کد خبر: 1229805
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰

جوان آنلاین: مراسم افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز سه‌شنبه اول خرداد در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود. 
به گزارش مهر، بر اساس قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات، پس از صدور اعتبارنامه دو سوم منتخبان این انتخابات، از آن‌ها برای شرکت در مراسم افتتاحیه این مجلس دعوت می‌کند. در مراسم افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، پس از قرائت قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی قرائت خواهد شد، سپس هیئت رئیسه سنی تشکیل می‌شود که شامل رئیس، نایب رئیس و دو منشی است و پس از آن هیئت رئیسه دائم با انتخاب اعضا شکل می‌گیرد. هیئت رئیسه دائم نیز شامل هفت نفر است که عبارت‌اند از رئیس، دو نایب رئیس، دو منشی و دو کارپرداز. دوره نمایندگی اعضای مجلس خبرگان رهبری هشت سال و تعداد نمایندگان این مجلس ۸۸ نفر است. 
انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور برگزار شد. 

فعال سیاسی اصولگرا:
نامزد‌های ناکارآمد  فهرست‌ها را تحت تأثیر قرار داد
قائم مقام دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه مجلس دوازدهم سه فراکسیون خواهد داشت، گفت: اصلاح‌طلبان فراکسیون خود را تشکیل خواهند داد. 
حمیدرضا ترقی در گفتگو با ایرنا، درباره آسیب‌شناسی از انتخابات مجلس دوازدهم، گفت: آسیب شناسی انتخابات ابعاد متفاوتی دارد. بخشی مربوط به مشارکت مردم، بخشی مربوط به نحوه تهیه لیست‌ها و بخشی هم مربوط به قانون جدید انتخابات که امسال برای اولین بار اجرا شد، بر می‌گردد. وی افزود: نکته دیگر آنکه، افرادی که چندان توانمندی لازم و کافی را نداشتند در لیست‌ها قرار گرفتند و حضور آن‌ها بقیه اعضا را که از کارآمدی، توانمندی و تخصص مناسب‌تری برای مجلس برخوردار بودند، تحت تاثیر خود قرار داد. 
قائم مقام دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: با توجه به شرایط کنونی به نظر می‌رسد سه چهار فراکسیون در مجلس آینده داشته باشیم، هم فراکسیون اصولگرایان که حداقل دو سه طیف هستند شکل می‌گیرد و هم یک فراکسیون اصلاح‌طلبان تشکیل خواهد شد. 

 

درنامه وزارت امورخارجه عنوان شد
درخواست استرداد کلاهبردار متواری  از امارات به ایران
جوان آنلاین: معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه ضمن اشاره به تعداد بالای شاکی‌های پرونده کلاهبرداری ۱۰ هزار میلیاردی فردی به نام بهنام نجفی، خواستار تسریع و پیگیری ویژه استرداد این متهم فراری از سوی وزارت امور خارجه شد. 
به گزارش خبرگزاری میزان، کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر در نامه‌ای به وزیر امور خارجه خواستار تسریع و پیگیری ویژه استرداد بهنام نجفی، متهم به کلاهبرداری سازمان‌یافته خرید و فروش گسترده حواله‌جات خودرو، به کشور شد. غریب‌آبادی در این نامه با اشاره به افزایش تعداد شاکیان نجفی، گفت: متهم قریب به ۱۰ هزار میلیارد ریال اقدام به کلاهبرداری کرده است و هزار و ۲۸۴ نفر تا اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۲ نسبت به طرح شکایت علیه این متهم و شبکه مرتبط با نام‌برده اقدام کرده‌اند. معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه در ادامه گفت: متهم از طریق ثبت شرکت صوری در امارات موفق به اخذ اقامت موقت شده است و ۱۸ نفر از شرکا و معاونان او که تاکنون موفق به فرار از کشور نشده‌اند، بازداشت شدند. غریب‌آبادی در ادامه با اشاره به اهمیت این پرونده، تأکید کرد: موضوع استرداد این متهم که گفته می‌شود در بازداشت نیز به‌سرمی‌برد، با توجه به تعداد بالای شاکیان و مالباختگان و آثاری که رفتار مجرمانه او بر امنیت روانی جامعه داشته است، نیاز به پیگیری ویژه دارد. 
کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر از وزیر امور خارجه درخواست کرد تا با به‌کارگیری ظرفیت‌های لازم و ویژه وزارت امور خارجه در این رابطه، اقدام فوری و جدی در استرداد این کلاهبردار و معرفی او به پیشگاه عدالت به‌عمل آید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار