کد خبر: 1230735
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۸
در شرایطی که برخی از کشور‌های اروپایی کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخته‌اند، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا تلاش می‌کند تا با تاکید بر آنچه گفتگو و توافقات همه‌جانبه خوانده، مانع از اقدام آن‌ها در این زمینه شود.

جوان آنلاین: جو بایدن خطاب به کشور‌های اروپایی بر این موضوع تاکید کرده که به رسمیت شناختن کشور فلسطین بایستی از طریق گفتگو میان کشور‌ها انجام شود و با به رسمیت شناختن این کشور به صورت یکجانبه مخالفت کرده است.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، اظهارات بایدن پس از آن مطرح شد که سه کشور ایرلند، اسپانیا، نروژ اعلام کردند کشور فلسطین را به رسمیت شناخته‌اند. در همین رابطه، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز عنوان کرد، هر کشوری می‌تواند تصمیم خود را برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین بگیرد با این حال بایدن فکر می‌کند، مذاکره مستقیم طرفین رویکرد بهتری در این زمینه باشد.

سالیوان کفت که بایدن از راه‌حل ایجاد دو کشور مستقل به عنوان بهترین راه برای برقراری امنیت و ثبات بلند مدت در منطقه استقبال می‌کند. از آغاز جنگ غزه بیش از ۳۵ هزار فلسطینی به دست رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند و بایدن هنوز موضع صریحی در حمایت از مردم غزه و برقراری آتش‌بس اتخاذ نکرده است.

جدا از سه کشور اروپایی ایرلند، نروژ و اسپانیا که کشور فلسطین را به رسمیت شناخته‌اند، صربستان هم از این اقدام حمایت کرده و فرانسه نیز عنوان کرده که در حال بررسی موضوع به رسمیت شناختن کشور فلسطین است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار