کد خبر: 1223001
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۶
سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد و وزیر کشور عراق امروز (شنبه) درباره همکاری‌های دو کشور از جمله برگزاری مراسم پیاده روی اربعین گفتگو کردند.

جوان آنلاین: در این دیدار که در وزارت کشور میزبان برگزار شد، «عبدالامیر الشمری» وزیر کشور عراق و «محمد کاظم آل صادق» سفیر ایران در این کشور درباره برنامه ریزی برای برگزاری مراسم زیارت اربعین در سال جاری، تسهیل ورود زائران و سایر موضوعات مرتبط با این مناسبت میلیونی گفتگو و تبادل نظر کردند.

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام وزارت کشور عراق، در این دیدار دو طرف همچنین در خصوص مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از عملیات قاچاق رایزنی کردند.

در این دیدار همچنین توسعه گذرگاه‌های مرزی و تقویت اقدامات برای تامین امنیت مرز‌های عراق و ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بر اساس اعلام مدیریت حرم حضرت عباس (ع) بیش از ۲۲ میلیون نفر از داخل و خارج عراق در آیین راهپیمایی اربعین امام حسین (ع) در سال ۱۴۴۵ قمری (۱۴۰۲ شمسی) شرکت کردند.

به گزارش مقامات رسمی عراق، در مراسم سال گذشته پیاده روی اربعین، ایرانی‌ها در بین زائران خارجی اکثریت را تشکیل دادند و بیش از چهار میلیون ایرانی در این مراسم شرکت کردند.

اربعین یکی از بزرگترین اجتماعات مذهبی جهان است که طی آن مسلمانان شیعه چهلمین روز شهادت امام حسین (ع) را که در واقعه عاشورا سال ۶۱ هجری قمری اتفاق افتاد، گرامی می‌دارند.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار