کد خبر: 644857
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۲
سه متهمی که مرتکب قتل‌های جداگانه شده و توسط اولیای‌دم مورد بخشش قرار گرفته‌اند به‌لحاظ جنبه عمومی جرم پای میز محاکمه رفتند.
این سه متهم دیروز در شعبه 71 دادگاه کیفری‌ استان تهران محاکمه‌ شدند. در اولین جلسه پرونده زنی که متهم به قتل کودک سه‌ساله‌اش بود، رسیدگی شد. مطابق اوراق پرونده زنی جوان 13اسفند سال 91 به پلیس خبر داد هوویش فرزند سه‌ساله‌اش را مسموم کرده و این کودک در بیمارستان بستری است.

این زن گفت: «حمید شوهرم چندسال قبل با زنی دیگر به‌نام گیتا ازدواج کرد. به‌خاطر مشکلاتی که داشتم از حمید جدا نشدم. حمید هم می‌گفت دوست ندارد مرا طلاق بدهد. مدتی قبل حمید به‌خاطر حمل موادمخدر بازداشت شد و چون چندین ‌کیلو مواد همراهش بود او را به اعدام محکوم کردند. گیتا به دیدن حمید می‌رفت و در این مدت باردار شد. او کودکی دوساله داشت که باز هم باردار شد و فرزند دومش هم به دنیا آمد. نمی‌توانست از هر دو کودک نگهداری کند تا اینکه روز گذشته متوجه شدم مقداری داروی متادون به فرزندش خورانده تا او را به قتل برساند کمکش کردم تا کودک را به بیمارستان ببرد اما بچه بدحال بود.» ماموران با توجه به گفته‌های این زن به بیمارستان لقمان رفتند و متوجه شدند او به‌دلیل مسمومیت شدید دارویی جان باخته ‌است.
 
پلیس، گیتا را به اتهام قتل فرزندش بازداشت کرد و به بررسی زندگی شخصی این زن پرداخت. هرچند گیتا در اعترافاتش مدعی شد بچه ‌را نکشته و کودکش داروی متادون را اتفاقی خورده ‌است اما تناقض‌گویی‌های زیادی در مورد اینکه دارو چطور به دست بچه رسید، داشت و همین هم ظن ماموران را بیشتر کرد. اطلاعاتی که پلیس درباره این زن به دست آورد این ظن را قوی‌تر کرد. کارآگاهان متوجه ‌شدند گیتا و شوهرش حمید هردو در کار قاچاق مواد مخدر هستند و بعد از اینکه حمید بازداشت شد، گیتا برای تامین هزینه‌های زندگی‌اش همچنان مواد می‌فروخت و خودش هم مواد مصرف می‌کرد. متهم با زنان معتاد زیادی ارتباط داشت و آنها به خانه‌اش رفت‌وآمد می‌کردند.
 
فرضیه قتل به‌دلیل عصبانیت آنی برای ماموران مطرح شد. با این حال گیتا اتهامش را رد کرد و گفت: روز حادثه یکی از دوستانم که معتاد بود به خانه ما آمد و مواد مصرف کرد. متادون برای او بود بچه‌ام شربت را برداشت و خورد و من بعد از آن متوجه موضوع ‌شدم.
 
کیفرخواست علیه متهم با توجه به مدارک موجود صادر شد و پرونده به دادگاه کیفری‌استان تهران رفت اما حمید پدر کودک و شوهر گیتا با ارسال رضایت‌نامه‌اش به دادگاه عنوان کرد شکایتی از همسرش ندارد و رضایت بدون قید و شرط خود را اعلام می‌کند. روز گذشته جلسه رسیدگی به پرونده گیتا برگزار شد و بعد از اینکه نماینده دادستان تهران درخواست مجازات به‌لحاظ جنبه عمومی جرم کرد، با توجه به اینکه متهم آزاد بود و در دادگاه حاضر نشده‌ بود، وکیل او در جایگاه حاضر شد و گفت: از آنجایی که متهم هیچ‌وقت به‌طور صریح اقرار نکرده درخواست صدور برائت برای موکلم را دارم. در دومین پرونده مردی که میهماندار هواپیما را به قتل رسانده‌ بود محاکمه ‌شد. این جوان دوسال قبل پس از برقراری رابطه با زنی به‌نام شبنم که میهماندار هواپیما بود او را به خانه کشاند و به قتل رساند.
 
 پسرجوان که پیش از این محاکمه و به قصاص محکوم ‌شده ‌بود موفق به جلب رضایت اولیای‌دم شد. او روز گذشته درباره جزییات قتل گفت: من شیشه مصرف می‌کردم و وقتی نشئه‌ بودم رفتارهایم دست خودم نبود. آن روز هم وقتی شبنم به خانه‌ام آمد با هم رابطه داشتیم اما از قبل از دستش ناراحت بودم. به همین دلیل باهم جر و ‌بحث کردیم و من او را زدم. بعد سرش را به دیوار کوبیدم از من خواست او را به دکتر ببرم اما خوابم ‌برد. حوصله نداشتم این کار را بکنم فقط قبل از اینکه بخوابم موضوع را به مادرم اطلاع‌ دادم. وقتی ماموران آمدند من خواب بودم و جسد شبنم هم در اتاق رها‌ شده ‌بود.
 
متهم در ادامه گفت: قبل از اینکه زندانی شوم رفتارهای بد زیادی داشتم اما در زندان توبه ‌کردم و به خودم قول‌ دادم دیگر به هیچ‌کس آسیب نرسانم حالا هم از قضات درخواست دارم کمکم کنند. خانواده‌ام مبلغ زیادی پرداخت کردند که بتوانند رضایت بگیرند. تصمیم دارم بعد از آزادی از زندان کاری کنم تا خانواده‌ام دیگر در سختی و بدبختی نباشند به همین دلیل هم درخواست کمک دارم. اولیای‌دم بزرگواری کرده و من را بخشیده‌اند و من هم از قضات درخواست دارم مرا ببخشند.
 
بعد از این جوان، متهم دیگری که 9سال قبل مرتکب قتل شده‌ بود پای میز محاکمه‌ رفت. این مرد که توسط ماموران پلیس ورامین ‌بازداشت شده‌ بود در جریان درگیری مرتکب قتل شده‌ است. ماموران پلیس ورامین 9سال قبل در جریان مرگ مردی جوان در بیمارستان قرار گرفتند. این فرد با ضربه چاقو زخمی‌ شده و سپس جانش را از دست داده ‌بود. پلیس ابتدا از یکی از همراهان این جوان پرس‌وجو کرد و متوجه‌ شد مقتول که رامین نام‌ داشت توسط فردی به‌نام مهرداد مورد حمله قرار گرفته ‌است. دوست مقتول به ماموران گفت: «من، رامین و چندنفر از دوستانمان داشتیم راه می‌رفتیم که یکدفعه مهرداد به ما حمله کرد و درگیری شدیدی اتفاق افتاد. ما هیچ‌‌کاری به هم نداشتیم و اصلا نمی‌دانم چرا این درگیری اتفاق افتاد.» به این ترتیب مهرداد بازداشت شد. او گفت به‌خاطر کینه قبلی که از مقتول داشت دست به این قتل زد. مهرداد گفت: رامین مدتی قبل برای همسرم مزاحمت ایجاد کرده‌ و با او درگیر شده ‌بود. من دنبالش می‌گشتم تا این موضوع را با او در میان بگذارم اما همین‌که یکدیگر را دیدیم یکدفعه درگیری بین ما ایجاد شد. من نمی‌خواستم او را بکشم فقط می‌خواستم کاری کنم که تنبیه شود.
 
مهرداد بعد از محاکمه به درخواست اولیای دم به قصاص محکوم و سپس تلاش‌ها برای نجات مهرداد آغاز شد. اولیای‌دم بعد از سال‌ها گذشت کردند. روز گذشته بعد از اینکه مهرداد برای محاکمه به لحاظ جنبه عمومی جرم مقابل قضات قرار گرفت، گفت: من همسر و فرزند دارم. آنها در این سال‌ها سختی زیادی کشیدند و می‌دانم اولیای‌دم به‌خاطر اینکه نمی‌خواستند فرزندم بیشتر از این اذیت شود مرا بخشیدند. آنها بزرگواری کردند و من را بخشیدند. من هم درخواست دارم با توجه به اینکه 9 سال است در زندان به سر می‌برم کمکم کنید تا دوباره به خانواده‌ام برگردم.
 
قضات بعد از پایان جلسات دادگاه وارد شور شدند و هر سه متهم را به لحاظ جنبه‌ عمومی جرم به زندان با توجه به ایام بازداشت محکوم کردند و به‌جز مهرداد که مدت ‌زمان زیادی را در زندان بود و چندروز آینده آزاد خواهد شد، دو متهم دیگر به حبس محکوم و به‌جز مدتی که بازداشت بودند مابقی دوران محکومیت آنها برای چندین ‌سال تعلیق شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار