کد خبر: 628025
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۳
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از دستور پیگیری رئیس جمهور و وزیر کشور از زلزله صبح امروز بستک خبر داد و گفت: از همان دقایق اولیه رئیس‌جمهور و وزیر کشور با تماس‌هایی پیگیر وضعیت زلزله زدگان بوده و دستورهای لازم را در این خصوص ارائه کردند.
ایسنا: حسن قدمی، با اشاره به زلزله صبح امروز بستک در استان هرمزگان اظهار کرد: برابر آخرین آمارها کار امدادرسانی تا حوالی ساعت 11 روز پنج‌شنبه به پایان رسیده و اقدامات برای اسکان اضطراری ساکنان مناطق زلزله زده آغاز شده است.

قدمی با بیان اینکه چهار مدرسه و پنج نقطه دیگر برای اسکان اضطراری شهروندان پیش بینی شده است خاطرنشان کرد: در این اماکن علاوه بر افرادی که خانه‌شان خراب شده شهروندانی که نسبت به بازگشت مجدد به خانه‌هایشان دچار ترس بوده و ترجیح می‌دهند شب را در فضای باز سپری کنند نیز اسکان داده می‌شوند.

وی با بیان اینکه شمار کشته شدگان این زلزله افزایش نیافته و آخرین آمارها از کشته شدن یک تن حکایت دارد، افزود: استان‌های همجوار نیز در آماده باش کامل هستند.

وخامت سه تن از مصدومان

وی همچنین از وخامت حال سه تن از مصدومان این زلزله خبر داد و گفت: این شهرستان حدود 80 هزار نفر جمعیت دارد که قریب به 20 هزار نفر به شکل مستقیم تحت تاثیر این زلزله قرار گفته‌اند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه مشکل خاصی در روند اسکان و امداد رسانی نبود افزود: دو بالگرد نیز به مناطق زلزله زده اعزام شده‌اند که در صورت نیاز از آن‌ها استفاده خواهد شد.

وی با اشاره به پس لرزه‌هایی که این مناطق را لرزانده است، گفت: حدود 8 تا 10 پس لرزه در ساعت 13 روز پنج‌شنبه این مناطق را لرزانده است که بزرگترین آن 4.5 بوده و خوشبختانه عمده آن‌ها کمتر از 3 ریشتر قدرت داشته است.

تخریب صد درصدی تعدادی از بافت‌های فرسوده


قدمی درباره میزان خسارات وارده به واحدها نیز افزود: تعدادی از خانه‌های فرسوده در این شهرستان به شکل صد درصدی تخریب شدند که البته در صورتی که به شکل صددرصدی تخریب نشوند نیز سیاست ما این است که از ادامه زندگی افراد در خانه‌های فرسوده و قدیمی جلوگیری و با ارائه تسهیلات آنان را به نوسازی واحدشان ترغیب کنیم.

پیگیری رئیس‌جمهور و وزیر کشور از زلزله بستک

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور همچنین از پیگیری رئیس‌جمهور و وزیر کشور از زلزله بستک خبر داد گفت: از همان دقایق اولیه وقوع زلزله رئیس جمهور و وزیر کشور پیگیر موضوع بوده و دستورات لازم را برای امدادرسانی به زلزله زدگان داده‌اند.

قدمی از آغاز ارزیابی‌های بنیاد مسکن از صبح روز جمعه خبر داد و گفت: پس از آواربرداری و انجام ارزیابی‌های بنیاد مسکن در اولین جلسه هیات دولت که در روز یکشنبه برگزار خواهد شد، موارد را بررسی کرده و نحوه و چگونگی ارائه تسهیلات به زلزله زدگان به تصویب خواهد رسید.

در ساعت 6:43 صبح امروز پنج‌شنبه، زلزله‌ای به بزرگی 5.5 ریشتر شهرستان بستک در استان هرمزگان را لرزاند. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار