کد خبر: 492595
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۱ - ۰۸:۴۹
جوان آنلاین: نصیحتی که معمولا مشاوران املاک در فصل تابستان به مستاجران می‌کنند این روزها با توجه به شواهد می‌توان به آن یقین پیدا کرد.

به گزارش دنیای اقتصاد، اکثر مستاجران در تابستان که به عنوان فصل جابه جایی در بازار اجاره مسکن جا افتاده است اقدام به جابه‌جایی می‌کنند و مدام با این چند مساله درگیر هستند: از یک طرف نرخ های اجاره به دلیل حجم متقاضیان به طور ناعادلانه افزایش پیدا می‌کند و از سوی دیگر آنها نمی‌توانند شرایط پرداخت اجاره بهای واحد مورد نظر خود را تعیین کنند بلکه باید شرایط تعیین شده از سوی مالک را به اجبار بپذیرند.

اما شرایط فعلی بازار اجاره واحدهای مسکونی در تهران نشان می‌دهد که تعداد فایل واحدهای رهنی حتی به میزان جزئی افزایش یافته است و همچنین مالکان این روزها قابل انعطاف‌تر هستند؛ چراکه آنها در فایل‌ها اعلام می‌کنند که شرایط پرداخت اجاره بها قابل تبدیل است و گاهی ممکن است تحت چنین شرایطی موجر اظهار کند که مستاجر تا چه میزان می‌تواند مبلغ رهن را به ودیعه یا بالعکس تبدیل کند.

ستون امروز نبض بازار به معرفی تعدادی واحد مسکونی استیجاری پرداخته که به این شرح است:
یک واحد ۶۰ متری، یک خواب و بدون مالک در محله جنت‌آباد با شرایط ۳۵ میلیون تومان رهن کامل به متقاضی اجاره داده می‌شود و شرایط پرداخت قابل تبدیل اعلام شده است.

علاوه براین در شهرک‌غرب یک واحد مسکونی به متراژ ۶۵ متر مربع نوساز با ۶۰ میلیون تومان قابل رهن است البته مستاجر می‌تواند این واحد را به صورت رهن و اجاره هم از مالک تحویل بگیرد.

همچنین ۳۱ میلیون تومان رهن کامل برای واحدی ۵۵ متری با ۱۰ سال عمر بنا در یکی از فرعی های میدان سپاه اعلام شده است. این واحد واقع در طبقه چهارم و تخلیه شده است و فاقد امکاناتی همچون پارکینگ و آسانسور است اما موجر عنوان کرده که متقاضی در ازای ۳۱ میلیون تومان رهن کامل می‌تواند ۲۵ میلیون تومان ودیعه بپردازد و مابقی (۶ میلیون تومان) را با تبدیل به اجاره ماهانه پرداخت کند.

از سوی دیگر در حوالی اتوبان نواب، خیابان بریانک یک واحد مسکونی با متراژ ۵۰ متر مربع به همراه پارکینگ و انباری با ۱۰میلیون تومان ودیعه و ۳۰۰ هزار تومان اجاره ماهانه به بازار اجاره عرضه شده است اما پرداخت آن قابل تبدیل است.

از طرف دیگر در بازار اجاره منطقه پیروزی واحدی ۴۳ متری در خیابان کرمان آماده اجاره به مستاجر است و متقاضی باید ۲۵ میلیون تومان برای اجاره آن به مالک پرداخت کند و اگر توانایی تامین این مبلغ را نداشت می‌تواند واحد مذکور را به صورت رهن و اجاره از مالک تحویل بگیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار