کد خبر: 635019
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۰
از سوی موسسه Brand Finance
بر اساس گزارش سالانه موسسه Brand Finance اپل برای سومین سال پیاپی به عنوان با ارزش‌ترین برند جهان در بین ۵۰۰ برند مطرح جهان شناخته شد.

سيب‌نامه نوشت: بر اساس گزارش سالانه موسسه Brand Finance اپل برای سومین سال پیاپی به عنوان با ارزش‌ترین برند جهان در بین ۵۰۰ برند مطرح جهان شناخته شد. بعد از اپل به ترتیب شرکت های سامسونگ، گوگل، مایکروسافت، وریزون (Verizon)، جنرال الکتریک، AT&T، آمازون، والمارت و IBM مکان دوم تا دهم را در این لیست بدست آوردند.

دیوید هی (David Haigh) مدیرعامل موسسه تحقیقاتی Brand Finance در خصوص انتخاب اپل بعنوان ارزشمند‌ترین برند جهان گفت: چیزی که اپل را از بقیه شرکت ها متمایز می‌کند قابلیت ابن شرکت در کسب درآمد از نام برند خود است. برای مثال تا پیش از عرضه آیپد، تبلت های محتلفی در بازار وجود داشتند، اما آیپد و برند مخصوص برند اپل بود که به این محصول و بازارش روح و معنی بخشید و جهان را با این محصول آشنا کرد. نکته جالب در اظهارات هی تاثیر برند اپل در پادشاهی آیپد در بازار تبلت (و نه کیفیت، پشتیبانی، یا اکوسیستم iOS) است.

 
نکته  قابل تامل و جالب این است که اپل با وجود تولید محصولات محدود ( مثلا نسبت به سامسونگ که طیف وسیعی از محصولات، از هم زن برقی و ماشین ظرفشویی گرفته تا تلویزیون و تبلت و گوشی های هوشمند) همچنان بعنوان ارزشمند‌ترین و برترین برند جهان شناخته می‌شود.
 

 
موسسه Brand Finance ارزش برند اپل را چیزی حدود ۱۰۴٫۷ بیلیون دلار در سال ۲۰۱۴ اعلام کرده است، در حالیکه سال پیش حدود ۸۷٫۳ بیلیون ارزش داشت. همچنین آمریکا نیز با اختلاف و با ۱۸۵ برند، بعنوان بیشترین تعداد برند ارزشمند در جهان شناخته شد. پس از آمریکا، ژاپن با ۴۹ برند قرار دارد.
 
 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار