کد خبر: 644117
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۶
مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران خبر داد:
مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران با اشاره به کسب رتبه نخست هلال احمر استان در انجام عملیات امدادی در ایام نوروز میان استان‌های کشور افزود:ارائه خدمات درمان سرپایی به سه هزار و 300 مراجعه‌کننده به پایگاه‌ها و پست‌های امدادی، انتقال 267 مصدوم به مراکز درمانی و ارائه خدمات اسکان اضطراری به یک هزار و 84 نفر از خدمات امدادی جمعیت هلال احمر استان به گردشگران نوروزی بوده است.
جعفر رعیت

به گزارش خبرنگار جوان از مازندران،مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان در دیدار با آیت‌الله طبرسی نماینده ولی فقیه در استان مازندران افزود:امسال در طرح امداد و نجات نوروزی نجات گران و امدادگران جمعیت هلال احمر استان موفق شده اند با انجام 558 عملیات امدادی به سه هزار و 500 مصدوم امدادرسانی کنند.

وی خاطر نشان کرد: امسال جمعیت هلال احمر استان در راستای اجرای طرح ملی امداد و نجات نوروزی 55 پایگاه و پست ثابت و سیار امداد و نجات را تدارک و تجهیز کرد تا شرایط مطلوبی را برای میهمانان استان فراهم کند.

ولی‌پور اظهار داشت: در طرح امداد و نجات نوروزی علاوه بر پست‌های 43گانه ثابت و موقت، 33 دستگاه آمبولانس، 10 دستگاه خودروی نجات پیشرفته، 30 دستگاه خودروی کمک‌دار امدادی، 12 پست سیار مجهز به موتورسیکلت، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس پیشرفته، دو دستگاه خودروی چندمنظوره امدادی و مرکز امداد هوایی مجهز به یک فروند بالگرد امدادی نیز مشارکت داشته اند تا به فوریت‌های امدادی میهمانان نوروزی استان در اسرع وقت پاسخ داده شود.

وی تصریح کرد: در طرح امداد و نجات نوروزی امسال حدود دو هزار نفر امدادگر و نجاتگر آموزش دیده و 200 نفر از پرسنل جمعیت استان حضور فعال داشتند.

ولی پور با بیان اینکه خدمات جمعیت هلال احمر تنها منوط به نوروز و تابستان نیست بلکه واقعیت این است که هلال احمر مازندران در تمام طول سال آماده ارائه خدمات موردنیاز شهروندان است خاطر نشان کرد: خدمت‌رسانی به یک میلیون گردشگر نوروزی و اجرای عملیات متعدد امداد و نجات در مناطق مختلف نظیر بحران برف غرب استان و همچنین ارائه خدمات به حادثه‌دیدگان سوانح متعدد جاده‌ای در تمام طول سال تنها گوشه‌ای از همت بلند جان برکفانی است که هلال احمر مازندران را برای مهرورزی و خدمت‌رسانی برگزیده‌اند.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته هلال احمر در مازندران اظهار داشت: افتتاح دو پایگاه امدادی در پاسند بهشهر و کجور شهرستان نوشهر، افتتاح دو مرکز درمانی در بابل و بهشهر و همچنین افتتاح رسمی جمعیت هلال احمر شهرستان بابلسر از جمله برنامه‌های هلال احمر استان است.

نماینده ولی فقیه در مازندران نیز در این دیدار گفت: جمعیت هلال احمر به عنوان یک سازمان مردمی و خدمتگزار بوده که در حساس‌ترین شرایط زیستی و در سخت‌ترین زمان ممکن خدمات حیاتی و نجات بخش خود را بدون هیچ‌گونه چشم‌داشتی، صادقانه به آسیب‌دیدگان از حوادث مختلف ارائه می‌کند.

آیت‌الله نورالله طبرسی با بیان اینکه خدمات جمعیت هلال احمر مصداق عزم ملی و مدیریت جهادی است، خاطر نشان کرد: نگاهی به خدمات جمعیت هلال احمر مازندران در ایام و فصول مختلف نظیر تابستان، زمستان و به‌ویژه ایام نوروز و در جریان حوادث مختلف طبیعی نظیر بحران برف بی‌سابقه‌ای که امسال زندگی ساکنان غرب مازندران را تحت تاثیر قرار داد و حوادث متعدد ناشی از سوانح جاده‌ای نشان می‌دهد که خدمات تا چه میزان موثر، نجات‌بخش و امیدآفرین است.

وی افزود: با توجه به اینکه مازندران در همه حوزه‌ها خدمات ملی می‌دهد و سالانه میزبان میلیون‌ها مسافر از سراسر کشور است زیرساخت‌های امدادی استان باید تقویت شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر