کد خبر: 645846
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۴
قديري ابيانه در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين»:
نبايد تصور كرد كه همه‌ي ناشران متعهد به مباني ديني و اخلاقي هستند هر چند اكثريت آنان چنين مي باشند اما نبايد يك قاعده اي را فقط بر مبناي اكثريت قرار داد بلكه بايد احتمال توطئه و تخريب فرهنگي را نيز در نظر گرفت.
جوان‌آنلاين: محمدحسن قديري ابيانه در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين» در خصوص برداشتن مميزي كتاب كه از سوي برخي مسئولان كشور اعلام شده، اظهارداشت: نبايد تصور كرد كه همه‌ي ناشران متعهد به مباني ديني و اخلاقي هستند هر چند اكثريت آنان چنين مي باشند اما نبايد يك قاعده اي را فقط بر مبناي اكثريت قرار داد بلكه بايد احتمال توطئه و تخريب فرهنگي را نيز در نظر گرفت.
 

وي عنوان كرد: دولت اين امكان را ندارد كه اگر كتابي چاپ شد مانع توزيع غيرقانوني آن شوند بنابراين بهتر است ناشران قبل از چاپ كتاب مجوز آن را دريافت كنند.
 

اين كارشناس مسائل استراتژيك ادامه داد: هرچند كه بايد در وزارت ارشاد سرعت عمل لازم براي اظهار نظر درباره كتاب هاي ارسالي پيش بيني شود تا اين نظارت موجب تاخير در چاپ نشود.
 
قديري ابيانه افزود: آيا اگر ناشري به هر دليلي چاپ كتاب توهين آميز آيه هاي شيطاني براي اطلاع عموم از آن را ضروري بداند آيا بايد امكان چاپ آن را داشته باشد يا اگر كسي خواستار كتب منافقين شود بايد بتواند آن را چاپ كند و اگر چاپ شد و قبل از توزيع آن كشف گرديد آيا ناشر جرمي مرتكب شده است چرا كه چاپ اين كتب در صورت حذف نظارت بر چاپ غير قانوني نخواهد بود.
 

وي اضافه كرد: بهتر است دولت به جاي دادن شعارهايي كه سودي براي كشور ندارد به تسهيل و سرعت عمل در نظارت بر چاپ بپردازد.
 

اين كارشناس مسائل استراتژيك تصريح كرد: از سوي ديگر دولت و وزارت ارشاد مي توانند به ناشراني كه تجربه و تعهد آن ها به نظام جمهوري اسلامي ايران برايشان ثابت شده است اعتماد كرده و آنها را از مميزي قبل از چاپ معاف نمايند و اگر تخلفي مشاهده كرد اين سابقه خوب منتفي شده و چاپ كتاب هاي بعدي اين ناشر نياز به تاييد پيش از انتشار باشد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
0
0
کرم داران عالم را درم نیست درم داران عالم را کرم نیست
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار