کد خبر: 1227920
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۴:۴۰
مدیر مدرسه شهید سلطانی منطقه شال استان قزوین با ۲۵سال سابقه خدمت در آموزش‌و‌پرورش حالا نامش در کنار بزرگانی قرار دارد که به غیر از اقدامات فرهنگی، کار‌های خیر و عام‌المنفعه را هم در برنامه خود دارند. 
جوان آنلاین: اقدامات خوب و خداپسندانه در هر جایگاه و به هر مقداری که باشد، ستودنی است، اما برخی از این کار‌ها چنان تأثیری به همراه دارند که نمی‌توان سطحی برای آن تعیین کرد. وقتی یک معلم، دانش‌آموزانش را گرد هم می‌آورد تا باهم دست به کار خیر بزنند، در اصل مشغول ساختن خیرانی برای فرداست که یاری‌رسان هموطنان خود باشند. خانم فرخ‌لقا سلطانی معلم دیروز و مدیر امروز و پرورش‌دهنده انسان‌های بزرگ برای فرداست؛ کسی که با راه‌انداختن پویشی برای آزادی زندانیان نه تنها دانش‌آموزان و همکاران خودش در مدرسه را همراه کرده بلکه حالا در بسیاری از مدارس قزوین و آموزش‌وپرورش این منطقه هم موجی به راه افتاده است تا زندانیان غیرعمد را به آغوش خانواده‌های‌شان بازگردانند. 
 
مدیر مدرسه شهید سلطانی منطقه شال استان قزوین با ۲۵سال سابقه خدمت در آموزش‌و‌پرورش حالا نامش در کنار بزرگانی قرار دارد که به غیر از اقدامات فرهنگی، کار‌های خیر و عام‌المنفعه را هم در برنامه خود دارند. 
فرخ‌لقا سلطانی هفت سال سابقه مدیریت و ۱۸سال سابقه معاونت و مربی پرورشی در مقاطع متوسطه اول و دوم را دارد. در بهمن ماه سال گذشته بود که به مناسبت دهه مبارک فجر و چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در اقدامی خداپسندانه همراه با دانش‌آموزان و سایر معلم‌های این مدرسه شرایط آزادی دو زندانی جرائم غیرعمد استان را فراهم کردند و این زندانیان را به آغوش خانواده‌های‌شان بازگرداندند. یک زندانی جرائم غیرعمد نیز به مناسبت آغاز سال جدید و ماه مبارک رمضان در ایام نوروز از سوی کادر آموزشی و دانش‌آموزان این مدرسه آزاد شده است. 
خانم مدیر حالا نه در جایگاه یک مدرس فرهنگی که به عنوان استاد فرهنگ‌ساز مشغول فعالیت است. 
خودش در مورد کار‌هایی که با کمک دیگر همکاران و دانش‌آموزانش انجام داده است، می‌گوید: از آنجا که دهه فجر، دهه آزادی است، با مشورت همکاران تصمیم گرفتیم در این ایام برای آزادی زندانیان تلاش کنیم و توانستیم با کمک معلمان، دانش‌آموزان و اولیای دانش‌آموزان شرایط آزادی دو زندانی جرائم غیرعمد را فراهم کنیم و یک زندانی را نیز در ایام نوروز آزاد کردیم. پس از اینکه ما این پویش را در مدرسه آغاز کردیم، شاهد تأثیر مثبت این اقدام در مدارس دیگر استان نیز بودیم و همکارانم در آن مدارس اعلام می‌کردند پویش‌هایی برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد ایجاد کرده‌اند. در آغاز سال نو که همزمان با ماه مبارک رمضان بود هم یک زندانی آزاد کردیم و بعد از آن در اداره آموزش‌و‌پرورش منطقه پویشی برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد به مناسبت هفته معلم با کمک همکاران و دانش‌آموزان آغاز شد.
خانم سلطانی ادامه می‌دهد: با اینکه این زندانیان به دلیل مبالغ پایینی در زندان بودند و ما مبلغ چندان بالایی را کمک نکرده بودیم، اما اینکه توانسته بودیم سه زندانی را به آغوش خانواده‌های‌شان بازگردانیم، برای‌مان بسیار خوشحال‌کننده بود و اشک شوقی که از گونه خانواده زندانیان جاری شد، برای‌مان یک دنیا ارزش داشت، اینگونه اقدام‌های خداپسندانه تأثیر بسیار مثبتی بر دانش‌آموزان دارد.
این مدیر مدرسه درباره سالروز شهادت شهید مطهری و هفته معلم هم توضیح می‌دهد: از آنجا که معلمان با عشق و علاقه شغل‌شان را انتخاب کرده‌اند با همه کمی‌ها و کاستی‌ها سازگاری دارند و با شوق و ذوق کارشان را انجام می‌دهند، اما با همه این‌ها حقوق دریافتی معلمان بسیار پایین است و معلمان از لحاظ معیشتی در مضیقه هستند، بهتر است به مناسبت هفته معلم بسته‌های اقتصادی نظیر تسهیلات مسکن و خودرو و همچنین وام در نظر گرفته شود تا کمی از دغدغه‌های معیشتی‌شان کم شود.
خانم سلطانی که باید او را استاد اخلاق و فرهنگ‌ساز بنامیم، می‌گوید: درست است که وام و از این قبیل امکانات نمی‌تواند یک هزارم زحمات معلمان را جبران کند، اما باید شأن و منزلت معلمان نیز حفظ شود و مجبور نباشند برای گذران زندگی علاوه بر معلمی به انجام کار‌های دیگر روی آورند، اگر شأن معلمان حفظ شود، زمینه پیشرفت بیشتر جامعه فراهم می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار