کد خبر: 419472
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۲
گزارش ششمين روز برگزاري نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري ها
ششمين روز هفدهمين روز نمايشگاه مطبوعات در شرايطي سپري شد كه غرفه روزنامه جوان ميزبان مخاطبان و مهمانان ويژه بود.
صادق محصولي وزير رفاه و تأمين اجتماعي، سردار جوكار رئيس سازمان بسيج دانش‌آموزي، دكتر زاكاني نماينده مردم تهران، آرش ميراسماعيلي قهرمان جودو، واعظ آشتياني، فرهاد تجري نايب رئيس كميسيون قضايي، پرويز سروري عضو كميسيون امنيت ملي، خانم اصلاني رئيس بسيج جامعه زنان، مهندس محبي رئيس منطقه آزاد كيش و پنج تن از نمايندگان تشكل‌هاي دانشجويي(بسيج، جامعه اسلامي دانشجويان، جنبش عدالتخواه دانشجويي، دفتر تحكيم وحدت و اتحاديه انجمن‌هاي مستقل اسلامي) از مهمانان غرفه روزنامه جوان بودند.
آخرين جزئيات يارانه‌ها از زبان وزير رفاه در غرفه «جوان»
«مردم نبايد براي ميزان يارانه ماهانه نگراني داشته باشند، قبل از تعديل يا هرگونه تغيير قيمت ها، يارانه ماهيانه به مردم اعلام خواهد شد». اين خبر نقل قولي بود از صادق محصولي وزير رفاه كه در گفت و گو با خبرنگار جوان عنوان شد.
وزير رفاه و تأمين اجتماعي در ادامه اظهاراتش گفت كه طبق برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده ميزان دقيق يارانه ماهانه در روزهاي آينده از طرف رئيس جمهور به مردم اعلام خواهد شد.
محصولي با اشاره به اينكه رقم‌هاي كنوني كه درحال حاضر از طرف رسانه‌ها مطرح مي‌شود، صحيح نيست، افزود: ميزان يارانه ماهيانه درحال حاضرمشخص شده است، اما بنابر نظر رئيس جمهور تا قبل از اطلاع‌رساني شفاف در رابطه با هدفمند‌سازي يارانه‌ها به مردم اين رقم اعلام نخواهد شد.
به گفته وزير رفاه در حال حاضر زمان مشخصي براي برداشت تعيين نشده. محصولي با بيان اينكه با اجراي طرح هدفمند‌سازي يارانه‌ها ضريب بهره‌مندي از بيمه‌هاي اجتماعي به 100 درصد و بيمه‌هاي درماني به 50 درصد افزايش پيدا مي‌كند، خاطرنشان كرد كه اجرايي شدن طرح بيمه زنان خانه‌دار هم از جمله طرح‌هاي وزارت رفاه است كه با هدفمند‌سازي يارانه‌ها اجرا مي‌شود.
البته گفت‌و‌گوي «جوان» با صادق محصولي به موضوع پزشك خانواده هم كشيده شد و پاسخ وزير كابينه اين بود: قرارداد اين طرح با وزارت بهداشت و درمان منعقد شده و قرار است كه از همين ماه در سه استان خوزستان، سيستان و بلوچستان و چهارمحال و بختياري اجرا شود. اين طرح در شهرهاي زير 50 هزار نفر جمعيت اجرا مي‌شود.
برنامه ويژه بسيج دانش‌آموزي براي مقابله با جنگ نرم
پس از محصولي، اين سردار جوكار رئيس سازمان بسيج دانش‌آموزي بود كه به مهماني «جوان» آمد. محور صحبت‌هاي رئيس سازمان بسيج دانش‌آموزي بيشتر جنگ نرم بود. سردار جوكار خبر داد كه اين سازمان براي مقابله با تهديدات نرم دشمن، راهكار مقابله نرم افزاري را تدوين كرده كه بر اساس آن كلاس‌هاي گوناگوني هم براي دانش‌آموزان بسيجي برگزار مي‌شود.
توصيف سفر رهبر انقلاب به قم از زبان زاكاني
عليرضا زاكاني مدير مسئول هفته نامه پنجره و نماينده مردم تهران هم از ديگر مهمانان غرفه جوان بود. او در پاسخ به اين سؤال كه « سفر رهبر انقلاب را اگر در يك جمله توصيف كنيد، چه جمله‌اي را برازنده مي‌دانيد»، كمي تأمل كرد و گفت: توصيف سفر رهبر معظم انقلاب به قم آن هم در يك جمله كار سختي است». زاكاني اما هنگامي كه با تكرار سؤال از سوي خبرنگار «جوان» روبه‌رو شد، سفر اخير رهبر انقلاب را در يك جمله توصيف كرد:« تجلي همه زيبايي‌هاي نظام جمهوري اسلامي».
مديرمسئول هفته نامه پنجره در ادامه تحليل خود از اين سفر گفت: اين سفر هم حضور مردم براي دفاع از نظام را نشان داد و هم تدبير، عظمت و بزرگي ولايت را به تصوير كشيد. از طرفي، محل اين سفر هم بسيار مهم است زيرا قم كانون اتكاي اصلي نظام در حوزه دين و مواهب اسلامي به شمار مي‌رود.
نظر زاكاني درباره عملكرد رئيس قوه قضائيه در مبارزه با مفاسد اقتصادي
ارزيابي عملكرد آيت‌‌الله آملي لاريجاني رئيس قوه قضائيه در حوزه مبارزه با مفاسد اقتصادي از ديگر محورهاي گفت‌وگو با عليرضا زاكاني در غرفه «جوان» بود. اين نماينده مجلس، اهتمام رئيس قوه قضائيه را براي مبارزه با مفسدان اقتصادي مثبت ارزيابي كرد. به گفته زاكاني، آيت‌‌الله آملي لاريجاني هم از مبارزه با فساد اقتصادي سخن مي‌گويد و هم در عمل پيگير اين موضوع است.
تازه‌‌ترين اخبار از مهريه و ازدواج مجدد مردان
فرهاد تجري نائب رئيس كميسيون قضايي مجلس هم پس از بازديد از غرفه «جوان»، از حذف ماده 24 لايحه حمايت از خانواده در آخرين جلسه كميسيون قضايي با رأي نمايندگان خبر داد.
نائب رئيس كميسيون قضايي مجلس به «جوان» گفت: يكي از دغدغه‌هاي عمومي درباره لايحه حمايت از خانواده مربوط به مواد 23 و 24 بود كه كميسيون قضايي به حذف كامل ماده 24 و اصلاحاتي در ماده 23 رأي داد. بر اساس تصميمات اتخاذ شده در آخرين جلسه كميسيون در شرايطي كه با ازدواج مجدد مرد زندگي زوجه دچار مخاطره شود، زنان از حق طلاق بهره مند خواهند شد.
اعلام دستور كار بعدي مجلس شوراي اسلامي در غرفه!
البته دستور كار بعدي مجلس هم در غرفه «جوان» اعلام شد. به گفته فرهاد تجري، بعد از بررسي لايحه برنامه پنجم توسعه در مجلس لايحه حمايت از خانواده در دستور كار مجلس قرار خواهد گرفت و به تصويب نهايي مي‌رسد. گفتني است ماده 24 لايحه حمايت از خانواده مربوط به تعيين ميزان مهريه متعارف بود.
حاشيه سرا
اگر گم شدي، بيا دم غرفه «جوان»!
با توجه به جايگاه مناسب و طراحي خاص غرفه «جوان»، بيشتر افرادي كه دوستان يا همراهان خود را گم مي‌كردند با تلفن محل قرارشان را روبه‌روي غرفه «جوان» مي‌گذاشتند. در اين چند روز نمايشگاه «جوان» به قرارگاه جوانان و علاقه‌مندان به رسانه تبديل شده كه همديگر را آنجا پيدا مي‌كنند و در مي‌يابند.
ميراسماعيلي: خودم براي خودم مدال مي‌خرم!
آرش ميراسماعيلي قهرمان جودو و كاپيتان تيم ملي جودوي كشورمان در بازديدش از غرفه «جوان» گفت: اگر در بازي‌هاي آسيايي گوانگژو موفق به كسب مدال نشوم خودم از دهكده بازي‌ها يك مدال براي خودم مي‌خرم!
واعظ آشتياني: سر حرفم هستم، فوتبال ما بايد پاك باشد
امير واعظ آشتياني مديرعامل سابق باشگاه استقلال و مشاور فعلي باشگاه استيل آذين هم كه از مهمانان غرفه «جوان» بود باز بر اظهارات انتقادي خود نسبت به مديريت حاكم بر ورزش كشور پافشاري كرد. او گفت كه سر حرف‌هايي كه قبلاً زده، استوار است.
اعتراض به غرفه «جوان»!
در ششمين روز برگزاري نمايشگاه غرفه «جوان» همچون روزهاي ديگر محل تجمع بازديدكنندگان بود. به دليل برگزاري نشست‌هاي مختلف با حضور شخصيت‌هاي اجتماعي، سياسي، اقتصادي، ورزشي و فرهنگي به ناچار بايد براي بهره‌گيري تجمع‌كنندگان از مباحث، سيستم صوتي مورد استفاده قرار بگيرد كه همين موضوع اعتراض برخي غرفه‌ها را در پي داشت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار