محسن حسنلو در جلسه شورای گفتوگوی دولت و بخش خصوصی استان البرز، با اشاره به ظرفیتهای مغفولمانده فرودگاه پیام، گفت:در آغاز دوره مدیریتی جدید، با وجود ظرفیتهای قابل توجه، فرودگاه پیام بهرهبرداری مناسبی نداشت و به خوبی در خدمت اجزای مختلف استان قرار نگرفته بود. از همینرو تلاش کردیم در کوتاهترین زمان ممکن ظرفیتهای این فرودگاه را در خدمت توسعه استان و وزارت ارتباطات فعال کنیم.
آغاز پروازهای مسافری و راهاندازی خط هوایی بار
وی با اشاره به آغاز نخستین پروازهای مسافری از فرودگاه پیام در سال جاری اظهار داشت:هماکنون پروازهای هفتگی بین پیام و مشهد مقدس برقرار شده و در حال انجام است.
حسنلو همچنین به اولویت منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام در توسعه حوزه بار هوایی اشاره کرد و افزود:با وجود حدود ۴ هزار واحد صنعتی و تولیدی در استان البرز، نیاز به واردات مواد اولیه و صادرات محصولات، از مهمترین دلایل تمرکز بر بار هوایی است. در همین راستا، پس از پایان درگیریهای ۱۲ روزه و با مشارکت بخش خصوصی، موفق به راهاندازی پروازهای هفتگی باری از فرودگاه آلمکتوم امارات به مقصد پیام شدیم؛ این پروازها عمدتاً حامل کالاهای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات هستند.
وی همچنین استفاده از ظرفیتهای استانی را از برنامههای مهم منطقه ویژه پیام برشمرد و گفت:زیرساختها و امکانات این منطقه برای استان البرز فراهم شده و باید از این فرصت به بهترین شکل بهرهبرداری شود.
انتقاد از نبود یارانه در بخش بار هوایی
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بینالمللی پیام در ادامه با انتقاد از توزیع نامتوازن یارانهها در صنعت هوایی کشور گفت:توسعه حملونقل از مهمترین شاخصهای رشد اقتصادی کشورهاست، اما متأسفانه در کشور ما یارانهها تنها به پروازهای مسافری اختصاص یافتهاند. این در حالی است که بخش بار هوایی، بهعنوان حوزهای استراتژیک، از این حمایتها بینصیب مانده است.
حسنلو خواستار هماهنگی دستگاههای مرتبط برای تخصیص یارانه به بخش بار هوایی شد و افزود:امروز بهعنوان متولیان این حوزه موظفیم شرایط فعالیت را برای بخش خصوصی که با اعتماد به نهادهای حاکمیتی وارد این عرصه شدهاند، تسهیل کنیم.