کد خبر: 1231379
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۶
وزارت خارجه چین در واکنش به سفر یک هیات از قانونگذاران آمریکایی به تایوان تاکید کرد که ایالات متحده قول‌های خود را درباره تایوان زیر پا گذاشته است.

 جوان آنلاین: وزارت خارج چین به ایالات متحده درباره هرگونه بازدید و تماس رسمی مقامات و قانونگذاران این کشور با تایوان هشدار جدی داد.

مائو نینگ سخنگوی وزارت خارجه چین امروز دوشنبه در نشست خبری هفتگی خود گفت، طرف آمریکایی قولهای خود مبنی بر عدم ارتباطات رسمی با دولت جزیره تایوان را زیر پا گذاشته است.

مائو تاکید کرد که واشنگتن در حال ارسال سیگنالهای اشتباه به جدایی طلبان تایوانی است.

وی افزود، ما قویا با این رویه مخالفیم و قبلا نیز هشدار جدی به آمریکاییها داده‌ایم.

وی اضافه کرد که پکن همه اقدامات لازم را برای حفاظت از حاکمیت و یکپارچگی ارضی خود انجام خواهد داد.

مائو همچنین از قانونگذاران آمریکایی خواست استفاده از تایوان به عنوان برگ برنده را متوقف کنند و از مداخله در سیاست داخلی چین و "همکاری با نیروهای جدایی طلب" در تایپه خودداری کنند.

وی یادآور شد که با چنین اقداماتی، ایالات متحده به روابط چین و آمریکا آسیب می رساند و صلح و ثبات در تنگه تایوان را تضعیف می‌کند.

این اظهاران درحالی مطرح شده که مایکل مک کول رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در راس یک هیات پارلمانی و چند روز پس از سوگند رئیس جمهوری جدید تایوان به این جزیره سفر کرده است.

مک کول در دیدار با رئیس جمهور جدید تایوان لای چینگ ته تاکید کرد که واشنگتن تامین تسلیحاتی تایوان را متوقف نخواهد کرد. به گفته او هیچ تهدید و ارعابی نمی‌تواند دیدارهای قانونگذاران آمریکایی از تایوان را پایان دهد.

وی در ادامه مدعی شده بود که چین هرگز به دنبال الحاق تایوان به این کشور از طرق سیاسی نیست.

تایوان از سال ۱۹۴۹ توسط یک حکومت خودمختار اداره می‌شود اما هرگز از طرف چین به عنوان یک دولت به رسمیت شناخته نشده است.

چین جزیره تایوان را بخشی از سرزمین اصلی خود می‌داند و همواره تاکید کرده این منطقه از طریق مسالمت آمیز یا با زور به سرزمین اصلی بازخواهد گشت. 

برچسب ها: چین ، آمریکا ، تایوان
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار