کد خبر: 457437
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۳
فرمانده تیپ ۳۷ حضرت عباس (ع) اردبیل:
  تیپ ۳۷ حضرت عباس (ع) در مبارزه با گروهک پژاک در مرزهای شمال غرب کشورمان یگان نمونه نیروی زمینی سپاه پاسداران انتخاب و معرفی شده است.
سردار غلام عسگر کریمیان فرمانده تیپ ۳۷ حضرت عباس (ع) استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار جوان اظهار داشت: این تیپ در سال ۶۲ با عنوان تیپ ۹ حضرت ابوالفضل العباس شکل گرفت و در جنگ هشت ساله نیز رزمندگان استان اردبیل در قالب لشکر سرافراز ۳۱ عاشورا از این مجموعه گرد هم آمدند و به نوعی صلابت و اقتدار ایران اسلامی را نشان دادند.
وی بیان داشت: در مقطعی از عملیات والفجر مقدماتی تیپ ۹ تشکیل شده که ریشه آن نیز امروز در قالب تیپ ۳۷ حضرت عباس (ع) به عنوان زیر مجموعه سپاه حضرت عباس (ع) بعد از مدتی فعالیت به عنوان تیپ یکم پیاده لشکر مکانیزه ۳۱ عاشورا مشغول خدمت‌رسانی و دفاع از مام گرانقدر است.
کریمیان در ادامه سخنان خود با یادآوری اینکه این تیپ در مقابله با گروهک‌های ضد انقلاب و منافق کارنامه درخشان از خود به نمایش گذاشته است، افزود: بعد از دوران دفاع مقدس این تیپ نقش‌آفرین بوده و توانسته است صلابت نظام را به نمایش بگذارد.
فرمانده تیپ ۳۷ حضرت عباس (ع) استان اردبیل با بیان اینکه راه شهادت و مجاهدت در راه اسلام و ارزش‌های دینی بسته نشده است، گفت: تا زمانی که شعار هیهات من‌ الذله وجود دارد و در دل‌ها و جان‌ها بانگ برمی‌آورد باید با دشمن زبون و خصم نامرد مبارزه کرد به گونه‌ای که در این کشور دفاع مقدس از جنگ ایران با عثمانی علیه استبداد و استکبار آغاز شده و امروز نیز در سنگری جدید ادامه دارد.
این مسئول ادامه داد: بعد از صحنه‌های غرور‌آفرین دوران دفاع مقدس که رزمندگان ما خلق کردند تیپ ۳۷ در مقاطع مختلف دهه ۶۰ و ۷۰ با اعزام نیروها و ماموریت در مناطق مرزی به جنگ منافقان و متجاوزان رفته به گونه‌ای که در یکی از این درگیری‌ها در منطقه جهنم دره‌سی هشت نفر از مدافعان اسلام از این تیپ به شهادت رسیدند.
وی اظهار داشت: از اوایل امسال نیز نیروهای غیور این تیم در صحنه حاضر شده و در یک درگیری تمام عیار با پژاک و پ.ک.ک موفق شدند پیروزی غرور‌آفرینی را به دست آورند و با موفقیت ماموریت خود را به انجام برسانند.
کریمیان گفت: این ماموریت بیش از چهار ماه به طول انجامید و نیروهای تیپ حضرت عباس (ع) در مرزهای شمال غرب کشور در عملیات آفندی و پدافندی در کنار تثبیت مرزها و تامین منافع نظام با پشتیبانی نیروهای عمل کننده افتخاری بزرگ خلق کردند به گونه‌ای که از سوی نیروی زمینی تیپ حضرت عباس (ع) به عنوان تیپ نمونه انتخاب شد.
وی با تجلیل از نام و یاد شهدا و نام بردن از شهدای این تیپ غیرتمند همچون میر‌بهروز کریمی، موسی ملک‌زاده، هاشم موسوی، یونس نوروزی، مالک شهبازی، امیرعلی مفت‌علیزاده در این عملیات اظهار داشت: فرماندهان این تیپ نیز همچون کبیری، نوعی‌اقدم، الله‌یارلو، اکبری، بابازاده توانستند نیروهای جان بر کفی را با تجهیزات و امکانات مناسب تربیت کرده و تقدیم نظام اسلامی کنند.
انتهای پیام/
ــــــــــــــــ

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار