جوان آنلاین: کانال تلگرامی «آکادمی مدیریت» نوشت: مؤسسه Churchfluence که روی توسعه مهارتهای رسانهای کلیساها تمرکز دارد، معتقد است فعالان و رسانههای دینی باید از چند ترند مهم رسانهای در سال ٢٠٢۴ آگاه باشند:
١- رسانههای اجتماعی به مثابه موتور جستوجو: براساس گزارش شرکت گوگل امروزه ۴٠ درصد از نوجوانان از شبکههای اجتماعی برای جستوجوی موضوعات خود استفاده میکنند. بنابراین باید در صفحات اجتماعیمان دقیقتر از کلمات و هشتگها استفاده کنیم تا در صدر باشیم!
٢- ما هنوز انسانها را بیشتر از سازمانها دوست داریم: بررسیهای این مؤسسه نشان میدهد که افراد در رسانههای اجتماعی علاقه بیشتری به دنبالکردن افراد حقیقی دارند تا سازمانها حقوقی. همچنین این بررسی نشان از آن داشته که نانو اینفلوئنسرها (اکانتهای با هزار تا ١٠ هزار دنبال کننده) دو برابر بیشتر از اینفلوئنسرهای بزرگ میتوانند با مخاطبانشان تعامل داشته باشند.
٣- از هوش مصنوعی نترسید: هوش مصنوعی مولد، یک دستیار با اطلاعاتی زیاد است. نیازی نیست این دستیار را همه کاره سازمان کنید یا از او بخواهید محتواهایتان را تولید کند، بلکه از او برای گرفتن ایده یا توسعه محتوایی که خودتان خلق کردهاید، استفاده کنید.
۴- محبوبیت رسانههای ویدئو محور: براساس گزارش مرکز تحقیقات Pew در رابطه با مصرف فرهنگی نوجوانان ١٣ تا ١٧ سال، ۹۵ درصد جمعیت این گروه از یوتیوب، ۶۶ درصد از تیک تاک و ۶۲ درصد از اینستاگرام استفاده میکنند. همچنین مخاطبان این رسانهها به خصوص نوجوانان کمتر حوصله محتواهای طولانی دارند. در نتیجه تلاش کنید از ابزارهای تصویری این رسانهها برای انتشار محتواهای کوتاهتان استفاده کنید.