کد خبر: 1231279
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۴
عفو بین‌الملل دوشنبه از دیوان بین‌المللی کیفری خواست سه حمله رژیم صهیونیستی را که به شهادت ۴۴ غیرنظامی فلسطینی از جمله ۳۲ کودک منجر شد، به عنوان جنایت جنگی بررسی کند.

 جوان آنلاین: عفو بین‌الملل اعلام کرد، حمله اسرائیل به کمک آوارگان المغازی در مرکز غزه در ۱۶ آوریل (۲۸ فروردین) دو حمله دیگر به رفح در جنوب غزه که ۱۹ و ۲۰ آوریل (۳۱ فروردین و اول اردیبهشت) رخ داد، «نشانه‌های دیگری از جنایات جنگی گسترده» ارتش اسرائیل است.

«اریکا گوارا روساس» مدیر ارشد عفو بین‌الملل گفت: این موارد مستند شده‌اند و نشانگر الگوی روشنی از حملات ارتش اسرائیل در هفت ماه گذشته است که قوانین بین‌المللی را نقض کرده و در کمال مصونیت تمام غیرنظامیان فلسطینی را کشته و با سنگدلی به زندگی انسان‌های بی‌اعتنایی کرده است.

عفو بین‌الملل تحقیقات مستقلی درباره سه حمله مذکور انجام داده و با ۱۷ تن از بازماندگان و شاهدان مصاحبه کرده و از بیمارستانی که زخمی‌ها در آنجا مداوا شدند، بازدید کرده است.

درخواست عفو بین‌الملل در حالی مطرح شده است که کریم خان دادستان دیوان بین‌المللی کیفری هفته گذشته خواستار بازداشت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به اتهام ارتکاب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت شده است.

در صورتی که قضات دیوان بین‌المللی کیفری با این درخواست موافقت کنند ۱۲۴ کشور عضو این نهاد حقوقی موظف به بازداشت وی هستند.

از سوی دیگر، قاضی «نواف سلام» رئیس دیوان بین‌المللی دادگستری گفت که آفریقای جنوبی از دادگاه در خصوص اتخاذ تدابیر اضافی با توجه به عملیات‌های نظامی در رفح درخواست کرده است.

وی افزود: طبق معاهده منع نسل‌کُشی، هر گونه عملیاتی در رفح ممکن است به تخریب جزئی یا کلی در این شهر منجر شود و اسرائیل بایستی فورا حملات نظامی به رفح را متوقف کند؛ از دیدگاه ما هر گونه عملیات نظامی در رفح، موجب ویرانی کلی در منطقه خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار