کد خبر: 398720
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۸۹ - ۲۲:۵۰
به گزارش ايرنا از بيروت ، تشييع پيکر آيت الله فضل الله در حالي برگزار شد که تشييع کنندگان عکس هاي آن فقيد را به سينه چسبانده بودند و اشک حسرت وداع برگونه پير و جوان قابل مشاهده بود. شايد پس از از دست دان امام موسي صدر و عباس موسوي از فوت علامه فضل الله بتوان به عنوان سنگين ترين داغ بر سينه شيعيان لبنان ياد کرد.

**نه تنها مردم شيعيان لبنان بلکه مسيحيان و اهل سنت و دروزيان اين کشور روز سه شنبه با عالم زمان خود وداع کردند و با حضور دهها هزار نفري در تشييع جنازه آيت الله سيد "محمد حسين فضل الله" او را به خاک سپردند. اعضاي هيات ايراني متشکل از آيت الله" احمد جنتي" دبير شوراي نگهبان به نمايندگي از سوي رهبر معظم انقلاب اسلامي، "مسعود زريبافان" معاون رييس جمهوري و رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران به نمايندگي از طرف رييس جمهوري و هيات دولت جمهوري اسلامي ايران، آيت الله محمد علي تسخيري و علاءالدين بروجردي رييس کميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي و حجت الاسلام محمد حسن اختري دبير کل مجمع جهاني اهل بيت (ع) و تعدادي ديگر از نمايندگان مجلس در مراسم تشييع و دفن آيت الله فضل الله حضور داشتند.

**تشييع جنازه از نظم و انضباط خاصي برخوردار بود . حزب الله که نظم آن در لبنان زبانزد خاص و عام است،مسئوليت انتظامات و برگزاري اين مراسم را برعهده گرفته بود.

** خيابان هاي ضاحيه جنوبي بيروت ،مکان عبور پيکر آيت الله فضل الله در گرماي طاقت فرساي لبنان مملو از جمعيت زنان و کودکان شيعه بود و برخي از آنان که پدر، همسر يا برادر خود را در جنگ هاي اسراييل عليه لبنان از دست داده بودند، احساس مي کردند که داغ ديگري را بايد تحمل کنند.

** در پلاکاردهايي که در اطراف مسجد حسنين مکان دفن آيت الله فضل الله نصب شده بود نوشته شده بود " رحلت آيت الله فضل الله را به امام عصر و امت اسلامي تسليت مي گوييم" و وداع با پدر يتيمان " و يا در حاشيه ديوار مسجد سخناني از آن فقيد نصب شده بود که " طائفگرايي دين نيست".

**حضور هيات هايي از ايران ،عراق ، سوريه ،بحرين ،عربستان و حضور شخصيت سياسي و مذهبي لبنان از اديان و مذاهب مختلف جلوه فراملي به اين مراسم داده بود.

** مراسم تشييع پيکر آيت الله فضل الله که از ساعت 15 به وقت تهران برابر با ساعت 13:30 دقيقه به وقت بيروت پس از نماز ظهر از مقابل منزل آن فقيد در حاره حريک آغاز شده بود، به علت ازدحام غير قابل انتظار و حضور عاشقان اين مرجع از جنوب و شرق لبنان ساعت ها به طول انجاميد و پس از عبور از محله هاي ضاحيه جنوبي بيروت و بازگشت به مسجد حسنين، سيد " محمد علي فضل الله" برادر آن فقيد دقايقي قبل با خواندن نماز بر پيکر آيت الله فضل الله ايشان در صحن مسجد حسنين(ع) دفن شد.

** نکته جالب ديگر شعارهاي مرگ برامريکا ، مرگ بر اسرائيل و لبيک يا حسين ( ع) بود که در فضاي بيروت طنين انداز شد.

**درميان عزاداران، شخصيت‌هاي برجسته لبناني از جمله وليد جنبلاط و فرزندش تيمور، شيخ نعيم قاسم، معاون دبيرکل حزب الله و سيدعلي پسر مرحوم علامه فضل الله و نمايندگان کشورهاي مختلف حضور داشتند.

** پيکرعلامه فضل الله از خيابان هايي عبور کرد که مزين به تصاوير شهداي مقاومت بود

** به همين مناسبت دولت لبنان روز سه شنبه را تعطيل رسمي و عزاي عمومي اعلام کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار