کد خبر: 499376
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۴

به گزارش جوان از خرم آباد ،ضریح جدید بارگاه ملکوتی اباعبدالله الحسین(ع) (۱۱آذر) مهمان خیل عظیم جمعیت عاشقان امام حسین(ع)در بروجرد بود.
مردم این شهر با عاشقانه به عشق امام حسین(ع) از هفته گذشته خود را برای زیارت ضریحی جدید بارگاه حسینی کرده بودند .
مهدی پازوکی، سرپرست فرمانداری بروجرد به خبرنگار جوان گفت: کاروان حامل ضریح جدید بارگاه امام حسین(ع) از میدان آیت الله بروجردی به طرف میدان امام خمینی(ره) و پس از آن وارد خیابان دکتر علامه شهیدی شد.
وی افزود: این کاروان با گذشتن از خیابان امام حسن عسگری بروجرد به سمت میدان راهنمایی حرکت داده شده و تا ساعت ۱۲ شب در این میدان مستقر شده و پس از آن ضریح مطهر در محل سپاه ناحیه بروجرد استقرارداده شد .
سرپرست فرمانداری بروجرد با بیان اینکه از هفته گذشته تمهیدات لازم برای استقبال باشکوه از این ضریح مقدس اندیشیده شده، اظهار داشت: ضریح امام حسین (ع) تا بامداد روز یکشنبه مهمان مردم بروجرد بود.

عبورضریح جدید بارگاه امام حسین (ع) ازشهر بروجرد افتخاری بس بزرگ بود. 

حجت الاسلام حسن ترابی امام جمعه بروجرد نیز گفت: عبورضریح جدید بارگاه امام حسین (ع) ازشهر بروجرد افتخاری بس بزرگ است،

وی با بیان اینکه تاکنون برای استقبال و بدرقه این ضریح برنامه ریزی شده بود، افزود: با برنامه ریزی به عمل آمده فضایی معنوی در مسیر کاروان ایجاد شد.
امام جمعه بروجرد با اشاره به عشق و علاقه مردم ولایت مدار بروجرد به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) گفت: شرکت پرشور مردم در استقبال از ضریح جدید بارگاه امام حسین (ع) بی نظیر بود. 

خیابان های خرم آباد مملو از عاشقان حسینی بود

عاشقان عصمت و طهارت در خرم آباد از صبح به عشق امام حسین (ع) با حضور درخیابان های معرفی شده برای عبور کاروان حامل ضریح جدید بارگاه امام حسین (ع) در انتظار ورود ضریح اباعبدالله حسین (ع) بودند.
در این مراسم عاشقان و دلدادگان سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع)، اعم از عموم مردم، خانواده معظم شهدا، ایثارگران، طلاب، کسبه ، مسئولان ادارات، بازاریان ائمه حضور داشتند.
برخی ازمردم خرم آباد بنا بر رسم دیرین مردم این دیار در آیین عزاداری امام حسین (ع) در روز عاشورای حسینی گل عزا به سرگرفته و به عزاداری پرداختند.
همچنین دسته های سینه زنی و زنجیرزنی و هیئت های مذهبی استان همچون روز عاشورا در مسیرهای عبور کاروان حامل ضریح مقدس اباعبدالله حسین (ع) به عزاداری پرداختند.
مردم شهرستان های نورآباد، الشتر، کوهدشت و چگنی و روستاهای اطراف نیز در مسیر عبور کاروان حامل ضریح مطهر به بارگاه امام حسین (ع) در کربلای معلی با حضور در جمع مردم خرم آباد به استقبال ضریح ابا عبدالله حسین (ع) آمده بودند. 

مردم خرم آباد با اشک دیده ضریح اباعبدالله حسین(ع) را بدرقه کردند 
مردم مومن و ولایت مداری خرم آباد که ۲۰ ساعت را در انتظار ورود ضریح مطهر حسینی به این شهر در انتظار نشسته بودند با شوری خاص گذراندند.
این مردم مومن تا بامداد دوشنبه در جوار ضریح مطهر امام حسین (ع) شب زنده داری کردند و به راز و نیاز پرداختند.
مردم مومن خرم آباد در پادگان امام حسین (ع) خرم آباد با اشک دیده و در فضایی حزن انگیز ضریح مطهر امام حسین (ع) را بدرقه کردند.
ضریح مطهر امام حسین (ع) بعد از بدرقه مردم از پادگان امام حسین (ع) در مسیر، پل حاج علی اضر، میدان امام خمینی (ره)، میدان امام حسین(ع)، سه راه گلدشت، ماسور و بدر آباد از خرم آباد خارج شد. 
استقبال از ضریح مطهر اباعبدالله‎حسین(ع) تعظیم شعائر الهی است. 
حجت الاسلام سید احمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان در جمع مردم استقبال کننده از ضریح مطهر امام حسین (ع) گفت: استقبال از ضریح مطهر اباعبدالله‎حسین(ع) تعظیم شعائر الهی است.
وی افزود: این صحنه های شور انگیز استقبال از ضریح مطهر امام حسین (ع) تقویت دین و باورهای اعتقادی مردم را به دنبال دارد.
حجت الاسلام میرعمادی اظهار داشت: اثر این حرکت فرهنگی عظیم برای همیشه در تاریخ این مرز و بوم ماندگار خواهد بود.
نماینده ولی فقیه در استان لرستان استقبال مردم استان لرستان از ضریح مقدس اباعبدالله حسین (ع) را کم نظیر خواند و گفت: مردم لرستان در این مراسم اوج وفاداری خود را به سیدالشهدا به همگان اعلام کردند.
وی اذعان داشت: مردم مومن و ولایت مدار لرستان با خلق حماسه ای ماندگار از یک آزمون بزرگ سربلند بیرون آمدند. 
پلدختری ها هم از زیارت ضریح جدید ابا عبدالله الحسین (ع) بهره مند شدند 
مردم شهرستان پلدختر در مسیر حرکت کاروان حامل ضریح جدید بارگاه امام حسین(ع) به سمت خوزستان در آزادراه خرم زال به استقبال این ضریح مقدس رفتند. 
در انتهای مسیر آزادراه خرم زال محل مشخصی برای اجتماع و زیارت مردم شهرستان پلدختر از ضریح مطهر بارگاه سید شهیدان(ع) آماده شده بود.
خیل انبوه مشتاقان زیارت امام حسین (ع) در شهرستان پلدختر برای زیارت این ضریح مطهر بیش از ۱۰ ساعت انتظار کشیدند.
کاروان حامل ضریح جدید بارگاه امام حسین (ع) پس از بدرقه پلدختری ها از لرستان را به مقصد استان خوزستان و شهرستان دزفول حرکت کرد.
کاروان سفینه نجاه ۱۱آذرماه از استان مرکزی وارد لرستان شد و در دو روز میهمانی استان لرستان،در شهر ها بروجرد، خرم آباد و پلدختر بود.
شایان ذکر است، کاروان انتقال ضریح مطهر امام حسین (ع) با نام «سفینه النجاه» در مسیر حرکت به سمت کربلای معلی ازاستان های تهران، مرکزی، لرستان، خوزستان حرکت می کند. ، کاروان حامل این ضریح مطهر پس از عبور از شهر های دزفول، شوشتر، اهواز، آبادان و خرمشهر در استان اهواز وارد کشور عراق می شود. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار