کد خبر: 1231177
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۷
وزیر ورزش:
وزیر ورزش و جوانان گفت: کاروان المپیکی ایران در ابتدا نام دیگری داشت، اما بعد از اتفاق غیرمنتظره برای رءیس‌جمهور و همراهان، کمیسیون فرهنگی در کمیته ملی المپیک مسئله نام‌گذاری را بررسی کرد و به نظر من یکی از بهترین عنوان‌ها برای نام کاروان به نام "خادم‌الرضا" انتخاب شد.

جوان آنلاین: کیومرث هاشمی درخصوص برنامه‌های مدنظر شهید آیت‌الله رئیسی درخصوص ورزش کشور گفت: در این مدت، هر آن چیزی که آقای رئیس‌جمهور در راستای سیاست‌هایی که در قالب شورای عالی ورزش و جوانان و نوجوانان مطرح کردند، در دستور کار خود قرار دادیم، اما بخشی از آن اجرایی نشده است که زمینه اجرایی شدن آن در دستور کار ما قرار گرفته است.

به گزارش فارس، به طور مثال طرح آمایش سرزمین، طرحی است که باید طی ۴ ماه آماده شود و پس از تصویب شورای عالی آمایش سرزمین کشور، لازم‌الاجرا است. نزدیک به هزار نفر درگیر این پروژه شدند و حدود ۱۰۰ هزار مکان ورزشی نقطه‌زنی شده است.

وی ادامه داد: هر آن چیزی که دغدغه بوده و جزو سیاست‌های ما بوده، بررسی شده است. مثلا در حوزه جوانان اعلام کردند شورای آن، باید شورای نوجوانان و جوانان باشد، چون دغدغه‌های جوانان، به دغدغه‌های آن‌ها در زمان نوجوانی برمی‌گردد.

این در شورای انقلاب فرهنگی مطرح شده است و اساس‌نامه‌اش دارد تغییر پیدا می‌کند و در دستور کار قرار گرفت و پیش‌نویس‌های لازم به مراجع مربوطه ارائه دادیم.

هاشمی خاطرنشان کرد: نگاه‌های دیگری هم وجود داشت که مطرح کردیم و به شورای بعدی موکول شد. اعتقاد داریم اگر ما ۱۰ قول دادیم، آن قول‌ها را اجرایی کنیم تا شاهد رضایت‌مندی مردم باشیم، اما اگر من ۱۰ قول بدهم و ۵ قول را عمل نکنم، باعث یاس و ناامیدی می‌شود. همچنان که در دولت‌های قبل، کلنگ پروژه زده شده است و عملا همان کلنگ باقی‌مانده است. آقای رئیس جمهور تاکید به اتمام پروژه‌ها داشتند.

وزیر ورزش و جوانان درباره نام‌گذاری کاروان المپیک ایران به نام «خادم الرضا» گفت: کاروان در ابتدا نام دیگری داشت، اما بعد از این اتفاق غیرمنتظره، کمیسیون فرهنگی در کمیته ملی المپیک مساله نام‌گذاری را بررسی کرد و به نظر من یکی از بهترین عنوان‌ها برای نام کاروان انتخاب شد.

امیدوارم امام رضا (ع) کمک کنند تا نتایج خوبی کسب شود. هاشمی در خصوص وضعیت کاروان ایران پیش از رقابت‌های المپیک گفت: ما ۳۴ کسب سهمیه در ۹ رشته ورزشی داشتیم و امیدوارم در ۲ یا ۳ رشته ورزشی، نفراتی اضافه شوند تا کاروان ما در این رقابت‌ها تکمیل شود.

وزیر ورزش و جوانان درخصوص برگزاری اجلاس شانگ‌های گفت: ۹ کشوری که در این اجلاس حضور دارند، جزو سرآمد‌های دنیا هستند. قرار بود که وزرای ورزش در این اجلاس حضور داشته باشند و با تاکید آقای مخبر که کار‌ها پس از شهادت رییس جمهور ادامه داشته باشد ما در این جلسه شرکت کردیم.

در این جلسه، سکوت یک دقیقه‌ای بابت سانحه هوایی رئیس جمهور صورت گرفت و همه سخنرانان، اظهار ناراحتی و همدردی کردند و مطالب خوبی مطرح شد تا از طریق ورزش، به منافع مشترک برسیم و با برگزاری دوره‌ها و اردو‌های مختلف در زمینه‌های مربی‌گری، اعزام ورزشکاران به کشور‌های دیگر، اتفاقات خوبی رقم بخورد.

او در پایان گفت: ما از ۲ ماه پیش پیشنهاد داده بودیم که مسابقات فوتسال کشور‌های عضو پیمان شانگ‌های تحت عنوان جاده ابریشم برگزار شود و این در دستور کار قرار گرفت، اما در اجلاس نهایی شورای سران این مساله باید به تصویب برسد.

همچنین ما در جلسه پیشنهاد دادیم که نشست وزرای ورزش در سال ۲۰۲۶ در تهران برگزار شود و کشور روسیه پیشنهاد داد که انجمنی ورزشی با حضور کشور‌های عضو ایجاد شود تا ارتباط بهتر و بیشتری ایجاد کنیم و از طریق ورزش، بتوانیم ارتباط بیشتری با این کشور‌ها داشته باشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار