کد خبر: 1230738
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۱
اتحادیه اروپا:
قوانین مهم اروپا در زمینه هوش مصنوعی به تأیید کشور‌های اتحادیه اروپا رسیده و بر همین اساس، این قواعد از ماه آینده وارد فاز اجرایی می‌شود.

جوان آنلاین: کشور‌های اتحادیه اروپا پس از آنکه درباره قوانین حاکم بر هوش مصنوعی در دسامبر ۲۰۲۳ به توافق رسیدند، تصمیم به اجرایی کردن آن‌ها گرفتند و بدین ترتیب، معیار بالقوهجهانی برای فناوری هوش مصنوعی که مورد استفاده در تجارت و زندگی روزمره افراد است، از ماه آینده اجرایی می‌شود.

به گزارش آنا به نقل از رویترز، به گفته افراد و نهاد‌های دخیل در تصویب این قوانین، قانون هوش مصنوعی اتحادیه اروپا جامع‌تر از رویکرد انطباق داوطلبانه ایالات متحده و حتی چین است که تنها حفظ ثبات اجتماعی را در نظر گرفته است.

قانون هوش مصنوعی که در سال ۲۰۲۱ توسط کمیسیون اروپا پس از ایجاد تعدادی تغییرات کلیدی پیش‌نویس شد، مورد حمایت اعضای اتحادیه اروپا قرار گرفت و پس از رای مثبت به آن درنهایت وارد مرحله اجرا می‌شود.

نگرانی‌ها در مورد کمک هوش مصنوعی به اطلاعات نادرست، اخبار جعلی و مطالب دارای حق نسخه‌برداری در سطح جهان در ماه‌های اخیر و در میان محبوبیت فزاینده سیستم‌های هوش مصنوعی مولد تشدید شده است.

ماتیو میشل، وزیر دیجیتال سازی بلژیک در بیانیه‌ای گفت: این قانون برجسته که نخستین نوع خود در جهان است به یک چالش تکنولوژیکی جهانی می‌پردازد که فرصت‌هایی را برای جوامع و شرایط اقتصادی آن‌ها ایجاد می‌کند؛ با قانون هوش مصنوعی، اروپا بر اهمیت اعتماد، شفافیت و پاسخگویی در برخورد با فناوری‌های جدید تأکید می‌کند و در عین حال اطمینان می‌دهد که این فناوری به سرعت در حال تغییر، می‌تواند شکوفا شود و نوآوری اروپا را تقویت کند.

این قوانین به شرکت‌ها و سازمان‌ها الزام می‌دهد که نسبت به مسائل مربوط به حریم شخصی و امنیت داده‌ها مسئولیت‌پذیر باشند و مسئولیت قانونی در قبال تصمیماتی که توسط سیستم‌های هوش مصنوعی انجام می‌شود را بپذیرند. این اقدام اروپا نه تنها به افزایش اعتماد مردم به فناوری‌های هوش مصنوعی کمک می‌کند، بلکه منجر به توسعه نمونه‌های برتر در سایر کشور‌ها نیز می‌شود.

تصمیم اروپا برای قانون‌مدار کردن فناوری پرمخاطب این روز‌ها نشان می‌دهد که چگونه یک کشور می‌تواند با تعیین استاندارد‌ها و قوانین مشخص، به امنیت و حفاظت از حقوق شهروندان خود در دنیای دیجیتال کمک کند. این گام مهم در جهت توسعه پایدار و پویا فناوری هوش مصنوعی، تاثیر بزرگی بر عملکرد شرکت‌ها و توسعه اقتصادی دارد و می‌تواند الگویی برای بقیه کشور‌ها در زمینه تنظیم استفاده از هوش مصنوعی باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار