کد خبر: 1222849
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
روز گذشته و در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که بنا به تدبیر دوراندیشانه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به روز جهانی قدس نامگذاری شده است، مردم روزه‌دار ایران اسلامی در سراسر کشور با حضوری حماسی و تاریخی، ضمن شرکت در راهپیمایی اعتراضی روز قدس، با آرمان‌های امام و رهبری تجدید بیعت و پیمان کردند. 
جوان آنلاین: عملیات غرورآفرین طوفان الاقصی مجاهدان فلسطینی در ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲ را اگر ضربه مهلک نظامی، لجستیکی و امنیتی به پیکره رژیم صهیونیستی بنامیم، حضور میلیونی آزادگان در اقصی نقاط جهان در حمایت از قدس شریف و مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین در آخرین جمعه ماه رمضان ۱۴۰۳ را باید فروپاشی رژیم پوشالی صهیونیستی نزد افکار عمومی جهانیان و طوفان‌الاحرار دانست. 
روز گذشته و در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که بنا به تدبیر دوراندیشانه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به روز جهانی قدس نامگذاری شده است، مردم روزه‌دار ایران اسلامی در سراسر کشور با حضوری حماسی و تاریخی، ضمن شرکت در راهپیمایی اعتراضی روز قدس، با آرمان‌های امام و رهبری تجدید بیعت و پیمان کردند. 
روز قدس امسال از چند جنبه دارای ویژگی بود؛ یکی اینکه نخستین روزقدس پس از عملیات طوفان الاقصی بود. دیگر اینکه رژیم صهیونی طی شش ماه گذشته از هیچ تلاشی برای نسل کشی مردم بی‌دفاع غزه فروگذار نکرده و در آخرین اقدام جنون آمیز خود دوشنبه هفته گذشته، بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق را هدف حملات موشکی قرار داد و هفت تن از مستشاران نظامی کشورمان را به شهادت رساند. همه این حوادث سبب شد تا راهپیمایی امسال روز قدس، به صحنه تمام عیار جهانی علیه سیاست‌های جنگ‌افروزانه رژیم روبه زوال صهیونیستی تبدیل شود. «روز قدس، از طوفان الاقصی تا طوفان الاحرار» شعار راهپیمایی امسال بود و از آنجا که ماه‌هاست مردم مظلوم فلسطین زیر آتش موشک و حملات وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی قرار دارند، امسال مردم ایران قبل از ساعات اعلام شده در میادین و خیابان‌ها حضور یافتند و روز قدس متفاوتی را رقم زدند. در مراسم روز قدس که با حضور چشمگیر مردم و مسئولان لشکری و کشوری از جمله رؤسای قوای سه گانه، اعضای هیئت دولت، فرماندهان ارتش و سپاه و شخصیت‌های سیاسی و مذهبی همراه بود، راهپیمایان با بیان این نکته که رژیم صهیونیستی با تنفس مصنوعی امریکا زنده است، تأکید کردند: خون شهدای غزه جهان را بیدار کرد. آن‌ها با در دست داشتن پلاکارد‌هایی خطاب به سران رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی هشدار دادند: «فرار کنید قبل از اینکه نابود شوید.»
 
 تشییع شهدای راه قدس در روز قدس
در تهران پیکر شهدای جنایات تروریستی دمشق، همزمان با برگزاری راهپیمایی روز قدس با حضور مردم از میدان فردوسی به سمت میعادگاه نماز جمعه تهران تشییع شد. مردم در مراسم تشییع شهدای حمله تروریستی به کنسولگری ایران در سوریه، شعار «مرگ بر امریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سر دادند. 
 
 پیروزی حتمی برای فلسطین و مسلمین
سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور با حضور در جمع راهپیمایان روز جهانی قدس در پاسخ به این سؤال که امروز یکی از متفاوت‌ترین روز‌های قدس را شاهد هستیم، به نظر شما پیامد‌های این حضور چه خواهد بود، تصریح کرد: خداوند این‌گونه مقدر کرد که سرداران ما در روز شهادت امیرالمؤمنین علی (ع) به شهادت برسند و در روز قدس تشییع شوند تا جلوه خاصی به این روز ببخشند. رئیس‌جمهور افزود: این راهپیمایان همان مردمی هستند که در روز‌های گذشته قرآن بر سر گرفتند و امروز در خیابان‌های شهر‌ها و روستا‌های مختلف از رژیم صهیونیستی اعلام بیزاری می‌کنند و یقین داریم این احساس برآمده از قلب‌ها، دل‌ها و فریاد‌ها حتماً به نابودی رژیم صهیونیستی و اعتلای عزت مردم فلسطین و مسلمین جهان منتهی خواهد شد. امروز می‌بینیم نسلی که در خیابان‌ها حضور دارند، نسلی هستند که نه امام راحل را دیدند و نه روز‌های ابتدایی انقلاب را، اما در اینجا حضور یافته‌اند تا ۷۵ سال جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کنند و ان‌شاءالله پیروزی حتمی برای مردم فلسطین و مسلمین خواهد بود. 
 
 حضور رهبران مقاومت در راهپیمایی روز قدس
زیاد نخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و ابوفدک المحمداوی، نایب رئیس حشد الشعبی هم در راهپیمایی بزرگ روز قدس در تهران شرکت کردند. زیاد النخاله گفت: امروز همه جبهه‌های محور مقاومت در برابر دشمن صهیونیستی متحد شده‌اند. ما در این جبهه‌ها در کنار پایداری و مقاومت مردم فلسطین، پیروز خواهیم بود. اکنون محور مقاومت قوی است و آنچه در جنوب لبنان، یمن و در عملیات‌های عراق در جریان است، وحدت، قدرت و آمادگی این محور را در مبارزه با اسرائیل تأیید می‌کند. دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین پیش‌تر اعلام کرده بود که باید روز جهانی قدس را ایستگاهی برای تقویت وحدت ملت و رزمندگان و اهداف خود قرار دهیم. آیت‌الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین نیز روز گذشته همگام با مردم قم در راهپیمایی روز جهانی قدس حضور یافت. 
 
 همدردی مادران و کودکان ایرانی با مادران غزه
از جلوه‌های ویژه راهپیمایی روز قدس امسال حضور مادران و کودکان ایرانی برای همدردی با همه مادران غزه و کودکان فلسطینی بود. خانواده‌های ایرانی که در ۱۸۱ روز گذشته شاهد قساوت رژیم صهیونیستی علیه زنان و کودکان فلسطینی بودند، همراه کودکان و نوجوانان خود در راهپیمایی روز قدس حضور یافتند. 
بر این اساس تا دیروز ۳۳هزار و ۳۷ نفر در باریکه غزه به شهادت رسیده‌اند که ۷۳ درصد شهدا را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند. مادران و کودکان در مسیر راهپیمایی روز قدس تصاویر شهید سلیمانی را در دست داشتند. پدران پرچم فلسطین را به دست پسران خود دادند تا به آن‌ها یادآوری کنند که آرمان فلسطین باید نسل به نسل دنبال شود. دختران ایرانی در راهپیمایی روز قدس عروسک‌هایشان را در آغوش گرفتند و مادرانه با کودکان و مادران غزه همدردی کردند. 
 
 رهبر کلیمیان ایران: کلید مسئله غزه دست ملل آزاده است
رهبر دینی کلیمیان ایران هم در حاشیه راهپیمایی روز قدس، با بیان اینکه امیدی به دولت‌ها نیست، گفت: بهتر است که ملت‌های آزاده فشار وارد کنند تا جنگ غزه به آتش بس منجر شود تا بتوان به مردم مظلوم غزه کمک کرد. 
یونس حمامی لاله‌زار با حضور در راهپیمایی روز قدس در گفتگو با ایرنا، اقدامات رژیم جنایتکار اسرائیل را مغایر دستورات تورات و آیین حضرت موسی (ع) و وظیفه پیروان ادیان الهی را دفاع از مظلوم دانست. رهبر دینی کلیمیان ایران ادامه داد: مردم غزه در شش ماه اخیر تحت حملات وحشیانه هستند و بیمارستان‌ها، مساجد و زنان و کودکان بی‌دفاع مورد حمله واقع می‌شوند و امکان هیچ کمک رسانی به آن‌ها وجود ندارد. حمامی لاله‌زار یادآور شد: امیدی به دولت‌ها نیست؛ بهتر است که ملت‌های آزاده فشار وارد کنند تا جنگ غزه به آتش بس منجر شود تا بتوان به مردم مظلوم غزه کمک کرد. 
 
 لحظه فروپاشی اسرائیل نزدیک است
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه امروز رژیم صهیونیستی با تنفس مصنوعی زنده است، تأکید کرد که این رژیم در اتاق مراقبت‌های ویژه سیاسی، امنیتی و روانی امریکا در حال نفس کشیدن است، هرگاه این دستگاه تنفس مصنوعی غرب از بینی رژیم صهیونیستی برداشته شود او حیات نباتی پیدا می‌کند و فرومی‌ریزد. این لحظه نزدیک است و دور نیست. 
سردار حسین سلامی در پیش‌خطبه‌های نماز جمعه تهران با بیان اینکه روز قدس امسال متفاوت از ایام قدس سال‌های دور و نزدیک است، اظهار کرد: ما امروز شاهد بدرقه آسمانی ملت بزرگ ایران از هفت ستاره درخشان و پرفروغی هستیم که در سرزمین مبارک پیرامون مسجد الاقصی به دست رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند. مسافران قدس امروز و در این لحظه‌های مقدس بر دست مردم ما در حال عروج به عرش اعلا هستند تا در جوار رحمت واسعه الهی روزی‌خوار شوند. سرلشکر شهید محمدرضا زاهدی یک مجاهد پرافتخار، اهل وعده صادق، اهل ذکر، اهل اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منکر بود. او ۴۳ سال لباس جهاد به تن داشت. او همرزم شهید حسین خرازی، احمد کاظمی و سپهبد شهید قاسم سلیمانی بود. او یک اسطوره جاودان و شخصیتی شبه‌افسانه‌ای از جهاد بود که بعد از خاتمه دفاع مقدس به همراه فرمانده جاودانه جبهه‌های مقاومت حاج قاسم سلیمانی در لبنان و سوریه برای ساخت قدرتی عظیم دربرابر صهیونیست‌ها مجاهدت کرد. 
فرمانده سپاه تأکید کرد: او انسانی وارسته، بیزار از دیده‌شدن، خودشیفتگی، خودآرایی و خودنمایی بود. او انسانی متقی، مؤمن، مجاهد و جانباز بود. توصیف این انسان ناشناخته که اینک اهل آسمان او را بهتر از اهل زمین می‌شناسند کار آسانی نیست. او از زنجیره نورانی شهیدانی بود که از اینجا هجرت کردند تا در شرق مدیترانه از ناموس و سرزمین، منزلت، آبرو و امنیت و اعتبار مسلمانان دفاع کنند. شهیدان همدانی، الله‌دادی، شاطری و سیدرضی از این شهیدان هستند که نماد حمایت ما از مظلومان و مستضعفان بودند. وی افزود: محمدمهدی حاج‌رحیمی نیز نجیب و توانا و بیزار از شناخته‌شدن بود. او از نسل شهیدانی همچون حاج حسن ایرلو بود که آن استقامت مثال‌زدنی را حمایت کردند. شهیدانی که در کنار آنان بودند نیز مشق جهاد می‌کردند تا امنیت سرزمین‌های مسلمانان را حفظ کنند. 
فرمانده کل سپاه پاسداران با قدردانی از اقدامات نیروی زمینی سپاه و فرمانده انتظامی کشور در مقابله با تروریست‌ها در جنوب شرق ایران، گفت: آنان در مقابله با گروه‌های شرور حمایت‌شده از سرویس‌های جاسوسی دشمنان، توانستند زیباترین نقش یک مقاومت و دفاع شجاعانه را در جنوب کشورمان به زیبایی رقم بزنند و اجازه ندهند هیچ کدام از آن مهاجمان شرور سر سالم به جهنم ببرند بلکه آنان را با قدرت و اقتدار الهی خویش تماماً به درک واصل کردند. بر این شهیدان سرافراز و خانواده‌های آنان درود می‌فرستیم و برای بازماندگان این نسل فداکار از خداوند صبر و اجر صبر مسئلت داریم. 
 
 امریکا با حمایت از صهیونیسم  منفور جهان شده است
سلامی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه رژیم صهیونیستی خنجری است که نظام شیطانی و مزور انگلیس آن را بر پهلوی پیکره امت اسلامی وارد کرد، گفت: رژیم صهیونیستی سم مهلکی است که توسط امریکا بر پیکر جهان اسلام تزریق شده و همچنان در حال قتل‌عام مسلمانان است. امریکای فاقد عقل سیاسی برای حفظ و بقای این رژیم بی‌ریشه که فروپاشی آن از هر جهت بسیارشدنی، ممکن و به فضل الهی نزدیک است، هزینه‌های سنگین سیاسی، اقتصادی و امنیتی فراوان را متحمل شده است. 
فرمانده کل سپاه یادآور شد: امروز امریکا با حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی در مرکز نفرت جهانی و نیز جهان اسلامی قرار دارد. امریکا مجبور شده است نقطه تمرکز خود را از اقتصاد بر امنیت در شرق مدیترانه قرار دهد و زوال او از این منظر شتاب گرفته است. اما امریکا حاضر نیست این رژیم را رها کند، این رژیم با تنفس مصنوعی امروز زنده است. او در اتاق مراقبت‌های ویژه سیاسی، امنیتی و روانی امریکا در حال نفس کشیدن است، هرگاه این دستگاه تنفس مصنوعی غرب از بینی رژیم صهیونیستی برداشته شود او حیات نباتی پیدا می‌کند و فرومی‌ریزد. این لحظه نزدیک است و دور نیست. 
سلامی تأکید کرد: این رژیم اکنون در باریکه‌ای بین مرگ و زندگی قرار گرفته است. او به تراکم بغض فشرده مسلمانان ادامه می‌دهد و شرارت‌هایش نشان از غلط بودن دستگاه محاسباتی این رژیم در مواجهه با جهان اسلام دارد و این اشتباه برای امریکا هم رخ داده است. آنان فکر می‌کنند هرچه با مسلمانان بجنگند، قتل‌عام و آنان را آواره و محاصره کنند بهتر می‌توانند به تثبیت موقعیت سیاسی، جغرافیایی و امنیتی خود ادامه دهند، اما قضیه دقیقاً عکس این رؤیاست. این فقط یک آرزوست. 
 
 صهیونیست‌ها راهی جز تسلیم شدن ندارند
سلامی گفت: راه صهیونیست‌ها تسلیم‌شدن است و این را خواهیم دید. امروز همه سرزمین‌های اشغالی از شمال، از غرب و از شرق در تقاطع آتش مسلمانان است. هاضمه اسرائیل برای جذب این همه نفرت و قدرت و مستهلک کردن این ضربات بسیار کوچک است. بغض، کینه و نفرت در میان جوانان فلسطینی برای ده‌ها سال انرژی لازم برای یک جهاد طولانی‌مدت تا براندازی و فروپاشی کامل این رژیم را فراهم کرده است. هرکس مقاومت کند می‌برد و این منطق قرآن است. امروز رژیم صهیونیستی باید این واقعیت را درک کند که با گسترش شرارت‌ها نمی‌تواند به امنیت بیشتری برسد. این رژیم نمی‌تواند از شر فتنه‌هایی که ایجاد می‌کند بگریزد، در دسترس و در معرض است و می‌داند که چه خواهد شد. ما هشدار می‌دهیم هیچ عملی از هیچ دشمنی در مورد نظام مقدس ما بدون پاسخ نخواهد ماند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی بابا بخشی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
0
0
عربها ازاین طوفان تجربه کنند وان راچراغراه خود قراردهند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار