کد خبر: 449124
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۵
واكنش عضو فراکسیون زنان مجلس به ويژه‌نامه خاتون‌؛
عفت شریعتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، چادر را حجاب برتر زن مسلمان دانست و اظهارداشت: ایرادی که بعضی افراد به رنگ مشکی چادر می‌گیرند قابل قبول نیست زیرا که رنگ مشکی چادر‌؛ رنگ دیانت ، عفاف و پاکدامنی زن است.
نماینده مردم مشهد و کلات اقدام روزنامه ایران در انتشار ویژه‌نامه خاتون را اشتباه خواند و افزود: برای مردم متدین ایران ضرورت چادر کاملا مشخص است.
وی نشریات را به عنوان آیینه اطلاع‌رسانی به شمار آورد و تاکید کرد: چاپ موضوعاتی که به مبانی اسلام و ضرورت‌های دین اهانت کند سبب بروز اثرات جبران ناپذیری ‌می‌شود.
شریعتی اقدام روزنامه ایران را بازی با احساسات مردم نامید و افزود: اگر خیلی خوشبین باشیم ویژه‌نامه خاتون به خاطر سطحی‌نگری و بی‌توجهی به موضوع حجاب چاپ شده است.
وی بررسی دقیق اقدام روزنامه ایران از سوی دستگاه‌های مربوطه خواستار شد و تاکید کرد: باید اقدام روزنامه ایران تحلیل تا معلوم شود که این کار عمدا و یا سهوا صورت گرفته است.
عضو فراکسیون زنان مجلس سرچشمه اقداماتی همانند ویژه‌نامه خاتون را در دولت اصلاحات دانست و اظهار داشت: تئوری شوم تساهل و تسامح موجب کاشت بذری شد که شاخ و برگ آن را امروز در روزنامه ایران می‌بینيم.
نماینده مردم مشهد و کلات اقدامات صورت گرفته در زمینه طراحی مدل‌های پوشش مناسب برای زنان را کم اثر خواند و افزود: کسانی که در ‌ارتباط‌ با طراحی پوشش زنان مسئول هستند باید در طرح‌هایشان به زنان در طبقات اجتماعی از کارگر تا معلم توجه کنند.
عضو کمیسیون شوراها و آیین نامه داخلی مجلس از دو نوع پوشش متداول در جامعه که همان چادر و دیگری مانتو و مقنعه نام برد و اظهار داشت: نمایشگاه‌های لباسی که برگزار می‌شود باید از ارائه کارهای فانتزی پرهیز کند.
شریعتی با اشاره به طرح نظری راجع به تاثیر نوع پوشش و رفتار زنان در کاهش ناامنی‌های جتماعی ‌گفت: هم زنان و هم مردان در سلامت جامعه موثر هستند و هر دو باید در نوع رفتار و پوشش خود در برابر نامحرمان مراقبت کنند.
نماینده مشهد و کلات کار فرهنگی همراه با برخورد قاطعانه با خاطیان را در کاهش ناامنی‌های اجتماعی مفید دانست و تاکید کرد همانطور که امر به معروف داریم‌، نهی از منکر را هم داریم.
وی افزود : اگر کار فرهنگی اثرپذیر نباشد آیا باید دست روی ‌دست گذاریم باید نهادهای مربوطه در حفظ بنیان‌های خانواده نقش موثرتری را ایفا کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار