کد خبر: 635483
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۴
صحبت از «فائزه هاشمی» پنجاه ساله است که بیش از بیست سال از عمر خود را در فعالیت های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و ورزشی گذرانده است. دومین دختر آقای اکبرهاشمی رفسنجانی، هم نماینده مجلس بود، هم رئیس فدراسیون، هم مدیرمسئول روزنامه شد و هم در حزب کارگزاران فعالیت می کرد و در نهایت تجربه زندان رفتن را هم کسب کرد و حال در فکر فعالیت جدی تر در حزب کارگزاران است.
به گزارش افکار نیوز، بخشی از سخنان دختر آقای هاشمی در گفت و گو با «الشرق الاوسط» به شرح زیر است:

-چون در زمان انقلاب ۱۶ ساله بودم ، اطلاعات دقیقی از مشارکت زنان در آن زمان ندارم و اطلاعاتم از روی شنیده ها و منابع مکتوب است. به نظر من از نظر سیاسی با توجه به آمار موجود و همچنین با توجه به شرایط زمانی که مربوط به ۳۵ سال قبل است، وضعیت بهتری نسبت به هم اکنون داشت. اگر آن موقع دو وزیر زن (وزیر آموزش و پرورش و وزیر مشاور در امور زنان) داشتیم در شرایط فعلی باید چند برابر آن زمان باشد که یک وزیر زن هم نداریم.همینطور به صورت نسبی و درصدی، تعداد زنان نماینده آن زمان در مجلس ملی و سنا قابل توجه تر از شرایط فعلی بوده است. یعنی اگر جهانی شدن و بهبود وضعیت زنان در این بیش از سه دهه را اضافه کنیم، مشاهده می شود در بخش مشارکت سیاسی زنان خیلی عقب مانده ایم.
یعنی از نظر سیاسی نه تنها پیشرفت نبوده است بلکه عقب گرد هم داشته ایم اما در زمینه های اجتماعی به نظرم متفاوت است چراکه رعایت موازین اسلامی سبب شده تا فعالیت های اجتماعی برای زنان، در سرتاسر کشور عمومیت پیدا کند.

- به نظرم در حوزه زنان، دولت جدید شروع خوبی نداشته است و احساس یک نوع زن ستیزی در این دولت دارم.

- فعلا چنین تصمیمی(شرکت در انتخابات مجلس) ندارم. البته اگر واقعا شرایطش فراهم شود قابلیت فکر کردن را دارد اما در حال حاضر نه.

- اگر واقع بینانه بخواهیم ببینیم دوره آقای احمدی نژاد بیشترین مدیران زن فعالیت می کردند. من اعتقادی به نمایشی بودن آن ندارم. حتی اگر هم بگوییم نمایشی بود اما آن زنان به سمت مدیریت رسیدند و حتی وزیر زن هم داشتیم.

- به نظر من مانعی نبوده است. مثلا خانم ابتکار را ببینید، قبلا چادری نبود و وقتی به سمت معاون رئیس جمهور رسید چادر سر کرد. یا حتی ما خانم هایی داریم که سمت گرفته اند اما چادری هم نبودند.

- مثلا حداقل ۳۰ درصد خانم ها باید در بین مدیران در سطوح مختلف یا بین نمایندگان مجلس باشند. احزاب می توانند لابی داشته باشند و دنبال تصویب چنین قوانینی باشند. یا در کابینه یک دولت ۲۰ یا ۳۰ درصد کابینه را باید زنان تشکیل دهند. بنابراین آن رئیس جمهور یا آن تشکیلات جستجو می کند و زنان توانمند را انتخاب می کند.

- (شما علاقمند هستید که بار دیگر وارد فعالیت حزبی شوید؟) بله حتما علاقمند هستم و جزو برنامه هایم است. حتما حزب کارگزاران خواهد بود چراکه بین احزاب موجود کارگزاران را مناسب تر می بینم.
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
0
0
مرگ بر فتنه و اذناب فتنه
محسن حبیبی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶
0
0
امیدوارم جوان انلاین جان شماهم به بهانه مصلحت بازی به دام فتنه گرانی که دل ولی امرمان راخون کردندوتمام رسانه های دیداری ونوشتاری طرف دارنظام یابامحافظه کاری ازاین فتنه گذشتندیامتاسفانه توجیح کردندخیانت فتنه گران رایابه گوشه ای نصفه ونیمه ازفتنه بسنده کردندووسعت خیانت خادمان به ظاهر گذشته مان رابرای افکارعمومی نشکافتندتابرای نسل کنونی ماوخادمان حال حاظرمان آشکارشودکه قره نشویم چون شیطان انس وجن تابه اسلام ناب محمدی (ص)پایبندیم دست ازفتنه گری خودبرنمیداردویاراستی چرااینقدررهبرمعظم مان آنقدرزیادبه این فتنه 88اشاره میکنند؟چون امسال مادرسکوت زجرآوری فرورفته ایم وایشان راتنهاگذاشته ایم ویاازتمسخراصحاب فتنه گرکه به لطف پولهای اربابانشان زیاد هم هسنندیاباژست منورالفکری باآنان همراهی کرده یاخودرابه فراموشی زده ایم واگربعدازگذشت چهارسال ابعاداین ظلم به نظام برحقمان لااقل درسالگرد خیانت شوم فریب خوردگان یاعوامل دشمن داخلی فتنه که حضرت آقافرمودندکمترازجنگ تحمیلی نبودرابدون حب وبغض شفاف برای مردممان روشن نکنیم دشمن باجمع آوری افرادبی نشان وبانشان دیگرکه به نظراین حقیرازفردای اتمام فتنه 88درفکرفتنه ای بزرگتروپیچیده تر افتاده وعزیزان به حق دلسوز ولایت نکندآن روز به منفعل بودن این روزهایمان درآن وقت قبطه بخوریم وباحسرت وقصه لبمان رابگزیم وباندامت به محافظه کاری مان بگرییم وبگوییم ای کاش خود ومردممان رامجهزمیکردیم مگرچه قدردراین دنیاعمرمیکنیم که برای خداازجان بی قابلمان وآبروی بی ارزشمان درمقابل اسلام ناب محمدی مان(ص) نگذریم !!حال هرچی میخواهم سکوت کنیم؟؟؟؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار