کد خبر: 503510
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۶
معاون فرماندار لنجان:
موسی مباشری در جمع خبرنگاران ، پیرامون وضعیت کشت برنج لنجان ، اظهار کرد: در سال گذشته در استان مصوبه‌ای داشتیم که کشت برنج در دشت لنجان انجام نشود.
وی با بیان اینکه در این منطقه دو گونه برنج کشت می‌شود، افزود: دشت لنجان شامل دو دشت است، یکی دشت‌هایی که کنار رودخانه هستند و دیگری در قسمت‌های بیابانی که از چاه‌ها و قنات تغذیه می‌کنند.
معاون فرماندار لنجان یادآور شد: برنج‌کاری در لنجان چون در کنار رودخانه زاینده‌رود است آب کمتری مصرف می‌کند، در حالی که گفته می‌شود برنج زیاد آب مصرف می‌کند، ولی این آب مصرف شده دوباره وارد رودخانه زاینده‌رود شده و زایش می‌شود.
وی در پاسخ به پرسشی مبنی براین که برخی مسئولان در سال گذشته تاکید به عدم کشت برنج در لنجان داشته‌اند، اکنون وضعیت کشت چگونه است؟، گفت: تاکید استاندار بر کشت برنج در شهرستان‌های دیگر و دشت‌های بیابانی بوده است و ما در کنار زاینده‌رود در چهار نقطه دشت مرکزی زرین شهر، چم گردان، سده لنجان و شهر زاینده رود کشت برنج داریم.
مباشری با اشاره به کاهش کشت برنج لنجان و توجه به کمبود آب، تاکید کرد: البته مردم این منطقه بیشتر برای مصرف خودشان برنج تولید می‌کنند.
وی در مورد شایعه آلوده بودن برنج لنجان افزود: برنج لنجان، برنج معروف، خوش عطر و بوی و بسیار خوش طعم است و از دو سال پیش این مسئله در مورد برنج لنجان شایع شد.
معاون فرماندار لنجان ادامه داد: همیشه چنین صحبت‌هایی در بحث اقتصادی و بازار رقابت یک امر طبیعی و عادی است.
وی اضافه کرد: نمونه‌های مختلف کشت این برنج از قسمت‌های مختلف شهرستان از حاشیه زاینده‌رود، نزدیک ذوب آهن و سایر بخش‌ها برای آزمایش به دانشگاه علوم‌پزشکی ارائه شد، اما هیچ‌گونه آلودگی در این محصول دیده نشد.
مباشری گفت: مقداری برنج آزمایش شده به فرمانداری و نیز شبکه بهداشت ارائه و مشخص شد که برنج لنجانی اصفهان هیچ آلودگی ندارد و این سیاه نمایی فقط در حد ایجاد بازار رقابت اقتصادی بوده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار