کد خبر: 655285
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۱
پس از رفتن رحمتي از استقلال هنوز كادر فني اين تيم نتوانسته‌اند كسي را جايگزين او كنند تا از دروازه استقلال حراست كند. البته در...
وحيد صابري
دو سال محروميت در انتظار طالب نعمت‌پور
 
كمتر از يك ماه پيش بود كه خبري مبني بر مثبت اعلام شدن دوپينگ يكي از كشتي‌گيران تيم ملي فرنگي در مسابقات جهاني تهران مطرح شد. آن زمان تمام مسئولان فدراسيون اين قضيه را شايعه‌اي بيش ندانستند و عنوان كردند كه اين موضوع صحت ندارد و نبايد با خبر‌رساني آن آبروي فردي ريخته شود. نكته جالب اينكه بعد از آن مسئولان فدراسيون حتي اجازه ندادند كشتي‌گير مطرح شده در مسابقات انتخابي شركت كند. بالاخره پس از چند هفته فدراسيون جهاني اعلام كرد، جواب تست دوپينگ طالب نعمت‌پور، مثبت بوده است. جالب‌تر اينكه مسئولاني كه تا ديروز اين موضوع را شايعه مي‌دانستند، فعلا جوابگو نيستند. نمونه آزمايش طالب نعمت‌پور ابتدا در آزمايشگاه وادا در شهر كلن آلمان مورد آزمايش قرار گرفت و آثاري از ماده ممنوعه آنابوليك استروييد ترن‌بيلون در آن ديده شد و پس از آن هم در آزمايش دوم هم مواد يافت‌شده در آزمايش قبلي مورد تأييد قرار گرفت. طبق قوانين فيلا، نعمت‌پور از كليه مسابقات كشتي محروم مي‌شود و به مدت دو سال حق شركت در مسابقاتي را كه زير نظر فيلا اداره مي‌شود ندارد.
 
 
حلافي بايد به سربازي برود
 
داستان كارت پايان خدمت جعلي هم هر روز وارد ابعاد تازه‌اي مي‌شود. بالاخره پس از اينكه مشخص شد كارت پايان خدمت سعيد حلافي مشكل داشته، گفته مي‌شود او بايد به خدمت سربازي برود. ماجرا از آنجا شروع شد كه مسئولان فجر سپاسي معتقد بودند كارت حلافي جعلي است. پس از استعلامي كه از سازمان نظام وظيفه انجام شد مشخص شد كارت معافيت حلافي درست و قانوني صادر شده بود اما با توجه به اعتراض فجري‌ها، سازمان نظام وظيفه و كميسيون پزشكي تشخيص داده شد كه او تنها بايد معاف از رزم مي‌شد و به اين ترتيب از 29 تيرماه 93 سرباز به حساب مي‌آيد. رئيس كميته انضباطي با تأييد اين موضوع گفت: در حال حاضر نامه‌اي از سوي مسئولان فجر در اختيار كميته انضباطي قرار نگرفته اما سازمان نظام وظيفه در نامه‌اي به ما اعلام كرد كه بار ديگر مسئله حلافي در كميسيون پزشكي بررسي شده و به اين نتيجه رسيده‌ايم كه او تنها بايد معاف از رزم مي‌شد و بايد به سربازي برود. حسن‌زاده درباره اينكه آيا در نتيجه ديدار پلي‌آف ديدار تيم‌هاي فجر سپاسي و پيكان تغييري ايجاد مي‌شود يا نه، گفت: با توجه به اينكه كارت پايان خدمت حلافي تا پايان خرداد امسال قانوني بوده، هيچ تغييري در نتيجه رخ نمي‌دهد.
 
 
ميزان تقصير مربي وزنه‌برداري مشخص نيست
 
ماه گذشته بود كه خبر مثبت اعلام شدن دوپينگ چند نوجوان وزنه‌برداري باز هم محروميت ديگر را براي ورزش ما در پي داشت. هر چند ابتدا تقصيرها به گردن كسي ديگر انداخته شد اما لطفعلي پوركاظمي رئيس فدراسيون پزشكي ورزشي زمان حكم مقصران اين موضوع را به اين هفته موكول كرد. وي در ادامه اظهار داشت: مدارك مربي مازندراني و باشگاهش و مسئولان وزنه‌برداري همگي جمع آوري شده كه به دليل حضور دكتر سجادي در برزيل و بازگشت ايشان در روز شنبه احتمالا نشست نادو يك‌شنبه برگزار مي‌شود. به هر حال ما نتيجه بررسي مدارك را در اختيار حراست وزارت ورزش و جوانان قرار مي‌دهيم تا حكم قطعي از سوي محاكم قضايي و حراست وزارت ورزش و جوانان صادر شود. رئيس فدراسيون پزشكي ورزشي درباره ميزان تقصير مربي مازندراني در مثبت شدن نمونه دوپينگ وزنه‌برداران نوجوان گفت: هنوز نمي‌توانيم نظري دهيم. ما مدارك رضازاده و توكلي را گرفته‌ايم. از سوي ديگر هم مربي مازندراني و باشگاهش مستنداتي ارائه كرده‌اند. اين مدارك نياز به ارزيابي دارد و بايد جزئيات آن به طور شفاف بررسي شود تا بتوانيم حكم قطعي بدهيم.
 
 
مذاكره استقلال اين بار با دروازه‌بان بوسني
 
پس از رفتن رحمتي از استقلال هنوز كادر فني اين تيم نتوانسته‌اند كسي را جايگزين او كنند تا از دروازه استقلال حراست كند. البته در چند روز گذشته اخبار ضد و نقيضي مطرح شده مثلاً اينكه قرار بود دروازه‌بان غنا استقلالي شود كه اين خبر هر چند توسط مدير عامل استقلال مطرح شد اما چند ساعت بعد توسط معاون باشگاه تكذيب شد. ديروز خبري ديگر براي جذب دروازه‌بان استقلال شنيده شد كه گفتند، صحبت‌هايي مبني بر عقد قرارداد با دروازه‌بان بوسني انجام گرفته. به نظر مي‌رسد مسئولان استقلال قصد دارند هر روز نام يكي از دروازه‌بانان راه‌يافته به جام جهاني را رسانه‌اي كنند تا شايد يكي از آنها اين پيشنهاد را بپذيرد. مديرعامل باشگاه استقلال كه همچنان روي حرفش ايستاده، درباره جذب دروازه‌بان خارجي براي اين تيم مي‌گويد: با دروازه‌بانان تيم ملي بوسني و هرزگوين و غنا براي حضور در استقلال صحبت ‌كرده‌ايم و برايشان نمونه قرارداد ارسال ‌كرده‌ايم، فعلاً قرار است براي مذاكرات نهايي به ايران بيايند.
 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار