کد خبر: 656332
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۹
مدیرکل امور مالیاتی لرستان درهمایش روز ملی اصناف:
مدیرکل امور مالیاتی لرستان گفت: فقط هفت درصد از اصناف، درآمدی بیش از یک میلیون تومان دارند.
بهروج

 به گزارش جوان ، امیدی‎پور  در همایش روز ملی اصناف و اتاق اصناف لرستان که در خرم‎آباد برگزارشد، اظهار کرد: اخیراً سازمان امور مالیاتی با رؤسای اتاق اصناف سراسر استان  در اجرای تبصره 5 ماده 100 به توافق ایده‎آلی رسیده است؛ اصنافی که درآمد آنها تا یک  میلیون تومان است مالیات آنها نسبت به سال قبل چهار درصد افزایش داشته است .

وی با  اشاره به جزئیات اجرای این تبصره تصریح کرد: اظهارنامه این مهم را باید به صورت  الکترونیکی ارسال کرد و متقاضیان باید برای پیگیری کارهایشان به این اداره مراجعه کنند .

مدیرکل امور مالیاتی لرستان بیان کرد: همچنین اصنافی که بین یک تا سه میلیون تومان درآمد داشته باشند با  افزایش 9 درصد و درآمدهای بیش از سه میلیون تومان افزایش 14درصدی مالیات نسبت به سال قبل  داشته‎اند .

این مقام مسئول با اشاره به تحلیل صورت گرفته در بحث مالیات‎های وصول  شده، اضافه کرد: سهم اصناف استان از کل مالیات‎های سال 91 و 92 به ترتیب 11و 8 درصد بوده  و این نشان می‎دهد که در سال گذشته سه درصد تعدیل وجود داشته است؛ ما این درصد از تعدیل  را در بخش مالیات بر ارزش افزوده و حقوق جبران کرده‎ایم .

امیدی‎پور تصریح کرد: این آمار نشان میدهد اداره مالیات نه تنها فشاری بر دوش اصناف نگذاشته بلکه با آنها  همکاری لازم را داشته است؛ در لرستان 85 درصد از درآمدهای استان از محل درآمدهای مالیاتی  است .

وی یادآور شد: مالیات به علت بعد فرهنگی هنوز در مملکت ما جا نیفتاده و لازم است  به این مقوله توجه ویژه شود؛ اگر دولتی مالیات نداشته باشد نمیتواند رشد کند.

مدیرکل امور مالیاتی لرستان گفت: 21 درصد از 38 هزار اظهارنامه سال گذشته تسلیم شده و 70 درصد از  آنها سفید بوده است.

امیدی‎پور با اشاره به اینکه فقط هفت درصد اصناف بیش از یک میلیون تومان درآمد دارند، افزود: به خاطر رشد اقتصادی جامعه نگاه اداره مالیات به اصناف به طوری است که حداقل درآمدها را برای آنها در نظر گرفته است .

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار