کد خبر: 617687
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۱
نمايندگان مجلس در واكنش به اظهارات وزير راه و شهرسازي:
وزارت راه و شهرسازي موظف است به تمامي تعهدات باقي‌مانده از طرح مسكن مهر عمل كند.
هادي غلامحسيني

عضو كميسيون عمران در واكنش به اظهار‌نظر وزير راه و شهرسازي مبني بر توقف طرح مسكن مهر اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازي موظف است به تمامي تعهدات باقي‌مانده از طرح مسكن مهر عمل كند. اين در حالي است كه تا زمان جايگزيني طرح دولت جديد براي پاسخگويي به تقاضاي مسكن بهتر است مسئولان از اظهار‌نظرهاي اينچنين پرهيز كنند به ويژه آنكه چنين اظهاراتي امكان دارد روند كاهشي قيمت مسكن را متوقف كرده و مجدد قيمت‌ها را ملتهب كند.

مهرداد لاهوتي در گفت‌وگو با «جوان» اظهار داشت: قيمت‌هاي كاذب سال 91در حوزه مسكن به لطف همين افتتاح‌هاي مسكن مهر است كه در حال اصلاح شدن است، از اين رو براي تداوم اصلاح قيمت در حوزه مسكن دولت بايد برنامه‌هاي خود در اين حوزه را شفاف‌سازي و تبيين كند، در غير اين صورت با مطرح شدن مسائلي چون توقف مسكن مهر باز بازار روند رو به رشد به خود مي‌گيرد.

وي با بيان اينكه اظهاراتي چون توقف مسكن مهر در شرايط فعلي موجب نگراني در جامعه مي‌شود و از همه بدتر امكان دارد روند اصلاح قيمت در حوزه مسكن را متوقف كند، افزود: تمامي پروژه‌هاي مسكن مهري كه صاحب قرارداد هستند، ادامه مي‌يابند. اين در حالي است كه عمل به تعهدات فعلي چندين سال زمان مي‌برد. از اين گذشته منظور وزير راه و شهرسازي نيز توقف آني مسكن مهر نبوده است.

وي با اشاره به اينكه نرخ مسكن با عرضه و تقاضاي آن رابطه‌اي نزديك دارد، گفت: عرضه و تقاضاي مسكن رابطه مستقيمي با هزينه‌هاي تمام شده آن دارد، لذا تحت هر شرايطي بايد ميزان عرضه و تقاضاي مسكن را حفظ كرد.

وي در خصوص نظر اعضاي كميسيون عمران در خصوص تداوم يا توقف طرح مسكن مهر افزود: اصل پروژه مسكن مهر پروژه خوبي بود اما كار به اين بزرگي بي‌شك با اشكالاتي نيز همراه است و اغلب اعضاي كميسيون عمران بر رفع نواقص طرح و تداوم آن نظر دارند، با اين حال به نظر مي‌رسد دولت جديد قصد اجراي طرح ديگري را در حوزه مسكن دارد. وي افزود: وزير راه و شهرسازي در اولين بازديد خود از پروژه‌هاي مسكن مهر پرديس انتقاداتي نسبت به مكان خدمات و كيفيت ساخت وارد كرد، با اين حال بايد ديد وي در پي ارائه چه طرحي است. وي ادامه افزود: در طول پيدايش مسكن مهر 6 ميليون مسكن ساخته شد كه 4 ميليون مسكن مهر خود مالكي بود كه زمين را خود مالك آورده و از تسهيلات ساخت مسكن مهر بهره مي‌بردند و 2ميليون نيزمسكن مهري بود كه زمين و تسهيلات در نظر مي‌گرفت.

وي افزود: در جريان طرح مسكن مهر با طرح مسكن خودمالكي روبه‌رو بوديم كه زمين مال خود مالك بود و از امكانات مسكن مهر براي ساخت بهره مي‌برد كه قريب به 4 ميليون مسكن خود مالكي بود و 2ميليون دولت زمين و تسهيلات را تامين مي‌كرد.

وي افزود: امكان تداوم مسكن مهر خود مالكي وجود دارد چراكه مالك خود زمين دارد و فقط از تسهيلات ساخت اين طرح بهره مي‌برد.

وي در ادامه گفت: هر دولتي برنامه‌هاي مد نظر خودش را اجرا مي‌كند بالطبع اين دولت نيز حق دارد برنامه‌هاي مد نظر خودش را در حوزه مسكن دنبال كند اما پيش از اجرايي كردن طرح بايد برنامه‌ها شفاف‌سازي شود.

وي در خصوص قيمت‌هاي فعلي بازار مسكن نيز عنوان داشت: بازار فعلي مستعد كاهش 20درصدي قيمت‌ها است.

به گزارش «جوان»، در پي مطرح شدن مقوله توقف طرح مسكن مهر از سوي وزير راه و شهرسازي اعضاي كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي نيز با انتقاد از اين اظهار‌نظر وزير آن هم در شرايط فعلي بازار مسكن كه قيمت‌ها در حال فروكش كردن است، اين‌گونه اظهار‌نظر‌ها را به صلاح بازار مسكن ندانسته به طوري كه رئيس كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي از نشست اين كميسيون با عباس آخوندي درباره توقف مسكن مهر خبر داد.

هاشمي:توقف طرح مسكن مهر نرخ خانه را در بازار افزايش مي‌دهد

رئيس كميسيون عمران مجلس، در‌باره توقف طرح مسكن مهر كه اين روزها صحبت آن از سوي برخي از مسئولان مطرح است، گفت: در شرايطي كه هنوز هيچ‌گونه طرحي جايگزين پروژه مسكن مهر نشده و حتي مسكن اجتماعي نيز درحد يك اسم و نام مطرح است، سخن گفتن از توقف طرح مسكن مهر، به افزايش نرخ مسكن منجر خواهد شد.

سيد مهدي هاشمي در گفت‌وگو با خانه ملت افزود: مسكن مهر تا حدودي توانست به عرضه مسكن در كشور كمك كرده و تقاضا براي بازار مسكن را كاهش دهد.

وي در واكنش به تغيير نام مسكن مهر به مسكن اجتماعي كه توسط وزير راه و شهرسازي پيشنهاد شده است، تصريح كرد: اعضاي كميسيون عمران و نمايندگان مجلس، با تغيير نام مسكن مهر به پروژه مسكن اجتماعي يا هر نامي ديگر هيچ‌گونه مشكلي ندارند.

هاشمي با اشاره به اظهارات اخير آخوندي وزير راه و شهرسازي كه بيان كرده طرح مسكن مهر بايد متوقف شود، گفت: در شرايطي كه هنوز هيچ‌گونه طرحي جايگزين پروژه مسكن مهر نشده و حتي مسكن اجتماعي نيز درحد يك اسم و نام مطرح است، سخن گفتن از توقف طرح مسكن مهر، به افزايش نرخ مسكن منجر خواهد شد.

اين نماينده مردم عنوان كرد: تا زماني كه پروژه جديدي جايگزين مسكن مهر نشده و به تصويب نرسيده، مطرح كردن چنين سخناني و انتقاد از طرح مسكن مهر، به مصلحت كشور و بازار مسكن نيست، چراكه اين اظهارات مي‌تواند بازار مسكن را ملتهب و به سوي افزايش قيمت سوق دهد.

رئيس كميسيون عمران مجلس خاطر‌نشان كرد: وزير راه و شهرسازي با حضور در مجلس شوراي اسلامي طي هفته جاري، راجع به بخش مسكن و همچنين طرح مسكن مهر و موضوعات مربوط به آن، پاسخگوي سؤالات نمايندگان خواهد بود.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
رشیدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
0
0
خواهش من از مسولین راه وشهرسازی این است طرح مسکن مهر را یا هر اسم دیگری را که روی آن میگذارند ادامه دهند چون خیلی از مردم روی تسهیلات مسکن مهر حساب بازکرده اند .ما الان شش خانواده هستیم شامل پدر وفرزندانش واز مسکن مهر خود مالکی قصد استفاده داریم ودر یک قطعه زمین پدری درحال اجرای مسکن هستیم که متاسفانه در ابتدای دولت جدید مواجه شدیم وبانک مسکن میگویند این تسهیلات قطع شده است .ترابخدا فکری بحال ما بکنید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار