کد خبر: 640426
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۵
مدیرکل گمرک استان یزد خبر داد:
مدیرکل گمرک استان یزد گفت: ۵۶ کشور، هدف کالاهای صادراتی استان یزد هستند که عراق با سهم ۵۵ درصد در رتبه اول قرار دارد.

سید اصغر چاوشی زاده، اظهار داشت: اولین ثبت آمار در گمرک استان یزد مربوط به سال 1369 با یک میلیون و 100 هزار ریال می باشد که این میزان در سال 1375 به 14 میلیون دلار رسیده است.

وی افزود: صادرات استان یزد در سال 1380 به 32 میلیون دلار، در سال 85 به 154 میلیون دلار و در پایان سال 1391 به 486 میلیون دلار رسید.

مدیرکل گمرک استان یزد، با اشاره به روند صعودی صادرات در این مدت خاطرنشان کرد: آمارها نشان می دهد کارآفرینان استان یزد در این مدت جهش خوبی در تولید کالای صادراتی داشته اند.

چاوشی زاده، با اشاره به آمار صادرات 11 ماه منتهی به بهمن سال گذشته تاکید کرد: تعداد اظهارنامه های صادراتی استان یزد در این مدت به 19 هزار فقره رسیده است که 4 درصد رشد را نشان می دهد.

وی ادامه داد: کالاهای صادراتی استان یزد در این مدت از حیث وزن 19 درصد و از نظر ارزش 2 درصد رشد را نشان می دهد.

مدیرکل گمرک استان یزد، بیان کرد: بیش از 98 درصد کالاهای صادراتی گمرک یزد در این استان تولید می شود.

چاوشی زاده در ادامه با اشاره به اینکه برخی از کالاهای تولید استان از سایر گمرکات کشور صادر می شود از صادرکنندگان درخواست کرد، استان مبدا تولید کالا را در تکمیل اظهارنامه قید کنند.

وی با اشاره به حمایت های متعدد گمرک استان یزد در جهت توسعه صادرات غیر نفتی گفت: گمرک استان در بین 118 گمرک کشور در رتبه 13 قرار دارد.

مدیرکل گمرک استان یزد افزود: با تمهیداتی که در گمرک استان یزد اندیشیده شده، اکنون بسیاری از مواد اولیه واحدهای تولیدی بدون سپردن وجه نقد و تنها با سپردن ضمانتنامه بانکی که مدت آن از یک تا 2 سال است، وارد کشور می شود.

چاوشی زاده کاهش هزینه های تولید و زمان صادرات کالا را از اهداف مهم اداره کل گمرک استان یزد ذکر کرد و ادامه داد: اکنون بسیاری از کالاهای صادراتی استان یزد در مسیر سبز قرار می گیرد که کمتر از 30 دقیقه ترخیص می شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر