کد خبر: 1230819
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۱
رئیس پارلمان لبنان امروز (جمعه) حفظ دستآورد ملی آزادسازی جنوب لبنان و دفاع از آن را یک مسئولیت ملی خواند.

جوان آنلاین: «نبیه بری» امروز در آستانه سالروز «عید مقاومت و آزادسازی» به همه کسانی که در آزادسازی جنوب لبنان نقش داشتند، درود فرستاد و بر ضرورت حفظ دستآوردهای روز ۲۵ می ۲۰۰۰ تأکید کرد.

وی با اشاره به اینکه لبنان به حق خود برای دفاع از سرزمین با تمامی ابزارها پایبند است، گفت: اسرائیل با تلاشی بیهوده در جنگی که اهداف آن مشخص است، سعی دارد شکست‌های خود در لبنان را جبران کند.

وی افزود: ما بار دیگر بر پایبندی به قطعنامه ۱۷۰۱ سازمان ملل و تمامی مفاد و مندرجات آن تأکید و اعلام می‌کنیم که اسرائیل مسئول نقض این قطعنامه است.

نبیه بری همچنین تأکید کرد که از همکاری مثبت همه طرف‌های بین‌المللی برای مهار تجاوزات اسرائیل و زیاده‌خواهی‌های آن در لبنان استقبال می‌کنیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه لبنان با هر تلاشی برای اسکان آوارگان سوری یا فلسطینی در لبنان مقابله خواهد کرد، گفت: از جامعه جهانی می‌خواهیم که با پرونده آوارگان سوری با رویکردی انساندوستانه و به دور از هر گونه اهدافی که وحدت و حاکمیت سوریه را تهدید می‌کند، تعامل کند.

فردا (شنبه) ۲۵ ماه می مصادف با سالروز عید مقاومت و آزادسازی است و در سال ۲۰۰۰ در چنین روزی نظامیان صهیونیست پس از ۲۲ سال اشغالگری در نتیجه حملات مقاومت لبنان، مجبور به عقب‌نشینی از مناطق جنوب این کشور شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار