کد خبر: 614929
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۱
هیچ کس قهرمانی مان در لیگ جهانی را تبریک نگفت
امید اول کاراته ایران این بار در بازی های کشورهای اسلامی خوش درخشید.
شیوا نوروزی
امید اول کاراته ایران این بار در بازی های کشورهای اسلامی خوش درخشید. ذبیح اله پورشیب کاراته کار +84 کیلو همانطور که انتظار می رفت در حریفانش را یک به یک را شکست داد و بر سکوی قهرمانی ایستاد.
پورشیب از جمله کسانی است که به پیشرفت کاراته ایران اذعان می کند. لیگ جهانی و پس از آن بازی های کشورهای اسلامی زمینه ای را فراهم کرد تا تیم مسعود رهنما توانایی هایش را به رخ بهترین های جهان بکشند. این در حالی است که رابطه خوب سرمربی با شاگردانش موجب شده تاتیم ملی بدون حاشیه در تورنمنت های مختلف به اهدافش برسد. در این میان پورشیب بیش از سایرین مورد اعتماد مسعود رهنما است، اعتمادی این ملی پوش تاکنون بارها با مدال هایش پاسخ آن را داده.
ذبیح اله پورشیب در سال های 2009، 2010، 2011 و 2012 پنج طلای ارزشمند برای کاراته کشور به دست آورده، در تاتامی اندونزی نیز با تمام قدرت به میدان رفت و یک مدال زرین دیگر به ویترین افتخاراتش اضافه کرد. در ادامه گفت و گوی جوان با این مدال آور کاراته می خوانید.
برخلاف انتظار بهترین کاراته کارها در بازی های کشورهای اسلامی شرکت کرده بودند.
دقیقا همین طور بود، ما هم فکر نمی کردیم سطح مسابقات تا این اندازه بالا باشد. در این دوره از رقابت ها قهرمان های جهان حضور داشتند. به ویژه در وزنی که من هستم( +84) نایب قهرمان و نفر سوم دنیا به اندونزی آمده بودند. با این حال شکر خدا موفق شدم سربلند از این مسابقات خارج شوم.
با این وجود در بخش کومیته مردان تنها شما به مدال طلا دست یافتید.
عمللکرد تیم ایران در مجموع خوب بود، کومیته کاران در سه وزن به فینال رسیدند و کومیته تیم نیز فینالیست شد. در این دوره ما با بهترین کاراته کار های جهان از کشورهای آذربایجان، ترکیه، مصر والجزایر مبارزه کردیم. به نظرم کسب یک طلا و سه نقره نتیجه خوی است.
از حریفانتان بگویید. حریف الجزایری را برای رسیدن به فینال به سختی از پیش رو برداشتید.
بازی اولم مقابل حریفی از غنا بود و به راحتی هشت بر صفر پیروز شدم، در بازی دوم هم کاراته کار کویتی را نه بر یک شکست دادم، اما حریف الجزایری قهرمان قاره افریقا بود و شش بر پنج به پیروزی رسیدم. برد مقابل شاهین آتاموف نایب قهرمان جهان در فینال برایم آسان بود و به کسب مدال طلا انجامید.
بالا بودن سطح مسابقات را برخی ها قبول ندارند وبازی های کشورهای اسلامی را محک خوبی برای تیم ملی کاراته نمی دانند.
اصلا چنین ادعایی راقبول ندارم چراکه همه کاراته کارهای ما خوب بودند. نباید بگوییم سطح مسابقات پایین بوده اگر اینطور بود که آذربایجان قهرمان جهان به اندونزی نمی آمد. تیمی که همیشه روی سکوی جهانی قرار دارد که باتمام نفرات نمی آمد. مصر تیم سوم دنیا بود، ترکیه رافائل آقایف را آورده بود. این مسئله در تمام اوزان صدق می کرد. کاراته ایران پیشرفت کرده و همین مسئله انتظارات را هم از این رشته بالا برده است.
سرمربی تیم ملی به شما لقب "گل پسر رهنما" را داده است.
آقای رهنما همیشه به من لطف داشته، چند سال است که زیر نظر استاد رهنما کار می کنم در حقیقت هر زمان که او در تیم بوده من هم بهترین نتیجه را گرفته ام. قطعا اگر سرمربی عملکرد خوبی نداشته باشد به این راحتی ما هم نمی توانیم مدال بگیریم. کادر فنی اگر قوی باشد بازیکنان هم نتایج خوبی می گیرند. در این مدت کادر قوی هدایت تیم ملی را برعهده داشته، از طرفی استاد رهنما با بچه ها همیشه رابطه خوبی دارد و شرایطی را فراهم می کنند هم خوب تمرین کنیم و هم در مسابقات راحت باشیم.
آینده کاراته ایران را چگونه می بینید؟
در حال حاضر شرایط کاراته خوب است. اگر همین شرایط را حفظ کنیم قطعا خیلی بهتر هم خواهیم شد. با این پتانسیل که ما داریم از این به بعد کاراته ایران را همواره روی سکو می بینید. فقط باید حواسمان باشد تا حاشیه وارد کاراته نشود. حواشی همیشه مانع پیشرفت ورزش می شود.
از توجه مسئولان ورزش به کاراته راضی هستید؟
وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک باید به کاراته توجه بیشتری کنند. کاراته کاران ایرانی همیشه ثابت کرده اند توانایی کسب بهترین مدال ها را دارند. فعلا که هیچ خبری از پاداش نیست. از لیگ جهانی که برگشتیم هیچ کس به تیم قهرمان جهان تبریک هم نگفت و این جای تاسف دارد. آنوقت بعضی تیم ها وقتی یک بازی را می برند همه تشویقشان می کنند. اما به کاراته توجهی نمی کنند. وزارت ورزش به جای آنکه فقط حرف بزند باید توجه بیشتری به کاراته کند.
در مسابقات کامبت گیمز شرکت می کنید؟
بله، و هفته دیگر این بازی ها شروع می شود. نفرات برتر هر وزن در هر قاره به کامبت گیمز می آیند. بعد از آن مسابقات آسیایی امارات را در پیش داریم که امیدوارم موفقیت های کاراته همچنان تداوم داشته باشد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
زمانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
0
0
بازیهای کشورهای اسلامی؟ این بازیهای اصلا اهمیت داشت که حالا اینطوری دارید روی اون و مدال آورهاش مانور می کنید ؟راست بگو چقدر گرفتی واسه این مصاحبه ؟بین خودمون می مونه بگو
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار