کد خبر: 1221693
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۲:۳۰
تلویزیون اسرائیل گزارش داد برخی کشور‌ها تحریم آرام اسرائیل را آغاز کرده‌اند و با فروش سلاح به این رژیم مخالفت می‌کنند.

جوان آنلاین: تلویزیون اسرائیل «کان»، امروز (دوشنبه)، در گزاشی خبر داد ایتالیا فروش سلاح و مهمات به نیروی دریایی اسرائیل را رد کرده است.

طبق گزارش پایگاه خبری «عرب ۴۸» به نقل از کان، برخی کشور‌ها به این رژیم سلاح نمی‌دهند و در حال «تحریم آرام» اسرائیل هستند. برخی دیگر از کشور‌ها نیز اعلام کرده‌اند که به قوانین کشورشان پایبند هستند و این قوانین اجازه فروش سلاح به طرف‌هایی را که در حال جنگ هستند، نمی‌دهد.

کان می‌گوید تعدادی دیگر از کشور‌ها نیز اسرائیل را در وضعیت انتظار قرار داده‌اند. در این گزارش اشاره شده است ایتالیا اعلام کرده که آماده فروش سلاح و مهمات به نیروی دریایی اسرائیل نیست.

کانادا قطعات فرعی مانند کارت‌های الکترونیکی، بیوچیپ و دیگر قطعات فرعی که در سامانه‌های پدافندی «گنبد آهنین» مورد استفاده قرار می‌گیرد، به ارتش اسرائیل داده است. تلویزیون اسرائیل می‌گوید آلمان و فرانسه درباره توقف صادرات تجهیزات به اسرائیل هشدار داده‌اند.

یک منبع امنیتی اسرائیلی به کان می‌گوید تل‌آویو نگران است حمله احتمالی به رفح کمک‌های امنیتی آمریکا به اسرائیل را نیز تحت تاثیر قرار دهد. براساس این گزارش، نهاد‌های اسرائیلی در تلاش هستند تا به صورت غیرمستقیم با دور زدن سلاح و مواد خام تهیه کنند تا این‌گونه بتوانند خلأ‌هایی در بخش‌های حیاتی این رژیم برای جنگ ایجاده شده، پر کنند.

منبع مذکور که اشاره‌ای نیز به نام او نشده، در این باره می‌گوید که افزایش انتقاد‌ها از اسرائیل ادامه مسلح‌سازی اسرائیل و انتقال مهمات و ابزار‌های جنگی و رزمی را به خطر می‌اندازد.

منبع یادشده همچنین اشاره می‌کند که آمریکا منبع اصلی صادرات تسلیحات برای اسرائیل است و «همچنان کمک‌ها [ارسال می‌شوند]و روزانه کریدوری هوایی وارد می‌شود؛ اما نگرانی بزرگ این است که تنش به علت مشکلات انسانی و حمله به رفح آمادگی آمریکا برای کمک امنیتی به اسرائیل را تحت تاثیر قرار خواهد داد.»

حدود شش ماه است که حملات مداوم ارتش اسرائیل به نوار غزه ادامه دارد. تاکنون بیش از ۳۲ هزار و ۲۰۰ فلسطینی در حملات ارتش اسرائیل به شهادت رسیده‌اند که آمار‌های وزارت بهداشت غزه حاکی از آن است اکثر شهدا زن و کودک هستند. ارتش اسرائیل همچنان غزه را تحت محاصره خود دارد و تنها به صورت محدود اجازه ورود غذا و دارو به این منطقه را می‌دهد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار