کد خبر: 1221239
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹
یادداشت محمد درویش، کارشناس محیط‌زیست
در حالی که خوشبین‌ترین کارشناس‌های مستقل هم تا پایان دیماه سال جاری و برپایه ریزش‌های آسمانی رخ‌داده خبر از سالی خشک و بحرانی برای ایران می‌دادند، اما ظاهراً آرام آرام ورق برمی‌گردد.

جوان آنلاین: محمد درویش، کارشناس محیط‌زیست، در صفحه اینستاگرامی خود با اشاره به پیش‌بینی‌های هواشناسی در روزهای آتی نوشت:

۱) در حالی که خوشبین‌ترین کارشناس‌های مستقل هم تا پایان دیماه سال جاری و برپایه ریزش‌های آسمانی رخ‌داده خبر از سالی خشک و بحرانی برای ایرانِ غرق در فلاکت معیشتی می‌دادند، اما ظاهراً ارام آرام ورق برگشته و شدت خشکسالی کشور از تراز وحشتناکِ فراتر از پنجاه‌درصد به نصف کاهش یافت!

۲) حتی میزان پوشش برف در اسفندماه از پنجاه و پنج میلیون هکتار هم گذشت؛ برفی که ارتفاع معادل باران آن می‌تواند نیاز آب شرب و مصارف بهداشتی کشوری با جمعیت ۱۷۰ میلیون نفر را هم تامین کند.

۳) و حالا گردش آسمان‌ها در سپهر ایرانِ جان به مرحله‌ای رسیده که در آستانه نوروز، ممکن است روزگار اغلب استان‌های ایران، چون گلستان، بلوچستان، مازندران و حوضه آبخیز دریاچه ارومیه رویایی شود.

۴) سپاس از آسمان که به رغم نامهربانی‌های زمین، همچنان هوای زمینی‌ها را در آستانه نوروز دارد و بهترین عیدی را به ایرانیانِ کلافه از دروغ، اختلاس، تحریم و سقوط پول ملی پیشکش می‌کند. به تبعیت از این مهر لاجوردی؛ من، محمد درویش هم می‌کوشم تا در ۱۴۰۳، دل‌های بیشتری را شاد کنم، کمتر راوی خبر‌های مایوس‌کننده و امیدبربادده باشم، روزگار را برای یک پرنده یا گیاه هم که شده بهبود بخشم و البته همچنان در حد بضاعتم خواب خوش را از خفتگانِ خاموش و طبیعت‌ستیزان قدرت‌سالار با شجاعت، سماجت و صبوری بربایم.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
0
0
پس کشته ها و تصادفات نوروزی چی؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار