کد خبر: 394530
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۹:۰۶
پرويز سروري، نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با فارس با اشاره به پاسخ ايران به قطعنامه 1929 شوراي امنيت، اظهار داشت: آمريكا و متحدانش سال‌هاي زيادي است كه سعي مي‌كنند ايران را از حق قانوني خود محروم كنند و در اين خصوص به صورت قانون جنگل و گزينشي عمل مي‌كنند.
وي با تأكيد براينكه آمريكا بايد قوانين و معاهدات بين‌المللي را ملاك عمل قرار دهد، تصريح‌كرد: آمريكا و همفكرانش خواسته‌هاي خود را بر معاهدات بين‌المللي تحميل مي‌كنند اما جمهوري اسلامي ايران نشان داده كه هرگز تسليم رفتارهاي غيرقانوني و غيرمنطقي نمي‌شود.
عضو كميسيون امنيت ملي مجلس با اشاره به اينكه كشور ايران هميشه در مدار حقوق مسلم خود حركت كرده است، متذكرشد: جمهوري اسلامي ايران نشان داده كه اين اقدمات نتوانسته‌ روند حركت ملت ايران را متوقف كند و سير اصلي ايران هم با اقتدار طي كرده و به آن عمل شده است.
وي بر همين اساس منطق جمهوري اسلامي ايران را منطق پذيرفته شده جامعه بين‌المللي دانست و افزود: بعد از صدور قطعنامه 1929بيش از صد كشور طي بيانيه‌اي فعاليت هسته‌اي ايران را از حقوق مسلم ما مي‌دانند و در واقع اين پاسخ روشني به رفتارهاي غيرقانوني و غيرمنطقي آمريكا، 1+5 و سكوت مرگبار آژانس بود.
سروري با اشاره به اينكه قطعنامه شوراي امنيت عليه كشور ايران موجب شد بازارهاي خود را در مقابل ما از دست دهند، ادامه داد: اين قطعنامه سرنوشت قطعنامه‌هاي قبلي را خواهد داشت.
وي با تأكيد بر اينكه جمهوري اسلامي ايران حقوقي خارج از معاهدات بين‌المللي را براي خود اعمال نكرده و مفاد قطعنامه اخير نمي‌تواند خللي به فعاليت هسته‌اي ايران وارد كند، گفت: بندهايي كه در اين قطعنامه ذكر شده قبلا در مورد ما اعمال شده است ولي آنها اعلام نكرده بودند و در واقع اين قطعنامه اعلام موارد اعمال شده گذشته است و نمي‌تواند ملت ايران را از حركت در مسيري كه از حقوق مسلم خودش است، بازدارد.
عضو كميسيون امنيت ملي مجلس با اشاره به اينكه پيش‌بيني ايران براي جلوگيري از نفوذ اين تحريم‌ها در خصوص حمل و نقل كشتي‌راني و پست بانك چه خواهد بود، اضافه كرد: اگر چنين اتفاقي به وجود آيد در مقابل با كشتي‌هاي كشورهايي كه با ما اين‌گونه رفتار مي‌كنند مثل خودشان عمل مي‌كنيم.
سروري با بيان اينكه جامعه بين‌المللي به ويژه آمريكا فرصت بزرگي را كه تعامل با ايران بود از دست داد، اظهارداشت: وسوسه‌هاي رژيم صهيونيستي موجب شد تا آمريكا فرصت بزرگ تعامل با ايران را از دست دهد.
وي در عين حال بيانيه تهران را نشانگر اين دانست كه جمهوري اسلامي ايران به رفتارهاي تأملي اعتقاد داشته و رفتارهاي تقابلي را براي جامعه بين‌المللي مضر مي‌داند و تصريح‌كرد: آمريكا در نهايت متوجه خواهد شد كه چه خسارت بزرگي را براي خود به وجود آورده است.
عضو كمسيون امنيت ملي مجلس بر همين اساس هيأت حاكم آمريكا را فاقد عقلانيت منطقي دانست و متذكرشد: رژيم صهيونيستي به شدت مي‌تواند روند منافع ملي آمريكا را مورد تهديد قرار دهد.
سروري در خصوص خروج از ان‌پي‌تي، يادآورشد: ما به دنبال قطع رابطه با آژانس نيستيم و همانگونه كه در گذشته پروتكل الحاقي را كه مجلس به دولت ابلاغ كرد كه انجام ندهد اكنون نيز ما روابط خود را با آژانس كاهش مي‌دهيم مگر اينكه آژانس در روابط و رفتار خود تجديدنظر كند و از اينكه ابزاري در دست آمريكا باشد خارج شده و به وظايف بين‌المللي خود عمل كند.
وي در خاتمه در خصوص جلسات كميسيون امنيت ملي در اين زمينه، خاطرنشان كرد: كميسيون امنيت ملي به طور دائم اين موضوع را رصد و پي‌گيري كرده و جلساتي را با دستگاه‌هاي مرتبط داشته است كه در اين رابطه دو جلسه با وزارت امورخارجه برگزار شد كه وزير مربوطه در آن جلسه توضيحاتي را ارائه و اقدامات آژانس نيز به طور جدي در كميسيون پي‌گيري شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار