کد خبر: 506734
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۶
امام جمعه موقت شیراز:
ابو‌فاضل رضوی اردکانی در مراسم تجلیل از حضرت آیت‌الله‌العظمی آقا مجتبی تهرانی که در مسجد فاطمه‌الزهرا (س) برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری این مجلس برای تجلیل از علم، تکریم تقوا و انسانیت و تعظیم انسانی بزرگ است.
وی گفت: آیت‌الله آقا مجتبی تهرانی، به علت خصوصیات اخلاقی‌شان از شهرت پیدا کردن و مطرح شدن پرهیز می‌کردند.
رضوی اردکانی افزود: با توجه به سابقه این عالم، وی باید بعد از انقلاب اسلامی بیش از همگی مطرح می‌شد.
امام جمعه موقت شیراز ادامه داد: در این مدت که خبر فوت وی از رسانه‌ها اعلام شده ‌است، مردم کم و بیش با شخصیت این مرد بزرگ، آشنا شده‌اند.
وی تصریح کرد: آیت‌الله آقا مجتبی تهرانی از شاگردان امام راحل بود که در جلسات فقه ایشان شرکت می‌کرد و از نزدیکان رهبر رکبیر انقلاب به حساب می‌آمد.
رضوی اردکانی افزود: امام خمینی بسیاری از امور مهم را به وی که از معتمدان ایشان بود می‌سپردند.
امام جمعه موقت شیراز خاطرنشان کرد: آیت‌الله آقا مجتبی تهرانی، از خاندانی بزرگ بود که چهره‌هایی شاخص داشت و از کودکی نزد پدر‌شان که فردی وارسته و فقیه بود، درس خواند.
وی گفت: آیت‌الله آقا مجتبی تهرانی به مدت چهار سال در مشهد شاگرد استادانی بزرگ مانند ادیب نیشابوری، آیت‌الله بروجردی، آیت‌الله گلپایگانی و آیت‌الله طباطبایی بود.
رضوی اردکانی ادامه داد: هیچ‌کس به اندازه امام، حق حیات علمی بر گردن او ندارد و این مرد در بسیاری از صفات روحی و اخلاقی برجسته شبیه به رهبر کبیر انقلاب بودند.
امام جمعه موقت شیراز ابراز داشت: آیت‌الله آقا مجتبی تهرانی با اینکه اهل سیر و سلوک بود اما مردی ادیب و محدث به شمار می‌آمد که شاگردی او در محضر ادیب نیشابوری در این امر بی‌تاثیر نبود.
وی با بیان اینکه نوشتن تقریرات استاد از افتخارات شاگردان است خاطرنشان کرد: آیت‌الله آقا مجتبی تهرانی، تقریرات فقه و اصول امام را به طور کامل و جامع نوشت.
رضوی اردکانی ادامه داد: این تقریرات مربوط به زمانی است که امام راحل (ره)، به عنوان مدرس طراز اول قم شناخته ‌شدند و مسئله مرجعیت ایشان مطرح نبود.
امام جمعه موقت شیراز افزود: امام خمینی (ره) به دنبال مرجعیت نبودند اما این خواست خدا بود که بعد از فوت آیت‌الله بروجردی، ایشان با احساس تکلیفی که داشتند وارد صحنه شدند و مرجعیت این رهبر بزرگ، سراسری شد.
وی بیان کرد: با اینکه آیت‌الله آقا مجتبی تهرانی به مقام مرجعیت رسیده‌ بود و مریدان بسیاری در بین مردم داشت اما حاضر به نوشتن رساله نشد.
رضوی اردکانی ادامه داد: علتی که مرحوم این کار را انجام نداد این بود که روح مطرح‌ شدن را از امام گرفته‌ بود.
امام جمعه موقت شیراز در بیان مقام علمی این عالم گفت: کسی که تمام فتوا‌های امام را جمع‌آوری کرد این مرحوم بود که نشان از تسلط وی است.
وی افزود: مرجعیت امام مرهون خدمات و زحمات این مرحوم است که با حافظه قوی، امانت‌داری و تقوا و احتیاط به عنوان معتمد ایشان به نگارش رساله و مناسک حج و فتوا‌های امام پرداخت.
رضوی اردکانی با تاکید بر لزوم حضور علما در شهر‌های مختلف گفت: بسیاری از حوزه‌های علمیه شهرهای بزرگ به عالمان برجسته محتاج‌ هستند.
امام جمعه موقت شیراز ادامه داد: از تمام شهرهای فارس، علمای بزرگی در قم داریم در حالی که شهرهای این استان از وجود آنها خالی است.
وی افزود: آیت‌الله آقا مجتبی تهرانی می‌توانست در قم بماند اما امر امام خمینی (ره) را مقدم بر خواسته خود دانست و به تهران آمد تا مسجد جامع بازار این شهر را به سنگر تربیتی تبدیل کند.
رضوی اردکانی اظهار داشت: بزرگترین رسالت آیت‌الله آقا مجتبی تهرانی، تربیت انسان بود و افراد وارسته‌ای را استادی کرد.
امام جمعه موقت شیراز با اشاره به پیام مقام معظم رهبری در وفات وی تصریح کرد: آیت‌الله آقا مجتبی تهرانی معلم نسل جوان بود و همان‌طور که امام خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) فرمودند فوت ایشان خسارتی برای جوانان بود.
وی خاطرنشان کرد: علما در فتنه‌ها مانند چراغ راه‌اند، به ویژه در این سال‌هایی که از انقلاب شکوهمند اسلامی می‌گذرد.
رضوی اردکانی با اشاره به نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری گفت: باید هوشیار بود و افراد صالح را برگزید همچنین جوسازی‌های دشمن را با آگاهی از بین برد.
امام جمعه موقت شیراز افزود: شاید دشمنان فتنه‌ای شبیه به سال ۸۸ طراحی کرده باشند که مردم ایران امتحان‌های بسیاری را گذرانده‌اند و استوار می‌مانند.
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری کشتی‌بان، مدیر و مدبری هستند که در مرحله آینده انتخابات نیز همچنان با درایت عمل می‌کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار