کد خبر: 629320
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۳

دهمین شماره ماهنامه «حلقه وصل» منتشر شد. در این شماره یادداشت‌ها و گفتگوهایی از حجت‌الاسلام سیدهادی خسروشاهی، حجت‌الاسلام سیدمهدی میرباقری، عباس سلیمی‌نمین، محمود حکیمی، حسن عباسی، حجت‌الاسلام زائری، حجت‌الاسلام روح، حمید حبشی، علی کاشفی خوانساری و... به مخاطبان ارائه شده است.
سرمقاله این شماره به بررسی « نسبت فعالان فرهنگی انقلاب اسلامی با رهبرشان» پرداخته و با اشاره به سخنان اخیر امام خامنه‌ای در جمعه اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، غفلت فعالان فرهنگی را در این زمینه گوشزد کرده است.
حجت‌الاسلام روح نیز در مطلبی با عنوان «چگونه 9 دی زنده می‌ماند؟» به تحلیل شیوه‌های بزرگداشت این حماسه مهم اشاره کرده است.
عباس سلیمی‌نمین در سرویس «حلقه اول» این شماره در گفتگویی با عنوان «تشکل دانشجویی سردرگم است» به نقد جریان‌های دانشجویی پرداخته است.
در همین بخش، فعالان تشکل‌های خیریه، جهادی و علمی به بررسی تاریخچه و تجربه موفق تشکل خود پرداخته‌اند. «اولویت برپایی مسابقه پرتاب تخم‌مرغ» یادداشتی از میلاد بیگی درباره تشکل‌های علمی است. «نماز جماعت در دروازه غار تهران» گفت‌وگو با بچه‌های خیریه دانشجویی امام علی(ع) و «به دنبال نسخه‌ جهانی حرکت‌های جهادی» گفتاری از وحید کمرروستا از فعالان اردوهای جهادی دانشجویی است.
حلقه وصل در این شماره به بررسی فعالیت بنیاد فرهنگی امام موسی صدر جنوب کرمان در مطلبی با عنوان «کاشفانِ قلعه گنج» پرداخته است.
گفتگو با اعضای «ساختمان همسران» در ساری در مورد ازدواج در دوران دانشجویی و مشکلات این دوران و چند داستان مرتبط با این موضوع، سرویس «نمط» این شماره را تشکیل می‌دهد.
در سرویس «لؤلؤ» نیز مطالبی از استاد سیدهادی خسروشاهی درباره وضعیت فرهنگی آفریقا منتشر شده است. همچنین عثمان بامبا از مسلمانان ساحل عاج، درباره وضعیت اسلام در آفریقا و کشور خودش به مطالب مهم و خواندنی اشاره کرده‌ است.
«خاکریز» همچنان به موضوع سازمان مجاهدین خلق و شیوه‌های عضوگیری و کلاس‌های آموزشی این گروه می‌پردازد.
حلقه وصل در سرویس «جنگ، جنگ است» در گفتگو با پسر حجت‌الاسلام شیخ مصطفی رهنما، به بررسی زندگی پیرمرد عرصه مبارزه علیه اسراییل پرداخته است.
در سرویس «آینه» نیز گزارش‌هایی از نشست مراکز تولید و توزیع محصولات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با سخنان حسن عباسی، رونمایی از کتاب «قصه‌های عاشورا» با سخنان محمود حکیمی و محمدرضا زائری و... منتشر شده است..
ماهنامه فرهنگی-تشکیلاتی «حلقه وصل» به موضوع تشکیلات و مسائل مرتبط با آن همچون کادرسازی، سازماندهای، جذب نیرو و ... اختصاص دارد و تاکنون 9 شماره و یک پیش‌شماره آن منتشر شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار