کد خبر: 1224790
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۶
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: توسعه اینترنت مبتنی بر فیبرنوری از ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم در دستور کار قرار گرفت و در راستای آن تاکنون امکان دسترسی هفت میلیون خانوار به این خدمت فراهم شد.

جوان آنلاین: عیسی زارع پور روز پنجشنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارهای شهرستان میامی اظهار کرد: یک سوم کشور به زیرساخت‌های فیبرنوری مجهز شده و انجام این طرح تا پوشش کامل آن ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: میانگین سرعت اینترنت کشور بدون فیبرنوری ۱۰ مگابیت بر ثانیه است که با اجرای این پروژه سرعت آن به ۴۰۰ تا هزار مگابیت بر ثانیه خواهد رسید.

زارع‌پور افزود: در استان سمنان اجرای پروژه فیبر نوری قرار بود در ۲ فاز اجرا شود که پروژه فیبرنوری میامی در بخش دوم قرار داشت اما به درخواست فراوان مردم به‌خصوص جوانان و صاحبان کسب و کارهای شهرستان، انجام آن در مرحله اول قرار گرفت.

وی اظهار امیدواری کرد که پروژه فیبرنوری ۱۵ کیلومتری میامی تا ۲۷ اردیبهشت ماه امسال به اتمام برسد.

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رییس جمهور روز پنجشنبه در سفری یک‌روزه و در قالب دومین سفر دولت سیزدهم به سمنان، وارد مرکز این استان شد.

آیت الله رئیسی عصر امروز هم در سفر به شاهرود، در استادیوم تختی با مردم این دیدار خواهد کرد.

تعدادی از وزیران دولت سیزدهم نیز از ظهر دیروز چهارشنبه در شهرستان‌های مختلف استان سمنان به بازدید و بهره‌برداری از چند طرح پرداختند و امروز نیز این وزرا به عنوان معین هر شهرستان، در ادامه برنامه‌های سفر دولت سیزدهم در نقاط مختلف استان سمنان حضور خواهند یافت.

با حضور رییس جمهور جشن احیای ۲۰۰ واحد راکد استان در دولت سیزدهم در یکی از کارخانه‌ها، افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی، جشن واگذاری زمین در قالب طرح جوانی جمعیت، و نشست «حل مساله» با محوریت تامین آب، فعالیت معادن و راه‌اندازی کارخانه‌های سهامی، در سفر یکروزه دولت سیزدهم برگزار می‌شود.

افتتاح چند واحد صنعتی در گرمسار، بهره‌برداری از طرح پست ۶۳ کیلوولت و تقاطع غیرهمسطح، آغاز عملیات اجرایی آماده‌سازی اراضی ۵۵ و ۲۰۵ هکتاری برای ساخت نهضت ملی مسکن، بازدید از ادامه روند اجرایی آزادراه حرم تا حرم، واگذاری بیش از ۲ هزار واحد از نهضت ملی مسکن، افتتاح چند مدرسه و پاسگاه حفاظت محیط زیست، از برنامه‌های دولتمردان سیزدهم در شهرستان‌های هشتگانه استان سمنان است.

در دور اول سفر آیت‌الله رئیسی رییس جمهور به سمنان در آبان ۱۴۰۰ افزون بر ۱۰۶ درصد اعتبارات طرح‌های عمرانی جذب شد.

دور اول سفر هیات دولت به سمنان 137 مصوبه عمرانی داشت که هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال به آن اختصاص یافت و از مجموع آن، ۲۶ مصوبه به‌طور کامل اجرا شد، ۸۶ مصوبه در حال اجرا است و ۲۵ مصوبه در دست پیگیری قرار دارد.

در دور دوم سفر آیت الله رئیسی به سمنان طرح‌هایی با درصد پیشرفت بالا و با اعتبار ۹۲ هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال پیشنهاد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار