کد خبر: 1221237
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸
همزمان با ادامه حمایت‌های واشنگتن از تل‌آویو در جنگ غزه، وزیر خارجه آمریکا آنتونی بلینکن برای دیدار با مقامات عربستان سعودی و مصر به این دو کشور سفر می‌کند.

جوان آنلاین: در شرایطی که هیات اسرائیلی برای رایزنی درباره آتش‌بس احتمالی جنگ در غزه به قطر رفته، وزیر خارجه آمریکا به عربستان سعودی و مصر می‌رود تا درباره این جنگ رایزنی کند.

به گزارش فارس و بنا بر اعلام وزارت خارجه آمریکا، بلینکن روز چهارشنبه در جده با مقامات عربستان سعودی دیدار می‌کند و روز پنجشنبه هم به قاهره می‌رود تا درباره «توافق آتش‌بس» احتمالی در جنگ اسرائیل علیه غزه رایزنی کند.

بلینکن بعد از عملیات «طوفان الاقصی»، چندین بار به فلسطین اشغالی رفته است و در اولین سفرش ضمن ابراز همدردی با اسرائیل گفته بود که «به عنوان یک فرد یهودی» این سفر را انجام داده است.

به ادعای وزارت خارجه آمریکا، بلینکن در جده و قاهره درباره تلاش‌ها برای «تضمین آتش‌بس در غزه و افزایش میزان کمک‌های بشردوستانه» رایزنی خواهد کرد.

به گفته متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، وزیر خارجه این کشور هم اکنون در فیلیپین حضور دارد و پس از پایان این سفر به عربستان سعودی می‌رود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار