کد خبر: 648904
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۱
فرزانه فريدوني

يكي از سنت‌هايي كه از قديم‌‌الايام در مورد ازدواج رسم بوده خريد حلقه است. در واقع زن و مردي كه قصد ازدواج دارند، روز جشن نشانه‌اي در دست مي‌كنند و از آن به بعد همه با ديدن آن حلقه متوجه مي‌شوند كه فرد مقابل متأهل است يا مجرد؟ چند سالي است كه قضيه خريد حلقه كمي پيچيده شده و تبديل به ميدان رقابتي ميان زوج‌هاي جوان مخصوصاً زنان شده است. آنها بلافاصله پس از خريد، با نشان دادن حلقه به دوستان، فاميل و همكاران و به رخ كشيدن تعداد نگين‌هايش به نوعي فخر‌فروشي مي‌كنند. چند سالي است فلسفه حلقه ازدواج به كل تغيير كرده است و اكثر زوج‌ها از طرح‌ها و مدل‌هايي استقبال مي‌كنند كه به هيچ وجه با اصل موضوع سنخيت ندارد. اگر به دست‌هاي مادران و پدرانمان نگاهي بيندازيم متوجه مي‌شويم كه سليقه‌هاي ما تا چه اندازه با آنها تفاوت پيدا كرده و سادگي و بي‌آلايشي در انتخاب آنها نمايان است.  معمولاً زوج‌ها براي ازدواج، اولين انتخاب‌شان حلقه ساده طلايي، سفيد، باريك تك نگين و چند نگين بود. انتخابي كه در بين همه ملل مشترك است ولي در سال‌هاي اخير و گسترش تجمل‌گرايي و چشم و هم‌چشمي‌ها در مسئله ازدواج مي‌بينيم كه جوانان ما به تقليد از سوپر استارها و هنرمندان غربي دست روي حلقه‌هايي مي‌گذارند كه مرز ده ميليون را رد مي‌كند. ما هم بدون نگاه به منبع درآمد و جايگاهي كه اين افراد دارند، زمين و آسمان را به هم مي‌دوزيم اما روي مواضع‌مان محكم مي‌ايستيم‌ وكوتاه نمي‌آييم.  

بارها ديده‌ايم كه يك زوج جوان براي شروع زندگي با مشكل مواجه شده‌اند اما حتماً حلقه خانم بايد گرانترين و بهترين مدل روز باشد و رقم بسياري براي حلقه نامزدي و ازدواج هزينه مي‌شود. براي خريد يك حلقه ساده بايد 600 هزار تومان هزينه كرد اما حلقه‌هاي تك نگين (سوليتر، solitaire)، طرح گل (فلاور، (flower از قيمت 3 ميليون تا 15 ميليون در حالت عادي در بازار طلا به فروش مي‌رود. برخي زوج‌ها هم حلقه ست را مي‌پسندند كه مدل‌هاي مختلف آن از يك ميليون و پانصد هزار به بالا است و يك ست ساده با نگين كم برايشان حدود دو ميليون و 500 هزار تومان در‌مي‌آيد.  

در واقع اگر يك زوج بخواهند در خوشبينانه‌ترين حالت يك حلقه نامزدي و ازدواج داشته باشند با شرايط فعلي بايد بين 6 تا 10ميليون تومان كنار بگذارند مگر اينكه با خريد يك حلقه ساده‌تر پول مورد نظر را براي هزينه‌هاي ضروري‌تر خرج كنند. فلسفه خريد حلقه، وصل كردن قلوب يك زوج به هم است ولي با چشم و هم‌چشمي‌ها و تحميل هزينه‌هاي سرسام‌آور براي خريد حلقه‌هاي گران‌قيمت، فلسفه وصل زير سؤال مي‌رود و باعث تأليف قلوب نمي‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر