سيبنامه نوشت: بر اساس گزارش سالانه موسسه Brand Finance اپل برای سومین سال پیاپی به عنوان با ارزشترین برند جهان در بین ۵۰۰ برند مطرح جهان شناخته شد. بعد از اپل به ترتیب شرکت های سامسونگ، گوگل، مایکروسافت، وریزون (Verizon)، جنرال الکتریک، AT&T، آمازون، والمارت و IBM مکان دوم تا دهم را در این لیست بدست آوردند.
دیوید هی (David Haigh) مدیرعامل موسسه تحقیقاتی Brand Finance در خصوص انتخاب اپل بعنوان ارزشمندترین برند جهان گفت: چیزی که اپل را از بقیه شرکت ها متمایز میکند قابلیت ابن شرکت در کسب درآمد از نام برند خود است. برای مثال تا پیش از عرضه آیپد، تبلت های محتلفی در بازار وجود داشتند، اما آیپد و برند مخصوص برند اپل بود که به این محصول و بازارش روح و معنی بخشید و جهان را با این محصول آشنا کرد. نکته جالب در اظهارات هی تاثیر برند اپل در پادشاهی آیپد در بازار تبلت (و نه کیفیت، پشتیبانی، یا اکوسیستم iOS) است.