کد خبر: 513208
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۰
ایسنا:برخی مشاوران املاک شهر تهران بیشترین تاثیر افزایش قیمت مسکن را در بازار رهن و اجاره دانسته و معتقدند "شاید بتوان برای خرید و فروش خانه اندکی تامل کرد اما جابه‌جایی مستاجران امری ناگزیر بوده و این افزایش قیمت‌ها بر این قشر تاثیر خود را گذاشته است".

طی چند سال اخیر با افزایش جمعیت جوان، افزایش قیمت‌ها و پایین آمدن قدرت خرید، میل به خرید و اجاره واحدهای مسکونی کوچک‌تر به ویژه در کلان‌شهرها بیشتر شده است.

تا چند سال گذشته واحدهای زیر ۵۰ متر، سوییت و خانه دانشجویی نامیده می‌شد اما امروز این واحدها به آپارتمان محل سکونت زوج‌های جوان و حتی خانواده‌های سه یا چهار نفره تبدیل شده است چراکه اجاره این واحدها در جنوب شهر حداقل ۲۰ میلیون تومان ودیعه لازم دارد.

با توجه به اینکه در بخش مسکن هر یک میلیون تومانی که به عنوان ودیعه نزد مالک سپرده می‌شود، معادل پرداختی ۳۰ هزار تومان ماهانه محاسبه می‌شود، ارزان‌ترین قیمت اجاره یک واحد آپارتمان کوچک ماهانه ۶۰۰ هزار تومان است.

از سوی دیگر قانون یا چارچوب مشخصی برای میزان اجاره‌ بهای هر واحد مسکونی وجود ندارد و مبلغ اجاره‌خانه معمولا به صورت سلیقه‌ای از سوی صاحبان خانه و مشاوران املاک مشخص می‌شود.

بر اساس گزارش میدانی ایسنا قیمت برخی واحدهای مسکونی با متراژ زیر ۵۰ متر و تا ۱۰ سال ساخت در نقاط مختلف تهران بدین شرح است:

     
  
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار