کد خبر: 653878
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۸
برای سردار قاسم سلیمانی زمان آن رسیده تا آنچه را طی ده‌ها سال به‌عنوان فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران کاشته، درو کند.

شبکه دولتی انگلیس گزارش داد استراتژی‌های فرمانده سپاه قدس ایران، دولت سوریه را به پیروزی رساند و او می‌تواند نقش مشابهی را در عراق و در مقابل گروه‌های شورشی مسلح ایفا کند.
  
بی‌بی‌سی اعلام کرد که تا چند سال پیش یافتن تصویری از قاسم سلیمانی تقریباً غیرممکن بود. حالا شبکه‌های تلویزیونی ایران مستندهایی درباره او نشان می‌دهند و تصویرش روی صفحه اول روزنامه‌های زیادی است. برای سردار قاسم سلیمانی زمان آن رسیده تا آنچه را طی ده‌ها سال به‌عنوان فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران کاشته، درو کند.

بی‌بی‌سی می‌افزاید: گزارش شده که او در حال حاضر در بغداد به‌سر می‌برد تا جلوی پیشروی نیروهای داعش را بگیرد. سردار سلیمانی پیش از این رودرروی گروه‌های مسلح بوده، اما در سوریه، در همسایگی عراق.

بی‌بی‌سی خاطرنشان کرد: گفته می‌شود استراتژی‌های او بوده که بشار اسد را قادر ساخته بر نیروهای شورشی پیروز شود و شهرهای کلیدی را پس بگیرد.

بی‌بی‌سی ادامه داد: در چند سال اخیر، نقش سردار سلیمانی در روابط خارجی ایران علنی‌تر شده است. او دیگر یک شخصیت پنهانی آن طرف خط تلفن نیست. این روزها چهره پر افتخار ایران است که در زمان‌های بحران بکار گرفته می‌شود. پیش از گفت‌وگوهای ایران و آمریکا در سال ۲۰۰۷، آمریکایی‌ها پنج ایرانی را در عراق به اتهام همکاری با نیروی قدس برای آموزش شبه‌نظامیان شیعه دستگیر کرده بودند. هفت سال بعد، سردار سلیمانی می‌تواند در حالی که آمریکایی‌ها بار دیگر برای نجات عراق به کمک او نیاز دارند، بسیار علنی‌تر در داخل این کشور فعالیت کند.

در همین حال بیزنس اینسایدر نوشت: یک مامور سابق سیا، نظر جالبی در مورد قاسم سلیمانی دارد.

این مامور سابق سیا، قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران را قدرتمندترین فرد در خاورمیانه امروز می‌داند.

همچنین یک مقام ارشد عراقی در مصاحبه با گاردین مدعی شد: قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران عملیات عراق علیه داعش را رهبری می‌کند.

این مقام ارشد پرسید: فکر می‌کنید چه کسی مبارزه علیه داعش را هدایت می‌کند؟ آن سه ژنرال بلندپایه که فرار کردند؟ نه؛ قاسم سلیمانی است که فرماندهی را برعهده دارد و اوست که لحظه به لحظه، فضا را بر تروریست‌ها تنگ‌تر می‌کند.

فیلیپ سیمیث پژوهشگر دانشگاه مریلند آمریکا می‌گوید: قاسم سلیمانی مسئول تسلیح و سازماندهی شبه‌نظامیانی است که جزئی از دستگاه امنیتی عراق هستند.

نیویورکر درباره سلیمانی نوشته است: او عراق را خیلی خوب می‌شناسد و از ارتباطات خود برای بازی دادن آمریکایی‌ها استفاده کرده است.

نیویورکر در ادامه آورده است:‌ قاسم سلیمانی یک‌بار به مرکز آمریکایی‌ها در بغداد یعنی منطقه سبز رفت تا با عراقی‌ها دیدار کند. آمریکایی‌ها به دنبال دستگیری او بودند، اما فهمیدند که هرگز قادر به دستگیری وی نیستند. مامور سابق سیا که همچنان نظر خود مبنی بر قدرت فزاینده حاج قاسم سلیمانی را تکرار می‌کند، در بخش دیگری از سخنانش، ادعا می‌کند؛‌ دولت عراقی که آمریکایی‌ها را در سال ۲۰۱۱ از بغداد بیرون راند، نزدیک به سلیمانی است.
 
 
 
 
منبع: خبرگزاري دفاع مقدس
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
ایران دوست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۱
0
2
مرگ بر لانه ابلیس انگلیس خبیث ! انگلیس تعریف کنه یعنی قصد ...
داود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۱
0
1
با سلام به حق حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها خداوند متعال نگه دارحاج قاسم ما باشد
ایران دوست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۵
0
2
(عراق پایگاه مخالفت با ایران بوده ! حتی قبل از انقلاب اسلامی ایران،غربی ها برای مخالفت با ایران به صدام پول می دادند !!!) این یعنی اذعان غرب به همه حقیقت ! غرب دنبال برگرداندن اوضاع عراق به دوره درگیری با ایران است و بس ! و نه تجزیه عراق ! تا در فضای اختلافات ایران و عراق بر سر اروند و... راحت در منطقه مداخله نماید و نفت خلیج فارس را غارت کند و برتری طبیعی ایران را مهار نماید ! غرب خبیث است ... !... همه گواه نقشه انگلیس خبیث و آمریکا و ترکیه و عربستان و قطر و فرانسه و اسرائیل و .....ب...
سید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
0
0
سلام
گورشود هرآنکه نتواند ببیند.
این دست خداست که بنام حاج قاسم نمایان شده است.آفرین بر مردان خدا
ایران دوست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
0
0
از همه این بالاصطلاح تحلیل‌های رسانه ای ( جاسوسی !) غربی‌ها درباره سردار قاسم سلیمانی ! تنها بوی کینه توزی ، خباثت و خشم شدید انگلو – صهیونی ضد قاسم سلیمانی به مشام می‌رسد و بس !
شکست پروژه سری مثلث صلیبی -سلفی – صهیونی در قطع بازوهای منطقه ای ولی فقیه ! با نابودی بشار اسد و نابودی حزب الله و نابودی دولت شیعه نوری المالکی و نابودی جهاد اسلامی‌غزه و …. MI6 خبیث و CIA پلید و MUSAD را بسیار خشمگین و عصبی و کلافه کرده است ! همان قدر عصبانی ، که پس از شکست ۳۳ روزه ! از دست شهید مظلوم حاج عماد فائز مغنیه (حاج رضوان ) خشمگین ، عصبانی و سرخورده شده بودند !! و مدام از عماد مغنیه گفتند و گفتند تا بالاخره به هر شگرد و همدستی اطلاعاتی بود ترور ش کردند و آتش کینه و خشم خود از شکست ۳۳ روزه را فرونشاندند !!
اکنون هم داستان همان است !! دستگاههای جاسوسی اعضاء ناتو ! در خاورمیانه ! در به در دنبال سایه قاسم سلیمانی اند تا سایه اش را تو هوا بزنند !! همه جا از لبنان و سوریه تا عراق، ردپای او را می‌جویند ! اورا سبب همه شکست هژمونی شان می‌دانند ! لذا دنبال انتقام گرفتن ازاوهستند ! و این گزارش‌هاشان نشان اوج تمرکز فکر شان روی قاسم سلیمانی است ! همان جور که (زبانم لال )پیش از ترور حاج عماد مغنیه (حاج رضوان ) او را در گزارش‌ها و تحلیل‌ها سیبل و نشان کرده بودند !!
از همین رو بایسته است با همه توان از جان سردار قاسم سلیمانی پاسداری نماییم و ضریب درجه حفاظت از ایشان را چه درون ایران ! چه در بیرون از ایران ! بسیار بالاتر ببریم و از حضور غیر ضروری ایشان در بیرون از کشور جلوگیری نماییم و به هیچ میزبانی ! اطمینان کامل ننماییم ! زیرا هر دوست متحد ما هم کنار خود دوست نمایانی مرموز دارد ! که به محض آگاهی از حضور قاسم سلیمانی ، گرای حضور او را به MI6 ، CIA و فلان استخبارات می‌رسانند و آن شیاطین هم آنی در ربودن یا به شهادت رساندن ایشان و همراهان درنگ نخواهند کرد !! در درون ایران هم مزدور غرب و وطن فروش کم نداریم ! باید با بیشترین درجه ایشان پاسداری شوند ! و در ضمن یک چنین استوانه و مغز راهبردی (سان تزو ی ایران!) و فرمانده نخبه نباید بخاطر مشغله از ضرورت کادرسازی برای آینده نظام اسلامی‌باز بماند ! و باید در دانشگاههای عالی دفاعی ، آزموده‌هایش را به آیندگان برساند !
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
0
0
جانم فدای سردار حاج قاسم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار