کد خبر: 1221287
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۴
درگیری‌ها میان نیرو‌های نظامی افغانستان و پاکستان در امتداد خط مرزی دو کشور شب گذشته پایان یافت.

جوان آنلاین: مسئولان محلی در شرق افغانستان اعلام کردند درگیری‌ها میان نظامیان افغان و پاکستانی از شب گذشته در امتداد خطوط مرزی افغانستان و پاکستان متوقف شده است.

به گزارش صدا و سیما از کابل، درگیری میان نظامیان افغان و پاکستانی در منطقه «دند و پتان» از توابع استان پکتیا با میانجی گری بزرگان قومی متوقف شد.

گزارش‌ها حاکی است با وجود توقف درگیری‌ها میان نظامیان افغان و پاکستانی، نیرو‌های افغان هنوز هم در حالت آماده باش قرار دارند.

این درگیری‌ها در سه منطقه مرزی در استان‌های خوست، پکتیا و پکتیکا روز گذشته شروع شد، ذبیح الله مجاهد سخنگوی حکومت سرپرست افغانستان با محکوم کردن حملات هوایی ارتش پاکستان به استان‌های مرزی افغانستان، این حملات را نقض حاکمیت ملی و تمامیت ارضی افغانستان اعلام کرد.

مجاهد گفته است در این حملات هشت زن و کودک افغان در پکتیکا و خوست کشته شدند، در پی حملات هوایی ارتش پاکستان، وزارت دفاع افغانستان نیز از حملات توپخانه‌ای به پایگاه‌های ارتش پاکستان در مناطق مرزی دو کشور خبر داد و آن را پاسخ به حملات هوایی نیرو‌های پاکستانی دانست.

به دنبال حملات هوایی ارتش پاکستان، همچنین وزارت امورخارجه افغانستان در اعتراض به این اقدام پاکستان، کاردار سفارت پاکستان در کابل را احضار کرد.

پاکستانی گفته اند؛ هدف حملات هوایی به مناطقی در افغانستان، مواضع نیرو‌های طالبان پاکستانی (تی تی پی) بوده است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار