کد خبر: 472458
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۵:۱۲

 باز هم موسم مسابقات بين‌المللي قرآن آمد و ياد مصلاي تهران افتاديم! هر چند كه بزرگان و عقلا فرموده اند: «شَرَفُ المَكانَ بالمَكين» (مكان با صاحب مكان شرف پيدا مي‌كند)، اما اگر مصلاي تهران آماده بود، امسال مسابقات بين‌المللي قرآن كه از افتخارات بزرگ كشور ما بعد از انقلاب است به جاي برج ميلاد در مصلا برگزار مي‌شد. 

سال‌هاي قبل اين مسابقات در سالن اجلاس سران كشورهاي اسلامي برگزار مي‌شد و محدوديت‌هايي را به ويژه از نظر ترافيكي ايجاد مي‌كرد كه سبب شد مديران به فكر جابه‌جايي مكان برگزاري آن بيفتند. 

اين شد كه قرعه به نام سالن همايش‌هاي بين‌المللي برج ميلاد افتاد؛ همان سالني كه محل برگزاري كنسرت‌ها هم هست و همين چند روز پيش، به خاطر برخي مسائل از جمله بدحجابي و اختلاط دختر و پسر، ميزبان نيروهاي انتظامي هم بود! 

از سوي ديگر، مصلاي پايتخت با وجود آن كه بعد از سال‌هاي سال و صرف بودجه‌هاي بسيار، هنوز در حال ساخت است (!) به محلي براي برگزاري همه نوع نمايشگاه از كتاب و مطبوعات گرفته تا نمايشگاه بهاره (‌همه نوع پوشاك، خوراكي و چيزهاي ديگر) تبديل شده كه به نظر مي‌رسد چندان در شأن جايگاه معنوي مصلا كه محلي براي عبادت و اجتماعات معنوي است، نباشد. 

باز هم تأكيد داريم كه «شرف المكان بالمكين» اما احتياط و برنامه‌ريزي كارشناسانه و موشكافانه ايجاب مي‌كرد مكاني براي برگزاري مسابقات قرآن در نظر گرفته شود كه وجه معنوي آن جايگاه بر ساير وجوه غلبه داشته باشد و كجا بهتر از مصلاي امام خميني(ره). 

برگزاري مسابقات بين‌المللي قرآن كريم در برج ميلاد بهانه‌اي شد تا بار ديگر، از مسئولان بپرسيم چرا مصلاي تهران هنوز ناتمام است؟ تا كي قرار است ساخت اين پروژه كماكان ادامه داشته باشد و مردم چشم انتظار باشند؟! چرا بودجه‌هاي كلاني كه صرف ساخت اين مكان مي‌شود، جوابگو نيست؟ و پرسش‌هاي بي‌پاسخي كه ظاهراً كسي نيست جوابگوي آنها باشد! به هر حال، باز هم بايد آرزو كنيم كه اگر مصلا آماده بود...

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار