کد خبر: 1223588
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۷
جنبش حماس تأکید کرد که جنایات بی‌سابقه اسرائیل در حمله وحشیانه به بیمارستانها و مراکز پزشکی، از جامعه بین‌الملل می‌طلبد که برای بازخواست این دشمن، دست به اقدام جدی بزند.

جوان آنلاین: جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) شامگاه امروز سه‌شنبه تأکید کرد که پس از خروج نظامیان اسرائیلی از مرکز پزشکی «الشفا»، جست‌وجو برای یافتن پیکر شهدا و افراد زخمی همچنان ادامه دارد.حماس با بیان اینکه این بیمارستان، جنایات بیشتری از رژیم صهیونیستی را برملا کرد، گفت: در کنار تخریب و آتش زدن ساختمان این مرکز توسط دشمن و خارج کردن آن از مدار فعالیت، نهاد دفاع مدنی، پیکر صدها شهید را از داخل و بیرون این مرکز بیرون کشید».

به گزارش فارس، این جنبش با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی، همه قوانین و معاهداتی را نقض کرده که در راستای حمایت از غیر نظامیان و بیمارستانهاست، خاطر نشان کرد: «جنایات بی‌سابقه دشمن در حمله وحشیانه به بیمارستانها و مراکز پزشکی، از جامعه بین‌الملل می‌طلبد که برای بازخواست این دشمن، دست به اقدام جدی بزند.

«تدروس آدهانوم» رئیس سازمان جهانی بهداشت اخیرا، پس از حمله رژیم اسرائیل به بیمارستان الشفا در شمال غزه ابراز نگرانی کرد. آدهانوم در این باره گفت: «بیمارستان‌ها هرگز نباید میدان جنگ باشند. ما به شدت نگران وضعیت بیمارستان الشفا در شمال غزه هستیم.

جان کارکنان بهداشتی، بیماران و غیرنظامیان به خطر افتاده است.»حماس پیش از این هم تأکید کرده بود که رژیم صهیونیستی همچنان به دنبال جلوگیری از رسیدن کمکهای انسانی به ملت فلسطین است.

سازمان امدادرسانی «آکسفام» به عنوان یکی از بزرگ‌ترین سازمان‌های بین‌المللی امدادرسانی هم ممانعت رژیم اسرائیل از ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه را محکوم کرد.آکسفام در گزارش خود اعلام کرد که اقدامات و تصمیمات اسرائیل علیرغم مسئولیت خود به عنوان یک قدرت اشغالگر، به طور سیستماتیک و عمدی مانع هرگونه واکنش انسانی معنادار بین‌المللی در نوار غزه می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار