کد خبر: 1301410
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۴ - ۰۴:۰۰
شوی مدیران آبی در فضای مجازی
بیچاره استقلال! این جمله را محمود بابایی (بچه) عضو هیئت مدیره استقلال در خصوص انتخاب سرمربی جدید این تیم عنوان کرده است. جالب است که بابایی گفته اصلاً اهل خودنمایی در فضای مجازی نیست و نمی‌خواهد خودنمایی کند!
فریدون حسن

جوان آنلاین: «این کار در یک فرایند فنی و حقوقی پیچیده و عبور از مسیری پرچالش و سخت به نتیجه می‌رسد.» این جمله حتماً در ذهن‌تان چنین نقش بسته که حرف از یک مسئله مهم هسته‌ای یا مذاکرات سخت ایران و امریکا و تصمیمات مهم مملکتی (سیاسی- اقتصادی) است. حتماً با خودتان گفته‌اید که این جمله از زبان وزیر امور خارجه یا نفر اول تیم مذاکره‌کننده بیان شده، اما کاملاً در اشتباه هستید. 
این جمله را محمود بابایی (بچه) عضو هیئت مدیره استقلال در خصوص انتخاب سرمربی جدید این تیم عنوان کرده است. جالب است که بابایی گفته اصلاً اهل خودنمایی در فضای مجازی نیست و نمی‌خواهد خودنمایی کند!
استقلال بی‌شک یکی از پرهوادارترین تیم‌های فوتبال ایران، آسیا و حتی جهان است؛ تیمی که مدیرانش مدیریت نمی‌دانند و برخلاف آنچه می‌گویند فقط دنبال نمایش هستند؛ مدیرانی مجازی‌باز که بیشتر دنبال افزایش فالوورهای‌شان هستند تا سر و سامان دادن به وضعیت استقلال؛ مدیرانی که خیلی راحت پشت قهرمانی پرحرف و حدیث در جام حذفی پنهان شده‌اند و همه چیز را گل و بلبل نشان می‌دهند؛ مدیرانی که «سیدورف» هلندی را با سروصدای زیاد آوردند تا برود برای‌شان سرمربی بیاورد. سیدورفی که آمد، نمایش داد، رفت و حالا خبر می‌رسد «برادر همسرش» را مأمور جذب بازیکن برای استقلال کرده است!
وضعیت استقلال امروز به مراتب بدتر از زمان مشابه سال قبل است. استقلال سال گذشته در چنین ایامی هر چند درگیر مشکلات مدیریتی و اختلاف نظر‌های بین احمد شهریاری و فرشید سمیعی بود، اما حداقل سرمربی داشت، ولی امروز حتی این یکی را هم ندارد و در عوض مدیرانی دارد که با تمام توان سعی دارند خود را بزرگ نشان دهند و از کنار نام بزرگ استقلال برای خود اسم و رسمی دست و پا کنند. 
هوادار استقلال باید نگران باشد. قهرمانی جام حذفی یک فریب بزرگ بود. مدیران استقلال در حال بهره‌برداری از عنوانی هستند که با زحمت بازیکنان، تلاش‌های مجتبی جباری و کادر فنی ایرانی استقلال و پشتیبانی بی‌دریغ هواداران این تیم به دست آمده است و همان‌طور که قبلاً هم نوشتیم،‌ای کاش استقلال قهرمان جام حذفی نمی‌شد تا مدیران این تیم و مسئولان هلدینگ اینگونه پشت آن پنهان نشوند؛ مدیرانی که هر چه زمان جلوتر می‌رود اختلاف نظرشان باهم بیشتر رسانه‌ای می‌شود، اما جالب است که بازهم بیشتر از آنکه به فکر تیم باشند، به فکر اجرای «شو» در فضای مجازی هستند. 
دوباره به حرف‌های محمود بابایی دقت کنید؛ حرف‌هایی که اگر شما هوادار استقلال باشید، به جای امیدواری حتماً نگران‌تان می‌کند. این روز‌ها باز هم اسامی زیادی ردیف شده است؛ از بازیکن برزیلی گرفته تا پرتغالی، هلندی و جالب است که نظری‌جویباری درست در همین روز‌های حساس به مجتبی جباری می‌گوید: «وضعیت همین است می‌خواهی بمان، می‌خواهی برو»، طبیعی هم است که اینگونه بگوید، به هرحال آنها این روز‌ها مشغول انجام «فرایندی فنی و پیچیده در مسیری پرچالش و سخت» هستند؛ فرایندی که معلوم نیست قرار است چه بلایی سر استقلال بیاورد. 
هر چند مدیران استقلال با تمام توان سعی دارند همه چیز را خوب و رو به جلو نشان دهند، اما وضعیت وحشتناک آبی‌های پایتخت را می‌توان با یک رصد کوتاه رسانه‌ای متوجه شد. دیروز بود که خبرگزاری‌ها نوشتند: «زمان به سرعت می‌گذرد و فصل جدید در راه است، اما استقلال هنوز تکلیف نیمکت خود را نمی‌داند و تاجرنیا به دنبال جذب دنبال‌کننده در شبکه اجتماعی است و خبری از انتخاب سرمربی جدید خارجی و داخلی نیست، مذاکره‌ای هم با بازیکنان مطرح انجام نشده و حتی نشانی از یک نقشه راه هم به چشم نمی‌خورد. از سوی دیگر، علی نظری‌جویباری نیز که در قامت مدیرعامل باشگاه انتخاب شده، همچنان غایب بزرگ جلسات و تصمیم‌های کلیدی به نظر می‌رسد. حضور او نیز تا اینجا، نه گرهی از بحران باشگاه باز کرده و نه گامی عملی برای نجات استقلال از این شرایط مبهم برداشته شده است.»
در چنین شرایطی، استقلال در حالی به روز‌های سرنوشت‌ساز نقل‌وانتقالات نزدیک می‌شود که نه فهرست مازادی دارد، نه فهرست خریدی در دست اقدام که هوادارانش در جریانش باشند. پرسش اساسی این است که اگر تاجرنیا و نظری‌جویباری در این لحظات حساس قرار نیست تصمیم بگیرند، دقیقاً چه کسی باید باشگاه را مدیریت کند؟ البته که این مدیران قبلاً در جریان جذب بازیکن و مربی خارجی و ایرانی ثابت کرده‌اند این کاره نیستند و بیشتر به دنبال شوی رسانه‌ای و افزایش دنبال‌کنندگان صفحات مجازی خود هستند تا سر و سامان دادن به اوضاع نابسامان استقلال و صحت و سقم این ادعا را می‌توان در انتصابات باشگاه به وضوح دید. مدیران این باشگاه بیش از آنکه به فکر معرفی سرمربی جدید باشند، درگیر بازی با نام‌ها و عنوان‌ها هستند؛ معرفی سخنگو، مشاور مدیر عامل و البته بازی با الفاظ و بزرگنمایی از کار‌های کوچک‌شان.

برچسب ها: فوتبال ، استقلال ، مدیریت
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
captcha
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار