کد خبر: 477576
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۳
جهان: سعید مرتضوی در مراسم رونمایی از 7 داروی جدید با بیان اینکه همه کارکنان این مجموعه بزرگ عزم خود را جزم کرده‌اند تا این وظیفه خطیر و بنیادی را به یاری حق و با مشارکت تمامی اعضا و بیمه‌ شدگان ساماندهی و به انجام رسانند، افزود: بدین خاطر برنامه‌ ریزیها به سمت و سویی هدایت شده تا برای این خانواده بزرگ آرامش خاطر ایجاد شود و عزت نفس آنان در جامعه حفظ و سطح متناسبی از معاش برای آنان تأمین و تضمین شود و زمینه‌های تحقق عدالت اجتماعی بیش از پیش فراهم شود.
 
 
وی صندوق تأمین‌اجتماعی را بزرگترین سازمان بیمه‌گر کشور و خاورمیانه عنوان کرد و افزود: تامین اجتماعی بیش از 11 میلیون نفر بیمه‌شده اصلی و یک میلیون و هفتصدهزار نفر مستمری‌بگیر را تحت پوشش قرارداده که با احتساب افراد بیمه‌شده تبعی بالغ بر 35 میلیون نفر تحت پوشش خدمات بیمه‌ای این صندوق قرار دارند.
 
 
مرتضوی با اشاره به اینکه صندوق تأمین‌اجتماعی با داشتن 59 سال سابقه فعالیت به نهادی ضروری در ساختار جامعه ایران اسلامی تبدیل شده است، گفت: حدود 68 درصد جمعیت شهری و 48 درصد از جمعیت کل کشور تحت پوشش خدمات شبکه بیمه‌ای و درمانی این مجموعه قرار دارند.
 
 
مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی با آرزوی این که هرچه زودتر شاهد پیشرفت و تحقق عدالت اجتماعی و تعالی روزافزون این مجموعه عظیم باشیم، گفت: از ابتدای سال جاری و تصدی مدیریت جدید تأمین‌اجتماعی با همکاری و حمایت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، هیئت امناء و هیئت مدیره صندوق تأمین‌اجتماعی تصمیمات تاثیرگذار و مهمی در راستای بهبود شرایط حقوقی، اقتصادی و اجتماعی اعضاء و خانوارهای تحت پوشش این سازمان به مورد اجرا در آمده که هر یک در افزایش کارایی و کارکرد این سازمان و هدایت و راهبری آن به جایگاه واقعی موثر بوده‌ است.
 
 
مرتضوی با بیان اینکه براساس پیشنهاد بنده و تایید هیئت مدیره و به استناد مواد 96 و 111 قانون تأمین‌اجتماعی و تنفیذ هیئت دولت مقرر شد، امسال حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش این صندوق 18درصد افزایش یابد، افزود: این افزایش نسبت به سنوات گذشته و سایر کارکنان دولت افزایشی ویژه و قابل توجه است و براساس برنامه‌ریزیهای انجام شده و هماهنگیهای به عمل آمده افزایش 18درصدی حقوق مستمری بگیران و بازنشستگان در لیست حقوق مرداد ماه سال‌جاری اعمال خواهد شد. به‌منظور ترمیم حقوق و بهبود وضعیت اقتصادی بازنشستگان و مستمری‌بگیران افزایش مستمری هیچ یک از افراد تحت پوشش صندوق تأمین‌اجتماعی کمتر از 100 هزار تومان نخواهد بود.
 
 
وی ادامه داد: در حال حاضر 65 درصد بازنشستگان و مستمری‌بگیران حداقل حقوق را دریافت می‌کنند و حقوق این افراد در سالجاری منطبق با مواد فوق‌الذکر ترمیم می‌شود. این در حالی است که اعمال این ضریب در رابطه با برخی بازنشستگان و مستمری‌بگیران بالغ بر 400 هزار تومان افزایش حقوق در بر داشته است.
 
 
مرتضوی افزود: همچنین حق عائله‌ مندی امسال به 17 هزار و 800 تومان و حق اولاد برای هر فرزند 3 هزار و 600 تومان و کمک هزینه همسران متکفل فرزند، ماهانه 8 هزار و 900 تومان ارتقاء و افزایش یافته است. همچنین حق سنوات طبق روال سالهای گذشته برای بازنشستگان و مستمری‌بگیران بالای 20 سال سابقه خدمت محاسبه و در فیش حقوقی آنها اعمال خواهد شد. از این بابت مبلغ 4 میلیون ریال تحت عنوان علی‌الحساب افزایش حقوق مستمری ‌بگیران بابت 4 ماه ابتدای سال براساس حداقل افزایش به مناسبت هفته تأمین‌اجتماعی و حلول ماه مبارک رمضان به هریک از مشمولین، در این هفته پرداخت می‌شود.
 
 
مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی با بیان اینکه حقوق تمامی پرسنل و کارکنان شاغل صندوق تأمین‌اجتماعی در سال 1391 نسبت به سال 1390 به میزان 15 درصد افزایش و به مناسبت هفته تأمین‌اجتماعی در احکام کارگزینی آنان منظور می‌شود، افزود: همچنین با عنایت به موافقت هیئت مدیره با پیشنهاد مدیر عامل صندوق مبنی بر لزوم افزایش ضریب (500) به (600) برای کارکنان شاغل صندوق تأمین‌اجتماعی این افزایش از ابتدای سالجاری اعمال خواهد شد.
 
 
مرتضوی با بیان اینکه در سالهای گذشته علاوه بر ضریب اجزاء حقوق ثابت (که شامل چهار آیتم است) ضریب سایر فوق‌العاده‌ها (شامل حداقل 7 قلم) براساس بند 6 شانزدهمین صورتجلسه هیأت امنای تأمین‌اجتماعی مورخ 22/12/1389 محاسبه شده و سبب عدم پرداخت حقوق حقه کارکنان شده است، تأکید کرد: با توجه به تأمین اعتبار، مابه‌التفاوت این موضوع نیز محاسبه و از فروردین سال 1391 در احکام کارگزینی آنان لحاظ و پرداخت می‌شود و تغییر ضریب و پرداخت دیون سابق قبل از فروردین سال 1391 که مورد مطالبه کارکنان شاغل بوده است، برای تأمین اعتبار و اخذ مجوز از طریق مکاتبه و درخواست مصوبه از هیأت محترم امنای سازمان تأمین‌اجتماعی در مرحله پیگیری است.
 
 
وی در ادامه با اشاره به ضرورت احداث مجتمع با کاربری فرهنگی، ورزشی برای استفاده بازنشستگان و همکاران صندوق تامین اجتماعی گفت: در این رابطه یک رقبه از املاک صندوق به متراژ حدود 46 هکتار واقع در منطقه سوهانک تهران که هفت هکتار آن باغ و مشجر و 39 هکتار آن املاک تپه ماهور است، برای بهره‌برداری به عنوان بوستان طبیعت تأمین‌اجتماعی مورد تصویب قرار گرفته و تمهیدات لازم برای مشاوره و طراحی و تکمیل پروژه به نحوی که مناسب استفاده فرهنگی، ورزشی و رفاهی اعضای این صندوق باشد، انجام و عملیات اجرایی آن در هفته تأمین‌اجتماعی آغاز خواهد شد.
 
 
مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی با بیان اینکه قرارداد واگذاری سهام 38 شرکت تحت عنوان پرداخت دیون دولت نهایی شده است، ادامه داد: به ‌منظور اعمال مدیریت سهام‌ شرکت‌های اخذ شده، شرکت سرمایه‌گذاری تأمین‌اجتماعی مهر امید با عنوان شستای جدید در هفته تأمین‌اجتماعی با تعیین اعضای هیأت مدیره شروع به فعالیت می‌کند.
 
 
وی با اشاره به رونمایی از 7 قلم داروی بیماریهای صعب العلاج، خاطرنشان کرد: این داروها برای اولین بار است که در داخل تولید می‌شوند و بر اساس استانداردهای دارویی بین‌المللی صورت پذیرفته و مهمتر اینکه با این اقدام مبتکرانه، علمی و پژوهشی تولید این داروها از انحصار رژیم صهیونیستی خارج شده است.
 
 
مرتضوی تاکید کرد: این داروها که برای درمان بیماریهای صعب‌العلاج مورد استفاده خواهند بود، در پرتو راهبری‌های رهبر معظم انقلاب در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، در بخش صنعت دارویی صندوق تأمین‌اجتماعی تولید شده‌اند. ساخت و تولید این داروها که در مواردی از قبیل کمک در بیهوشیهای عمومی، ضد درد، کمک در بی حسی‌های موضعی، ایجاد بی دردی پس از عمل جراحی با تجویز داخل نخاعی، هورمون درمانی سرطان سینه و پروستات و درمان بیماری ام اس کاربرد ویژه‌ای دارند را به ملت شریف ایران تبریک می‌گویم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار