کد خبر: 1231175
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۲
علی باقری:
سرپرست وزارت امور خارجه با تاکید بر اهمیت اصل هماهنگی میان میدان و دیپلماسی، گفت: میدان بدون دیپلماسی ناکام و دیپلماسی بدون میدان ناموفق است.

جوان آنلاین: علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه، در حاشیه مراسم بزرگداشت شهدای خدمت در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه سیاست همسایگی سیاست راهبردی جمهوری اسلامی ایران است، گفت: سیاست همسایگی را برای ثبات و آرامش در منطقه و بسط همکاری‌های اقتصادی و تعاملات همه‌جانبه را ضروری و الزام راهبردی برای همه منطقه می‌دانیم.

به گزارش مهر، باقری ادامه داد: خوشبختانه همه سران و مقام‌های عالی منطقه به چنین فهم و درکی دست یافته‌اند. این فهم مشترک سرمایه‌ای برای ثبات پایدار در منطقه است.

وی درباره برنامه‌های دستگاه دیپلماسی برای توسعه و تقویت روابط با کشور‌های عربی منطقه به‌ویژه بحرین، اردن، مصر، بیان کرد: روابط ما با همه کشور‌های اسلامی روبه‌توسعه است؛ هرچند با برخی از کشور‌های اسلامی در منطقه هنوز به تراز مطلوب نرسیدیم، اما هر دو طرف تلاش دارند که در چارچوب سازوکار‌های مورد توافق سطح مناسبات را ارتقا دهیم.

سرپرست وزارت امور خارجه با تاکید بر اهمیت اصل هماهنگی میان میدان و دیپلماسی، گفت: میدان بدون دیپلماسی ناکام و دیپلماسی بدون میدان ناموفق است.

وی افزود: گزاره میدان بدون دیپلماسی یا دیپلماسی بدون میدان ناشی از عدم درک و فهم راهبردی در عرصه سیاست خارجی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار