کد خبر: 392238
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۶
محصولی خبرداد:

وزیر رفاه و تامین اجتماعی با بیان اینکه هدفمند کردن یارانه‌ها با اعلام عمومی برای دریافت شماره حساب به طورعملی کلید خواهد خورد، گفت: این قانون به شکل آزمایشی در سه استان اجرا شده است و ما در حال تجزیه و تحلیل نتایج آن هستیم تا نقاط ضعف احتمالی برطرف شود.

به گزارش ایسنا، صادق محصولی افزود: هدفمند کردن یارانه ها به تدریج در چهار تا شش استان دیگر نیز به شکل آزمایشی اجرا می شود که نام این استان ها به موقع در رسانه ها اعلام خواهد شد .

وی با اشاره به اینکه در مرحله اول طرح پایلوت هدفمند کردن یارانه ها حدود 860 هزار نفر از سرپرستان خانوار شماره حساب خود را اعلام کردند، گفت: مراحل تطبیق شماره حساب های اعلام شده با اطلاعات بانک ها در حال انجام است.

صادق محصولی در پاسخ به سوالی درباره بیمه زنان خانه دار هم گفت: وزارت رفاه و تامین اجتماعی مشکلی برای بیمه کردن زنان خانه دار ندارد واگر بنا باشد بودجه ای نیز برای این موضوع به عنوان یارانه و کمک دولت در نظر گرفته شود مستلزم قانون است ودر صورت تصویب مجلس ما همان قانون مصوب را عملی می کنیم .

وزیر رفاه افزود: زنان خانه داری که بیمه درمانی ندارند نیزمی توانند مانند آقایان از بیمه درمان ایرانیان استفاده کنند .


در دولت های نهم و دهم شاخص رشد زنان در عرصه های گوناگون رشد محسوسی داشته است

وزیر رفاه همچنین در مراسم گرامیداشت روز زن که به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س) در وزارتخانه برگزار شد، گفت: در دولت های نهم و دهم شاخص رشد زنان در عرصه های گوناگون رشد محسوسی داشته است.

وی با اشاره به منزلت و جایگاه والای زن در کتاب آسمانی اسلام، گفت: نگاه قرآن کریم به زن، نگاه مترقی است. همچنان که کتاب آسمانی برتری مرد و زن نسبت به همدیگر را تنها در تقوا می‌داند.

محصولی با اشاره به تقارن ولادت حضرت فاطمه (س) و وتولد حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران ، با بازخوانی نگاه امام (ره) به جایگاه زنان درعرصه های مختلف، گفت: امام (ره) نقش تربیتی زنان را با نقش انسان ساز کتاب آسمانی و شغل انبیا ء یکسان می داند و آنها را رکن نظام اسلامی توصیف می کند .

وزیر رفاه در ادامه نقش موثر و موفق زنان در پیروزی انقلاب اسلامی ، دفاع مقدس و سازندگی و آبادانی ایران اسلامی را یاد آورشد و گفت: خوشبختانه با نگاه عدالت محور دولت های نهم و دهم، شاخص های رشد زنان در عرصه هایی چون آموزش ، درمان ، اشتغال ، پژوهش وامید به زندگی و بسیاری از زمینه های دیگر ارتقا محسوسی یافته است .


22 میلیون روستایی در دولت نهم و دهم تحت پوشش بیمه درمان روستاییان قرار گرفتند

وزیر رفاه و تامین اجتماعی در جمع مردم نمازگزار شهر دامغان نیز با اشاره به تلاش‌های دولت نهم و دهم برای خدمت رسانی به همه آحاد جامعه گفت : در طول این مدت 22 میلیون روستایی تحت پوشش بیمه درمان روستاییان قرار گرفتند .

وی گفت: هر روستایی که بین 110 تا 260 هزار تومان در ماه در آمد داشته باشد و بخواهد بیمه درمانی شود، می تواند با پرداخت 5 درصد حق بیمه ، خود را بیمه کند، 10 درصد این حق بیمه را دولت پرداخت می کند و به این طریق هر روستایی می تواند در صورت تمایل از همه خدمات بیمه های اجتماعی از جمله بازنشستگی ، از کار افتادگی ، فوت و غیره بهره مند شود.



نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار