کد خبر: 653423
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۰
خشم هواداران كشور ميزبان از تساوي
ميزبان جام جهاني مقابل مكزيك متوقف شد. سه شنبه شب قناري‌ها در شرايطي به جنگ مكزيك رفتند كه هواداران اين تيم انتظار برد ديگري را از...
شيوا نوروزي
ميزبان جام جهاني مقابل مكزيك متوقف شد. سه شنبه شب قناري‌ها در شرايطي به جنگ مكزيك رفتند كه هواداران اين تيم انتظار برد ديگري را از آن‌ها داشتند اما تساوي بدون گل دو تيم موجب شد تا برزيلي‌ها شاگردان اسكولاري را هو كنند.
 
  قناري‌ها هو شدند
فيل بزرگ بازيكنانش را به زمين فرستاده بود تا با كسب سه امتياز ديگر كار صعود به مرحله حذفي را يكسره كنند. در شرايطي كه برزيل در نيمه اول عملكرد قابل قبولي داشت ضربه سر نيمار هم نتوانست دروازه مكزيك را باز كند. با اين وجود مكزيكي‌ها از جان و دل تلاش كردند تا در مقابل برزيل گلي دريافت نكنند و در نهايت هم به هدف خود رسيدند. اوچوآ سنگربان اين تيم چند موقعيت گل را از ميزبان گرفت تا آنجا كه در پايان بازي نيز به عنوان بهترين بازيكن انتخاب شد. اين دومين تساوي جام بيستم بود؛ تساوي‌اي كه جمع امتيازهاي برزيل و مكزيك را به عدد چهار رساند.  در شرايطي كه تكليف صعود برزيل به روز آخر كشيده شده لوئيز فيليپه اسكولاري به تمجيد از بازيكنان مكزيك پرداخت. فيل بزرگ معتقد است آن‌ها شايسته اين تساوي بودند: تساوي بدون گل نتيجه خوبي نيست، اما نتيجه عادلانه‌اي براي اين بازي بود. پيروزي در اين ديدار تيم برنده را تقريباً به دور بعد مي‌برد، به همين خاطر دو تيم تلاش زيادي براي پيروزي كردند. ما بايد ياد بگيريم كه به حريف خود احترام بگذاريم. مكزيك برابر ما فوتبال بسيار زيبايي به نمايش گذاشت و شايسته تساوي بود. كيفيت بازيكنان ما باعث شد تا چند بار در آستانه باز كردن دروازه حريف پيش برويم اما قدرت فيزيكي بازيكنان حريف و شانس كم ما مانع از به ثمر رسيدن گل شد.  ميگل هررا سرمربي مكزيك نيز دروازه‌بان تيمش را عامل كسب يك امتياز خواند: بازي خوبي برابر تيم بزرگي چون برزيل انجام داديم. آنها تماشاگران زيادي در ورزشگاه داشتند كه جو را به سود آنها كرده بود. برزيل بازيكنان بزرگي دارد كه هر لحظه مي‌تواند خطرساز شود اما ما نشان داديم كه تيم كوچكي نيستيم و براي انجام بازي‌هاي زيبا به برزيل آمده‌ايم. من از عملكرد بازيكنانم راضي هستم. ‌بازي پرنوساني را در بازي با برزيل شاهد بوديم. مي‌توانم بگويم كه اين يك جنگ واقعي بود. هر 11 بازيكن ما برابر 11 بازيكن آنها جنگيد تا اين نتيجه به دست آيد. اوچوآ در اين ديدار سه واكنش بسيار خوب داشت كه باعث شد اين نتيجه حفظ شود. واكنش‌هاي او باعث شد تا انگيزه تيم ما نيز در ادامه مسابقه بالا برود.
 
  يك برد ديگر براي اروپايي‌ها
 
اولين ديدار از گروه H را بلژيك و الجزاير برگزار كردند و در آخر اين نماينده قاره سبز بود كه با نتيجه دو بر يك اولين برد خود در جام جهاني را دشت كرد. اين در حالي است كه الجزايري‌ها در نيمه اول از بهترين فرصت گلزني خود يعني ضربه پنالتي به دست آمده استفاده كرده و دروازه بلژيك را باز كردند. مروان فلايني تعويض طلايي سرمربي بلژيك به داد آن‌ها رسيد و اولين گل را در دقيقه 70 به ثمر رساند. پس از آن نيز مرتنس گل پيروزي بلژيك را به نام خود ثبت كرد.  مارك ويلموتس سرمربي بلژيك از اينكه بازيكنانش بازي باخته را با پيروزي به پايان رساندند ابراز شگفتي كرد: احساس راحتي مي‌كنم. بازي برابر الجزاير بسيار سخت و نفسگير بود. اين بازي مانند بازي سال 2002 بلژيك برابر تونس در جام جهاني بود. بازي برابر تيم‌هايي كه فقط به دفاع كردن فكر مي‌كنند آسان نيست. البته بازيكنانم فشار زيادي روي خود حس مي‌كردند. زماني كه با شكست يك بر صفر به رختكن رفتيم به بازيكنانم گفتم كه آنچه در نيمه نخست رخ داد در پايان 90 دقيقه تغيير خواهد كرد. خوشحالم كه نيمكتم توانست در اين نتيجه تاثيرگذار باشد.
 
 
شب تساوي‌ها
 
كره جنوبي و روسيه به تساوي يك- يك رضايت دادند و سومين تساوي جام به ثبت رسيد. كره‌اي‌ها در نيمه دوم با اشتباه دروازه‌بان روسيه به گل رسيدند. با وجود آنكه تيم كره خود را پيروز ميدان مي‌دانست در دقيقه 75 كرژاكوف گل مساوي را به ثمر رساند. كاپلو سرمربي روسيه به رغم توقف در مقابل كره از كسب يك امتياز ابراز رضايت كرد: از عملكرد شاگردانم در اين ديدار رضايت دارم. واكنش شاگردانم بعد از گلي كه دريافت كرديم بسيار خوب بود. آنها نااميد نشدند و خيلي سريع گل تساوي را به ثمر رساندند. از اينكه يك امتياز را برابر تيم خوب و سختكوش كره جنوبي به دست آورديم خوشحال هستم. مي‌توانستيم گل‌هاي بيشتري در اين ديدار به ثمر برسانيم.
 
 
 جنگ سه شيرها با اروگوئه
 
در ادامه ديدارهاي جام جهاني برزيل امشب از گروه C كلمبيا رودرروي ساحل عاج قرار مي‌گيرد. تيم ملي كلمبيا با پيروزي پرگلي كه درمصاف با يونان به دست آورد صدرنشين گروه است و انگيزه زيادي براي صعود دارد. ساحل عاج نيز در دومين بازي خود به فكر كسب دومين پيروزي است.  در حساس‌ترين بازي امشب ساعت 23:30 اروگوئه و انگليس به مصاف هم مي‌روند. شكست هر دو تيم در بازي اول گروه D وجه مشترك اروگوئه و انگليس است. شاگردان روي هاجسون به ايتاليا باخته‌اند و اروگوئه هم با شكست مقابل كاستاريكا خبر‌ساز شد. ژاپن و يونان يكي ديگر از بازي‌هاي گروه C را بامداد فردا برگزار مي‌كنند.  فردا نيز ايتالياي مدعي تيم ملي كاستاريكا را پيش رو دارد (20:30)، سوئيس و فرانسه رودرروي هم قرار مي‌گيرند( 23:30 ) و بامداد شنبه هم تيم ملي هندوراس با تيم ملي اكوادوربازي مي‌كند (2:30).
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار