کد خبر: 1336924
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۴ - ۰۲:۰۰
دلالی که میگن یعنی این! کار دلال بزرگنمایی از چیزی است که می‌خواهد قالب مشتری نگون‌بخت خود کند
فریدون حسن

جوان آنلاین: کار دلال بزرگنمایی از چیزی است که می‌خواهد قالب مشتری نگون‌بخت خود کند، فرقی هم نمی‌کند که در چه حوزه‌ای باشد. یکی از حوزه‌های فعالیت این قشر زالوصفت که در آن برای خودشان اسم و رسمی هم دست‌وپا کرده‌اند و این روز‌ها به جای دلال از واژه «ایجنت» برای‌شان استفاده می‌کنند، فوتبال است؛ فوتبالی که از سر بی‌کفایتی و بی‌لیاقتی مسئولانش برای این جماعت حسابی نان دارد. 
یک نیم‌فصل دیگر از لیگ برتر و مثلاً حرفه‌ای فوتبال ایران گذشت؛ نیم‌فصلی که دلال‌ها تا می‌توانستند بازیکنان بنجل خارجی و حتی ایرانی را به اسم فوق‌ستاره به تیم‌هایی که دست‌شان تا آرنج در جیب مردم و بیت‌المال است، قالب کردند و تا می‌توانستند پول بالا کشیدند. نمونه‌های خارجی که تکلیف‌شان روشن است از هر ۱۰ تا شاید یکی‌شان خوب از آب دربیاید، اما داخلی‌ها ماجرایی جالب دارند؛ چند نمونه جلوی چشمان‌مان هستند که به تیم‌های مطرح با رقم‌های بالا انداخته شده‌اند و جالب این است که رسانه‌های دلال هم کوچک‌ترین حرکت آنها را با سروصدای زیاد برجسته می‌کنند. 
دلالی که می‌گویند یعنی همین، یعنی اینکه یک بازیکن گمنام و کاملاً معمولی را یک‌سال بفرستی روسیه برای خودش ول بگردد و بعد به اسم فوق‌ستاره و لژیونر به تیم‌های بزرگ قالبش کنی و بعد هم بنشینی و دائماً از کار‌های معمولی‌اش تعریف و تمجید کنی، یعنی اینکه بعد از ۱۴ بازی لیگ، یک بازی جام حذفی و شش بازی لیگ سطح ۲ آسیا، سه گل زده، این مثلاً فوق‌ستاره را بچسبانی به گلزنی‌های بازیکنان بزرگ و نامدار فوتبال ایران، آن هم سه گلی که هیچ خلاقیت و کار خاصی در آنها دیده نمی‌شود و صرفاً روی اتفاق و اشتباهات مدافعان حریف بود که توپ جلوی دروازه خالی به این مثلاً فوق‌ستاره رسیده است. 
حالا متوجه شدی دلالی یعنی چه؟ با همین روش دلال‌های حاکم بر فوتبال و البته برخی رسانه‌های دلال روزگار فوتبال ایران را سیاه کرده‌اند. زمانی هم که مشتری متوجه می‌شود چطور سرش کلاه رفته و چگونه چندمیلیون دلار بیت‌المال و پول مردم را دور ریخته، آن وقت نوبت قلم‌فرسایی رسانه‌های وابسته به شبکه دلالی است که حتی کوچک‌ترین حرکت او را با بزرگنمایی خاص رسانه‌ای کنند تا سرو صدا‌ها بخوابد و البته مشتریان بعدی در صف انتظار قرار گیرند. 
شکی نیست که مبلغ قابل توجهی بابت حضور چنین بازیکنانی در تیم‌های فوتبال به جیب دلال و رسانه دلال‌مآب سرازیر می‌شود، اما آیا وقت آن نرسیده که فوتبال ایران فکری اساسی به حال حاکمیت این قماش بر فوتبال کند.

برچسب ها: دلال ، فوتبال ، مدیریت
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
captcha
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار