کد خبر: 652817
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۴
فريدون حسن

حالا ديگر به همه ثابت شده كه از اعتماد به كار‌لوس كرش ضرر نمي‌كنيم، تيم‌ملي فوتبال ايران در اولين بازي خود در جام جهاني برزيل نمايش قابل قبولي ارائه داد تا هم رقباي همگروه را به تعجب وا دارد و هم اينكه با يك امتياز ارزشمند خود را براي دو بازي مهم پيش‌رو اميد‌وار نگه دارد.
كار‌لوس كرش تيمش را در حالي برابر نيجريه روانه ميدان كرد كه از مدت‌ها پيش همگروه‌ها و بسياري از كار‌شناسان با سه تيم عنوان كردن گروه F عملاً هيچ شانسي را براي تيم‌ملي كشور‌مان قائل نبودند اما حالا مجبورند در نوع تفكرات خود تجديد نظر و باور كنند كه اين گروه چهار تيمي است و قرار است با حريفي با انگيزه به اسم ايران رو‌به‌رو شوند. كرش شاگردانش را با هدف گل نخوردن و استفاده از‌ ضد‌حملات روانه ميدان كرد، تيم او به خوبي فشار همه‌جانبه ابتداي بازي نيجريه را كنترل كرد، خط دفاعي موفق تيم‌ملي اجازه نداد مهاجمان سر‌شناس نيجريه حتي يك توپ را به درستي به دروازه‌ برسانند و بعد از آنكه بازي رفته رفته متعادل شد آن وقت فرصت استفاده از ضد‌ حملات بود، ضد‌حملاتي كه به مراتب خطر‌ناك‌تر از حملات ناموفق شاگردان استفان كشي بود و حتي مي‌توانست بازي را به سود ما تمام كند. اما يك نكته قابل تأمل در خصوص نوع بازي تيم‌ملي اينكه ملي‌پوشان كشور‌مان در ديدار مقابل نيجريه از كمبود يك هافبك توپ پخش كن و حفظ كننده توپ رنج بردند. جواد نكونام و آندرانيك تيموريان با خصوصيات دفاعي كمتر توانستند توپ رساني به دژاگه و قوچان‌نژاد را انجام دهند كه البته نكونام با بازي پر‌اشتباه خود سهم بيشتري در اين نقيصه دارد اما تيموريان با جنگندگي و تلاش زياد هم ضعف‌هاي نكونام را پوشش داد و هم اينكه مانع از بازيسازي هافبك‌هاي نيجريه شد. اين مشكل بايد از سوي كار‌لوس كرش براي دو بازي آينده رفع شود تا اگر قرار است تيم‌ملي بازي را كنترل و دفاع منطقه‌اي را از زمين خود شروع كند با داشتن چنين بازيكني توپ را از منطقه خطر دور نگاه دارد.
 
نكته قابل تأمل ديگر در خصوص بازي مقابل نيجريه اينكه ديروز برخي از منتقدان كه قبلاً شانسي براي ايران مقابل حريف قدرتمند آفريقايي قائل نبودند با عنوان اينكه نيجريه آن تيم قدرتمند نبود سعي در لوث كردن نتيجه به دست آمده داشتند. بايد به اين منتقدان بعضاً بي‌انصاف گفت كه اين بازي خوب شاگردان كار‌لوس كرش و دفاع هماهنگ و بدون نقص آنها بود كه نيجريه حرفه‌اي را كاملاً مستأصل كرد تا جايي كه در طول 90 دقيقه حتي يك توپ هم نتوانستند به چهار‌چوب دروازه حقيقي بزنند. اينكه امروز عنوان شود كسب اين نتيجه از سر شانس و اقبال بوده كاملاً بي‌انصافي و فقط و فقط از سر غرض‌ورزي و تحمل نداشتن ديدن موفقيت تيم‌ملي است، موفقيتي كه باعث شادي مردم و آبرو‌داري فوتبال ايران در بزرگ‌ترين آورد‌گاه فوتبال دنيا شد.
 
به هر حال بازي با نيجريه تمام شد و ما باز هم از اطمينان به سر‌مربي كار بلد‌مان ضرر نكرديم ، به طور حتم كرش براي بازي با آرژانتين و بوسني بر‌نامه‌هاي خاص خود را دارد، بر‌نامه‌هايي كه حتماً در سايه حمايت همه‌جانبه ما و تلاش و كوشش ملي‌پوشان و عرق ملي آنها به بار مي‌نشيند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار